به مناسبت گرامیداشت چهاردهم تیرماه به عنوان «روز قلم» ، جشنواره داستان کوتاه با موضوعات فرهنگی و اجتماعی در محلات سیزده گانه منطقه برگزار می شود.
به گزارش تهران پرس، سجاد سبحانی ، معاون امور اجتماعی و فرهنگی با اشاره به نامگذاری روز چهاردهم تیر ماه به عنوان ( روز قلم ) در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران گفت : قلم، زبان عقل و معرفت و احساس انسان ها و بیان کننده اندیشه و شخصیت صاحب آن است و به نوعی قلم، زبان دوم انسان هاست. از این رو ، شهرداری منطقه برای نکو داشت این روز، برنامه هایی را تدارک دیده است.

وی برگزاری جشنواره داستان نویسی را یکی از برنامه های منطقه برشمرد و افزود: با توجه به شیوع کرونا ، این جشنواره با موضوعات فرهنگی و اجتماعی به صورت مجازی در محلات منطقه برگزارو پس از دریافت آثار و داوری ، هدایایی به منتخبان جشنواره اهدا می شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی به کشف و شناسایی استعدادها با برگزاری جشنواره داستان کوتاه اشاره و تصریح کرد: برگزاری چنین جشنواره ای می تواند زمینه ساز بروز استعدادهای جدید و همچنین بستری برای حمایت از نویسندگان داستان در منطقه ۱۳ باشد.

سبحانی ادامه داد : «روز قلم» ، همچنین فرصتی است برای یادآوری منزلت و حرمت قلم و صاحبان آن که عمر خود را برای ارتقای فرهنگ و هنر این مرز و بوم در طبق اخلاص گذاشته‌اند ، از این رو در نظر داریم ازنویسندگان ساکن منطقه تجلیل به عمل آوریم .
کد خبر: ۷۴۸
۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha