3193126
سیدمحمدرضا میر تاج الدینی نائب رئیس کمیسیون برنامه وبودجه و نماینده مردم تبریز در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تهران پرس در رابطه با طلب چند میلیارد دلاری ایران از کره جنوبی و پرداخت نکردن آن توسط این کشور، اظهارداشت: اقدام کره جنوبی بر پایه هیچ یک از مبناهای دیپلماسی و منطق بین کشورها نمی باشد.

نماینده مردم تبریز در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این چند میلیارد دلار برای جمهوری اسلامی ایران بوده و حق نگهداری آن را نیز نداشته و بایستی اجازه برداشت آن را به ایران دهد. این مساله نشان از زورگویی امریکادارد؛ زیرا کره جنوبی نیز دست نشانده آمریکا بوده و کشورهایی که با امریکا همکاری می کنند باید تاوان این اقدام وقیحانه خود را پس دهند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص خواسته خود از دولت و وزیر امور خارجه، بیان داشت: از دولت و وزیر امور خارجه می خواهیم تا در مورد زیاده خواهی و خواسته های غیر منطقی کره جنوبی عکس العمل نشان دهند. سفیر کره جنوبی را احضارکرده و مراتب اعتراض خود را اعلام نمایند. مجلس نیز اقداماتی در خصوص کشورهایی که رفتار خصمانه با ما دارند، انجام دهد.

وی در رابطه با طرح تصویب کاهش ضوابط با کره جنوبی و ممنوعیت ورود کالاهای کره جنوبی، گفت: از دولت و وزارت امورخارجه خواستاریم تا نسبت به منع واردات کالاهای کره جنوبی در ادارات و کل جامعه عکس العمل و اقدامی شایسته انجام دهد؛ مجلس نیز در کنار دولت و وزارت امورخارجه دست به کار خواهدشد.

انتهای پیام/
کد خبر: ۷۵۵
۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۳:۵۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha