علی خضریان: دولت و مجلس بایستی با قدرت مانع از ورود کالاهای کره ای به کشور شوند تا منافع ملی حفظ گردد.
3193126
علی خضریان عضو کمیسیون اصل نود و نماینده مردم تهران در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تهران پرس در رابطه با طلب چند میلیارد دلاری ایران از کره جنوبی و پرداخت نکردن آن توسط این کشور، عنوان داشت: تا زمانی که در سیاست خارجه منفعلانه نسبت به مسائل اقتصادی برخورد کرده و بحث مطالبات و راه‌گشایی های اقتصادی با تمام کشورهای دنیا را در دستور کار خود قرار دهیم؛ بعضا نسبت به بعضی از کشورها از جمله مطالبات ما با کره جنوبی رخ خواهد داد.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: زمانی که مانع ورود کالاهای کره ای نشدیم تا او مجبور شود بابت گردش اقتصادی خود، حق کشور را پرداخت نماید؛ کره جنوبی نیز گستاخی نموده و این گستاخی اختصاص به این کشور نداشته است. بلکه در فضای بین الملل هر کشوری که بتواند زورگویی خواهد کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درخصوص اقدامات مجلس و دولت در زمینه مقابله با ورود کالاهای کره ای، افزود: بایستی هم مجلس و نیز دولت مانع مصرف و ورود کالاهای کره ای در کشور گردد. اقلام کره ای که از گمرک وارد کشور شده را دولت، محکم و با قدرت ممانعت از ورود آن ها نماید و بدین ترتیب منافع ملی را تامین نماید.

خضریان در پایان، اشاره کرد: روابط دیپلماسی بر این است که تامین منافع ملی مردم را در نظر داشته باشیم و سطح دیپلماتیک خود را با بقیه کشورها تنظیم نماییم؛ کره جنوبی نیز از این قاعده مستثنی نباشد.

 

انتهای پیام/
کد خبر: ۷۵۴
۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha