3493548
دکتر عادل نجف زاده عضو کمیسیون عمران و نماینده مردم خوی در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تهران پرس در رابطه با طلب چند میلیارد دلاری ایران از کره جنوبی و پرداخت نکردن آن توسط این کشور، اظهارداشت: بایستی ارتباط دیپلماسی فعال با جهان داشته و مراودات خود را با دول مختلف بر پایه توازن منافع حفظ نماییم.

عضو کمیسیون عمران مجلس در خصوص اینکه چه رویکردی در رابطه با اقدام کره جنوبی باید اندیشید، گفت: یک رویکرد دیپلماسی فعال که باید سازو کارهای ارتباطات اقتصادی با دنیا را یک بازتعریف اساسی مجدد در آن داشته باشیم تا در چنین مواقعی توازن قوا در میان دولت ها فراهم گردد.

وی در ادامه، تصریح کرد: رویکرد دوم، استفاده از توان دیپلماتیک بوده که قطعا اگر پیگیری گردد بطور حتم به نتیجه شایسته ای خواهیم رسید.

نماینده مردم خوی در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در مورد اقدامات مجلس در این زمینه، بیان کرد: مجلس شورای اسلامی به شدت پیگیر مطالبه حقوق مردم و حافظ منافع کشور است. در جلسات مجلس یازدهم این موضوع مورد توجه واقع شده و یقین بدانید، مجلس پشتوانه دیپلماسی دولت خواهد بود؛ دولت به پشتوانه حمایت مجلس می تواند از تمامی ابزار و ظرفیت های خود در حوزه دیپلماسی عمومی کشور بهره مند گردد.

نجف زاده در مورد اینکه آیا مجلس طرحی در رابطه با کاهش مراودات با کره جنوبی تصویب خواهد کرد، عنوان داشت: بایستی به کمیسیون های مربوطه اعم از کمیسیون اقتصاد، صنعت و معدن و تجارت و کمیسیون امنیت ملی سپرد؛ که قطعا مجلس برای حفظ منافع مردم و نظام، پشتوانه دیپلماسی عمومی کشور در برخورد با چنین موضوعاتی خواهد بود.

وی، ادامه داد: امروز بر حسب توانمندی و ظرفیت های بی نظیر کشور در بخش های مختلف، باید چانه زنی ها و مراودات و دیپلماسی های تجاری، اقتصادی و سیاسی در سطح دنیا در حد اعلا انجام گردد. در حقیقت دنیا نیازمند ظرفیت های داخلی کشور است.

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: توجه تمامی بدنه ی کشور اعم از دولت و قوه مقننه را به این موضوع جلب می نمایم که ظرفیت های داخلی کشور به حدی بی نظیر و بی نهایت بوده که در صورت کارکردهای قوانین و حوزه اجرایی دولتی، قطعا حرفی برای گفتن در دنیا در تمامی زمینه ها و با همه ی قدرت خواهیم داشت.

انتهای پیام/
کد خبر: ۷۵۶
۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha