20
به گزارش تهران پرس و به نقل از ایلنا، سید حسن الحسینی مشاور وزیر آموزش و پرورش در اپلیکیشن شاد ، در رابطه با رایگان شدن اینترنت در سال تحصیلی جدید برای دانش‌آموزان و معلمان گفت:  اینترنت اپلیکشین شاد از 25 اردیبهشت رایگان شده و هنوز هم بنا بر نظر مسئول اپراتور همراه اول رایگان است.


الحسینی با بیان اینکه مسائل مربوط به شاد بسیار حائز اهمیت است و از این رو مدام رصد می‌شود، گفت: از آنجا که این موضوع حاکمیتی است توسط آموزش و پرورش، وزارت ICT و شورای عالی فضای مجازی مرتب رصد می‌شود. پیگیر آن هستیم که اینترنت حتما برای سال تحصیلی جدید به خصوص در شرایط شیوع کرونا رایگان باشد.


مشاور وزیر آموزش و پرورش در اپلیکیشن شاد در خصوص جزییات این اقدام و  مذاکرات با وزارت ارتباطات توضیح داد و گفت: با مساعدت دولت از 25 اردیبهشت ترافیک شاد رایگان شده است و این همکاری‌های بین وزارتی ادامه خواهد داشت.


وی با اشاره به اینکه رایگان بودن برنامه شاد ادامه خواهد داشت، گفت: در حال رایزنی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از طریق شورای عالی فضای مجازی هستیم که این ترافیک برای سال تحصیلی جدید نیز همچنان رایگان بماند. در این رابطه ما از مصوبات ستاد مبارزه ملی مبارزه با کرونا استفاده می‌کنیم.


الحسینی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به افزایش قیمت تلفن همراه برنامه‌ای برای در دسترس قرار گرفتن تلفن همراه برای دانش آموزانی که قدرت خرید  گوشی هوشمند را ندارند، در نظر گرفته شده است؟ گفت: این یکی از موضوعات مهم و مشکلات اساسی آموزش مجازی است، دانش آموزان بسیاری هستند که نمی‌توانند از طریق فضای مجازی با ما مرتبط شوند؛ چه افرادی که به اینترنت دسترسی دارند و چه افرادی که ابزار اتصال به اینترنت را ندارند.


مشاور وزیر آموزش و پرورش در اپلیکشین شاد خاطرنشان کرد: با وزارت صمت، وزارت دفاع، شرکت همراه اول و شرکت‌های پرقدرتی که توان تولید داخلی دستگاه هوشمند را دارند جهت تهیه تبلت دانش آموزی مذاکره شده است‌. آموزش و پرورش در نظر دارد با استفاده از ظرفیت کشور هرچه سریعتر مشکلات دانش‌آموزان برطرف گردد.


الحسینی در خصوص وظیفه آموزش و پرورش در زمینه پوشش تحصیلی دانش‌آموزان گفت: در مجموع، بحث پوشش تحصیلی در اجرای قانون اساسی را از سه طریق پیگیری می‌کنیم که شامل آموزش در فضای مجازی، آموزش تلویزیونی و مکلف شدن استان‌ها به توزیع بسته‌های آموزشی خودآموز به دانش آموزانی است که به سامانه شاد دسترسی ندارند تا آموزش در شرایط بحران برای هیچ یک از دانش آموزان تعطیل نباشد.
کد خبر: ۸۲۷
۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha