به گزارش باشگاه خبرنگاران تهران، سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ، در تشریح جزئیات حادثه تخریب ساختمان در خیابان قزوین، اظهار کرد: ساعت ۵۲ دقیقه بامداد امروز یک مورد حادثه تخریب بخشی از ساختمان قدیمی در خیابان قزوین خیابان در خیابان قدیمی به مرکز آتش نشانی اعلام می شود که ۲ ایستگاه آتش نشانی به محل اعزام می شوند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران افزود :محل حادثه یک ساختمان چهار طبقه قدیمی بود که به کفته اهالی مدتی خالی از سکنه بود و اطلاعات ضد و نقیضی در محل ارائه می شد که آقای سالمندی در محل رفت و آمد می کرد و اطلاعی از حضور او در زمان حادثه در دسترس نبود.

ملکی ادامه داد: آتش نشانان باید به این اطمینان می رسیدند که فردی در ساختمان حضور دارد یا خیر و هر چهار طبقه ساختمان در ضلع جنوبی ملک روی هم آوار شده بود و گفتنی است بخشی از ساختمان مانند در و پنجره ساختمان جلوی چشم آتش نشانان تخریب شد و ریسک خطر بالایی داشت.

او بیان کرد: با حضور عوامل مدیریت بحران منطقه ۱۲ شهرداری تهران و با بکار گیری یک مینی لودر عملیات اواربرداری آغاز شد و با استفاده از سگ های زنده یاب نیز محرز نمی شد که آیا در قسمتی از ساختمان فردی حضور دارد یا خیر و پاسخ روشنی دریافت نمی شد.

ملکی بیان کرد: بعد سبک سازی آوار عملیات جست و جو با احتیاط کامل ادامه پیدا کرد و آقایی ۷۰ ساله از زیر آوار خارج شد و پس از تحویل به عوامل اورژانس مشخص شد متاسفانه این فرد جان خود را از دست داده است و در ساعت ۱۶:۵۰ عملیاتدبه پایان رسید.

اوگفت: ساختمان های قدیمی زیادی داریم و این راهش نیست که ساختمان های قدیمی و متروکه به حال خودش رها شود و اگر نا ایمن است تکلیف ساختمان باید روشن شود زیرا تخریب آن موجب آسیب به رهگذران می شود.












کد خبر: ۷۹۶
۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha