ف
کد خبر: 172244 تاریخ انتشار: 11/خرداد/1397 - 13:03

پرسش و پاسخ سوالات سربازی ، ایثارگری ، کسری خدمت

به منظور پاسخ گویی به سوالات مشولین خدمت سربازی ، مشمولین می توانند از بخش نظرات سوالات خود را مطرح نمایند.


به گزارش خبرگزاری تهران پرس ، به منظور پاسخ گویی  به سوالات مشولین خدمت سربازی ، مشمولین می توانند از بخش نظرات سوالات خود را مطرح نمایند.

جهت درج سوالات از انتهای خبر ، سوالات خود را  در بخش یادداشت مطرح نمایید.

 

آدرس کانال نظام وظیفه در تلگرام : t.me/nezamvazifehکانال نظام وظیفه

 


اشتراک گذاری
برچسب ها
خبرهای مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
کد امنیتی:
نظر بینندگان
ایااا قراره گلچین بشن یا به فرزندان ایثار گران تعلق میگره
فرایند خروج از کشور به صورت اینترنتی را بیان کنید
پاسخ شما:
1-اخذ کد سخا: از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10)


2-ورود به درگاه خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) به نشانی www.evazifeh.epolice.ir یا (www.services.epolice.ir)


3- ثبت اطلاعات اولیه شخصی از قبیل : نام و نام خانوادگی ، کدملی ، آدرس محل سکونت و کدپستی


4- ثبت اطلاعات مربوط به خرو ج از کشور از قبیل : کشور مقصد ، تاریخ خروج از کشور ، تاریخ ورود به کشور، نوع سفر(تفریحی ، علمی و زیارتی)


تذکر:تاریخ درخواست خروج از کشور شما ملاک ورود و خروج شما به کشور می باشد لذا در ثبت تاریخ ورود و خروج خود دقت نمایید.


5 - انتخاب یکی از دو گزینه : 1 ) دانشجویی 2 ) دارندگان برگ آماده به خدمت


6 - پرداخت اینترنتی مبلغ 3500 تومان هزینه خدمات اینترنتی لازم است رمز دوم کارت عابربانک خود را همراه داشته باشید .
آیا مشمولان غایب میتوانند از قوانین جدید کسر خدمت فرزندان ایثارگران استفاده کنند؟
سلام اگر اضافه خدمت بخورم و طرحی بیاد برای معافیت میتونم استفاده کنم یا چون اضافه خوردم دیگه نمیتونم معافیت بگیرم؟
خواستم بدانم ک کسر خدمت ایثارگران با قانون جدیذی ک مطرح شده شامل همه رده های سنی میباشی یا محدود هست بازم
با سلام . آیا میشه معاف از رزم را برای پذیرش سربازی پاک کرد ؟

پاسخ: باید دلایل و ادله داشته باشید معمولا امکان پذیر نمی باشد و چون نظر کمیسون قطعی است نه که به نظر کمیسون اعتراض بزنید
سلام
وقت بخیر
ببخشید برای خرید سربازی برای فرزندان اثیارگران رزمنده که گفتند 5 میلیون
آیا آموزشی باید رفت یا آموزشی هم دیگر نیاز نیست؟

پاسخ:
اموزشی ظاهرا ندارند. با مرکز مشاوره سازمان وظیفه تماس بگیرید
سلام!پدر من سال 65 تا 67 بمدت 24ماه در امیدیه اهواز خدمت کرده و آیا مشمول کسری خدمت یا کارت ایثارگری میشه!

پاسخ:
باید سابقه خود را جمع کند اگر هنوز جمع نکرده است اقدام نماید
سلام ببخشید من پدرم 24 ماه خدمت در مناطق جنگی داره ,بعد من واسه کسر خدمت به نظام وظیفه مواجعه کردم گفتند که هنوز برای متولدین 72 تعلق میگیره و من متولد 73 هستم و گفتن که هنوز واسه 73 نیومده میخواستم بپرسم اطلاعی دارین که چه زمانی برای 73 ها این قانون خواهد آمد؟
طبق قانون جدید چند ماه سابقه حضور در جبهه باعث معافیت میشه؟

پاسخ: قانون جدید برای کسری خدمت ایثارگری هنوز ابلاغ نشده است باید منتظر ابلاغ باشید
سلام.برادر من از جانبازی پدرم استفاده کرده و معاف شده.الان من میتوانم از کسری پدرم استفاده کنم یا نه.پدر من جانباز ۲۵درصد هس و شش ماه هم جبهه دارد
با سلام پدر اینجانب دارای سابقه جبهه به مدت 24 ماه و 10 درصد جانبازی تایید شده توسط نیروهای مسلح و کمیسیون 120 می باشد آیا با توجه به شرایط حاضر بنده معاف می شوم یا خیر و اگر مدتی غیبت داشته باشم شرایط به چه صورت است با تشکر
با سلام. آیا تعداد بیست هزار نفر در سال به گونه ای هست که تمام مشمولین واجد شرایط رو پوشش دهی بکنه؟

پاسخ:
این پیش بینی انها بوده است که پس از ابلاغ این تعداد مشمول کسری خواهند شد
سلام. پرسشی دارم. آیا موضوع کسری خدمت یک ماه به ازای هر ماه جبهه تا پایان امسال اجرایی می‌شود؟ این مقوله که گفته‌اند این قانون سالیانه مشمول بیست هزار نفر می‌شود به چه ترتیبی است؟ آیا کسی با سابقه پانزده ماه جبهه پدر امسال می‌تواند از این قانون بهره‌مند شود؟ پرسش دیگرم اینکه آیا قانون خرید پنج میلیون تومانی سربازی برای فرزندان ایثارگران به کلی منتفی شد یا آن هم مشمول همین قانون بیست هزار نفر در هر سال است؟
بابت پاسختان پیشاپیش متشکرم.
طبق قانون جدید چندماه سابقه حضور در جبهه پدر باعث معافیت فرزند میشه؟
با عرض سلام و خسته نباشید
پدر بنده ۳ ماه اموزشی جلدیان کردستان ۱۶ ماه خدمت یگان سرو اذربایجان شرقی و۷ ماه هنگ تبریز دارد
از سال ۶۳ تا ۶۵ در ژاندارمری
سوال بنده این است که با توجه به اینکه ژاندارمری منحل شده از کجا کسری خدمت را پیگیری کنم
و ایا کسری شامل بنده میشود یا خیر
با سلام بنده ٥ درصد از جانبازي پدرم براي كسري باقي مانده همچنين ٣ ماه جبهه .طبق اين قانون جديد يك ماه ب يك ماه 8 ماه كسري ميشود؟

پاسخ:
هنوز قانون ابلاغ نشده است پس از ابلاغ باید دید جزییات به چه شکل است
با سلام.آیا قانون جدید کسری خدمت حتما ۱۵ آبان ابلاغ ميشه؟و درصورت ابلاغ چقدر طول می کشه تا اجرایی بشه؟ و کسری جبهه برای برادران دوقلو ک تاریخ اعزام یکسان دارن قابل تقسیم هست یا خير؟باتشکر

پاسخ: زمان دقیق هنوز رسما اعلام نشده است
میخواستم بدونم گفتن 20هزار نفر رو شامل میشه این 20هزار نفر چه کسانی هستن و چه کسانی روو شامل میشه

پاسخ:
اینها کسانی هستند که پدرانشان دارای سابقه جبهه ، ایثارگی و جانبازی دارند.
با سلام وقت بخیر
میخواستم بدونم قانون جدید کسر خدمت شامل مشمولین غایب هم میشه یا خیر. با تشکر.
سلام ، اگر قانون جدید کسری خدمت ایثارگران اجرایی شود ،آیا بنده که پدرم بیست و چهار ماه سابقه جبهه از طریق خدمت سربازی دارد و کارت ایثار گری نیز تهیه کرده استهم مشمول این قانون میشوم؟ ، با این حساب که مشمول این کسری خدمت شوم ،برای دریافت این کسر خدمت باید دفترچه پست کنم یا مستقیم برای گرفتن معافیت اقدام کنم ؟

پاسخ: ابتدا منتظر ابلاغ قانون کسری خدمت ایثارگری باشید تا جزییات اعلام شود. ضمنا دفترچه را باید ارسال کنید برای جزییات بیشتر با مرکز مشاوره سازمان وظیفه تماس بگیرید
با سلام .رزمندگانی که تا سال ۱۳۶۹کارت ایثار دریافت کردن سهمیه به ان ها تعلق میگیرد یا کسری خدمت برای فرزندانش میدهند.ممنون میشم از جوابتان .
سلام.برادر بزرگتر من برای هر ماه جبهه پدرم ۱۸ روز کسری گرفته الان برای این قانون جدید من میتونم ۱۲ روز از هرماه رو بگیرم دوباره؟؟میشه؟؟؟
پاسخ: باید منتظر ابلاغ باشید
جزییات هنوز اعلام نشده است
میخواستم بدونم ایا این طرح همه مشمولین حین خدمت تعلق میگیره یا طبق اولویت هست

پاسخ: حین خدمت هم تعلق می گیرد
خريد خدمت براي متولدين ٧١ اعلام ميشع؟سال ديگه هم هست.خيلي خوب ميشه سال ديگه ام باشع

پاسخ:
جزییات هنوز اعلام نشده است معمولا طرح ها حداقل دو ساله می باشند.
خريد خدمت و پرداخت جريمه براي متولدين ٧١ قبل عيد اعلام ميشه؟يا سال ديگه اين قانون تمديد ميشه؟
پاسخ:
قرار هست امسال اعلام شود اما زمان دقیق اعلام نشده است
کسری خدمت رزمندگان شامل متولدین 75 هم میشود؟ پدرم 24ماه رزمنده بوده تک فرزند هم هستم

پاسخ:
بند 8- چاقي و لاغري مفرط با توجه به عدد A به شرح زير عمل مي شود:

A<15 لاغری مفرط

15
20
25
35
A>40 چاقی مرضی


الف) اگر عدد A كمتر از 15 و بيشتر از 40 باشد معاف دائم.
ب) اگر عدد A بين 35 تا 40 باشد معاف از رزم.

مثال:
اگر وزن فرد 48 كيلوگرم و قد فرد 180 سانتي متر باشد،( 1/8) چون عدد A كمتر از 15 شده لذا فرد معاف دائم است.
A=48/(1.8)2
A=48/3.24
A=14.8
اگر وزن فرد 105 كيلوگرم و قد فرد 170 سانتي متر باشد، چون عدد A بين 40 –35 است معاف از رزم.
A=105/(1.7)2
A=105/2.89
A=36.33
اگر وزن فرد 110 كيلوگرم و قد فرد 160 سانتي متر باشد
A=110/(1.6)2
A=110/2.56
A=42.97
چون عدد A بيشتر از 40 مي شود معاف دائم.
جزییات بعد از ابلاغ اعلام می شود
برای استفاده از معافیت اضافه وزن وزن فرد چقدر باید باشد
با سلام. من در حین خدمت هستم پدرم 24 ماه سابقه جبهه داه و من 1 ماه پیش اقدام کردم و 8 ماه بهم کسری تعلق گرفت . میخواستم بدونم اگه این قانون جدید اجرا بشه من میتونم دوباره اقدام کنم و طبق قانون جدید مجدد اقدام کنم برای کسری بیشتر؟

پاسخ:
اگر در ایین نامه اجرایی به این موضوع اشاره شود...
از کارشناسان بنیاد بپرسید
سلام بنده متولد 1369هستم اعزامی 92/12/1 ولی بخاطر قبولی در دانشگاه الان اعزام مجدد هستم به تاریخ 96/6/1 ولی درسال 93 طبق قانون 9 روز کسر به ازای یک ماه حضور توانستم 5ماه کسر بگیرم و در یگان قبلی ثبت کنم و الان در برگه پلیس +10 قابل مشاهده است ولی طبق قانون جدید کسر خدمت به ازای هرماه یک ماه کسر میدن .آیا الانکه سربازم باید نامه خود رو جدید کنم از ناجا؟
سلام
من پارسال واسه جبهه بابام که 8ماه تایید شده بود, 2ماه کسر خدمت گرفتم. ولی تا الان ثبت نکردم. ایا با قانون جدید میتونم واسه هر ماه 1ماه از اول بگیرم. باتشکر
سلام این قانون جدید درمورد معافیت جبهه پدر چه موقع اجرایی میشه.....؟بابا زندگی هزار تا جوون بستگی به این طرح داره
متولد 61 هستم و صاحب همسر و یک فرزند 8 ساله خدمت نرفتم و مادرم حدود دو ساله طلاق گرفته.امکان معافیت از طریق کفالت هست.
سلام زمان ابلاغ را چرا دقیق اعلام نمی کند
سلام
شزایط برای امریه گرفتن سربازی چگون است؟
لیست ارگان ها و مراکزی که سرباز به صورت امریه میگیرند را از کجا میشه پیدا کرد؟
پاسخ: بسته به نوع سازمان دارد
سازمان های دولتی اکثرا می گیرند
برخی از انها: – سازمان میراث فرهنگی وگردشگری

۲ – سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران

۳ – سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران

۴ – سازمان حفاظت محیط زیست

۵ – بهزیستی

۶ – سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور

۷ – سازمان بازرسی کل کشور

۸ – سازمان هواپیمایی کشوری

۹ – سازمان مدیرت و برنامه ریزی کشور

۱۰ – سازمان انرژی اتمی

۱۱ – سازمان ثبت اسناد واملاک کشور

۱۲ – وزارت جهاد کشاورزی

۱۳ – وزارت نیرو

۱۴ – وزارت صنایع ومعادن

۱۵ – وزارت نفت

۱۶ – وزارت مسکن و شهرسازی

۱۷ – وزارت کار و امور اجتماعی

۱۸ – وزارت اموزش وپرورش

۱۹ – موسسه استاندارد وتحقیقات صنعتی

۲۰ – دانشگاه صنعتی شریف/ دانشگاه تهرا ن /جهاد

۲۱ – بنیاد شهید انقلاب اسلامی

۲۲ – بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

۲۳ – شهردار ی( بخش فرهنگی هنری )+ فرمانداری

۲۴ – سازمان زندانها و اقدامات تامینی

۲۵ – گمرک ها

۲۶ – سازمان نوسازی مدارس

۲۷ – نهاد ریاست جمهوری

۲۸ – سازمان جنگلها و مراتع

۲۹ – معاونت راهبردی ریاست جمهوری
پدر بنده دارای کارت ایثارگری با سابقه 20 ماه جبهه میباشد. من متولد71 و دانشجو هستم. خواستم بدونم با اینکه دانشجو هستم میتونم برای کسری اقدام کنم یا باید از دانشگاه انصراف بدم؟ و اینکه با قانون جدید وضعیت دو ماه آمورشی چی میشه؟ حتما باید برم یا میتونم بخرم؟؟؟
طرح خرید سربازی فرزندان جانباز، کی اجرایی می شود
پاسخ:
به زودی اعلام می شود مجلس هم پیگیر هست
ایا سربازان فراری غیر از مبلغ خرید خدمت باید مبلغ دیگری نیز بپردازد؟
پاسخ:
با مرکز مشاوره نظام وظیفه تماس بگیرید
ایا سربازان فراری غیر از مبلغ خرید خدمت باید مبلغ دیگری هم بپردازند
باسلام؛چشم من دچار قوز قرنیه هستش ودر چشم چپم شدیدتر از چشم راستم هستش تا جایی که دکتر گفته باید سریعتر عمل کنم؛آیا معافیت شامل من خواهد شد؟؟؟خواهش میکنم در اسرع وقت جوابم رو بدید
من فردا فارغ التحصيل ميشم بعد عرضم ب حضور ي سال غيبت خوردم ولي اين روزا دفترچه ميفرستم تا بهمن هم انگار عفو رهبري شامل غايبين ميشه،بعد اين ك من ١٨ماه جبهه با ٥٪‏ جانبازي دارم
برام مشكلي ايجاد نميكنه اون غيبت؟؟
کسی که تو ارتش خدمت می کنه آیا می تونه از وزارت دفاع از طریق پروژه کسری خدمت بگیره? چون شنیدم مثل اینکه قبل می شده ولی الان نه وباید از همون سازمان که خدمت میکنه بگیره

پاسخ:
در حال حاضر از هر یگانی که پروژه می گیرید می تونید انجا خدمت کنید
سلام پدر من ۱۵ماه سابقه جبهه داره ولی در زمان سربازیش بوده آیا این طرح شامل منم میشه؟

پاسخ:
اگر منطقه جنگی بوده محاسبه می شود
با سلام و خسته نباشید.
لطفآ پاسخ فرمایند فرزند اینجانب متولد 1374 میباشد خودم مدت 21 ماه در منطقه عملیاتی خدمت کردم آیا تا پایان امسال 96 میتوانم جهت کسر خدمت فرزندم اقدام نمایم. ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید.

پاسخ:
منتظر ابلاغ قانون کسر خدمت ایثاگری باشید هنوز ابلاغ نشده است
سلام.من دانشجو هستم و تا سه سال دیگه معافیت تحصیلی دارم.خواستم ببینم میتونم از این طرح کسری ایثارگران استفاده کنم یا نه؟

پاسخ:
قانون هنوز ابلاغ نشده و جزییات اعلام نشده است
با سلام
امریه دار، اعزامی 1/8/94 هستم. الان 21 روز غیبت خوردم. میخواستم بدونم تکلیف غیبت امریه دار چیه؟ یعنی بایستی 21*3=63 روز تو محل خدمت بمونم یا بایستی برم پادگان؟ عفو امسال رهبری،در باب اضاف انظباطی شامل حالم میشه؟
با سلام، من الان یازده ماه خدمت و متولد۷۱ هستم، و پدرم ۱۹ ماه و ۲ روز ایثارگری داره. با توجه به اینکه گفتن از سالی بیست هزار نفربه ترتیب بالاترین درصد و ماه؛ حالا ممکنه شامل حال من نشه؟ و یا نوبتم نشه؟
راهنمایی کنید خواهشا ممنون
پدر من 21ماه جبهه داره من متولد سال74هستم آیا کسری جهبه پدر شامل من میشه یا نه
با سلام...
خواستم ببینم کسری خدمت ایثارگران برای متولدین چه سال های می باشد ؟
با تشکر

پاسخ: جزییات هنوز اعلام نشده است
با سلام
من ٢٨سال دارم و تنها فرزند نان اور خوانواده ام پدرم ٦٦سال دارد و از كار افتادس بقيه برادراي بزرگتر از من هم ازدواج كردن رفتن دنبال زندگيشون ايا من ميتونم واسه سرپرستي پدر مادرم كفالت بگيرم
با عرض سلام ،میخواستم بپرسم که آیا هنوزم برای کسر خدمت جدید اون شرط متولد 72به پایین باشی هنوز هست؟،یا اینکه مثلا به من که متولد هفتاد و چهارم و پدرم26ماه سابقه جبهه داره هم تعلق میگیره؟
با سلام. بنده سرباز معلمم. میخواستم بپرسم میتونم از کسری بسیج استفاده کنم. یعنی سال تحصیلی در مقطعی که تدریس میکنم (دبستان) در اردیبهشت ماه تمام است و من باید منتظر بشینم تا تیرماه برا پایان خدمت. نمیتونم از یک ماه کسر خدمت استفاده کنم و خرداد تموم بشم؟

پاسخ:
اگر فرایند کسری خمت را انجام داده باشید و در نظام وظیفه ثبت شود پایان خدمت شما با اعمال کسری خواهد بود
البته اگر تغییری در قانون نباشد چون امریه هستید کسری تعلق نمی گیرد با این حال از مشاوران مرکز مشاوره نظام وظیفه بپرسید
سلام شرایط کسر خدمتها با سابقه 28 ماه سابقه جبهه و ایثارگری چجوری؟

پاسخ:
منتظر ابلاغ قانون باشید
سلام وقت بخیر
عذر میخوام برا گرفتن معافیت کفالت مادر سوال داشتم
اینکه پدر فوت شدن، دوتا برادر بزرگتر از خودم و سربازی رفته و متاهل دارم که جدا زندگی میکنن و تنها پسرمجرد و بالای 18 خانواده هستم آیا میتونم برای گرفتن معافیت کفالت مادر اقدام کنم؟
ممنون میشم اگه راهنمایی کنین

پاسخ:
باید اسباط پذیر باشد که شما سرپرست بوده و خرج با شماست
باسلام.
سوال بنده اینه که اگر امریه ارگان عمرانی شوم دیگه هیچ گونه کسری به من تعلق نمیگیره؟(کسری مثل بسیجی و کسری رزمندگی پدر)
سلام من محروم از دانشگاه شدم میخوام ببینم تاکی مهلت دارم خودمو معرفی کنم برایی خدمتت.
تاریخ محرومیت95/8/24 بوده آیا غیبت دارم یا ندارم.
خواهشا جواب بدید.
سلام.من متولد1372 هستم و دانشجو.پدر من 24ماه جبهه داره، ولی دوتا از برادرام هر کدومشون 8ماه قبلا کسری گرفتن، میخوام بدونم آیا من هم میتونم از قانون جدیدی میخاد بیاد(هر ماه جبهه یک ماه کسری یا خرید 5م) استفاده کنم یا نه؟
سلام؛آیا قوز قرنیه معافیت دائم دارد؟
با سلام و عرض ادب . عزیز جان من بهمن امسال فرجه یکساله بعد از فارق التحصیلیم به پایان میرسه و منتظر ویزا المان برای ازمون دکترا هستم . اینطور که شنیدم 45 روز یا 30 روز قبل دیگه اجازه خروج ندارم . حالا سوالم اینه این فاصله تا زمان پایان یک سال فرجه هست یا اگر دفترچه پست کنم و تاریخ اعزام مشخص بشه این فاصله تا زمان اعزام هست ؟ سپاس
سلام
میخواسم بدونم تصویب شده یا نه یا میخواد اجرایی بشه الان کدوم قراره اتفاق بیوفته ؟؟
باسلام خدمت شما..متولدین سال73 هم مشمول کسر خدمت جبهه پدر شده یا نه؟؟میشه امیدوار بود؟؟

پاسخ:
جزییات هنوز اعلام نشده است
با سلام وخسته نباشیدمعافیت تحصیلی اینجانب درمورخه 95/11/25تمام شده ودانشگاه اقدام به گرفتن یک ترم سنوات شده ولی درپلیس +10ثبت نشده این سنوات واینجانب به نظام وظیفه محل تحصیل مراجعه نمودم ولی گفتندنمیشه الان من موندم سردوراهی/ازجنابعالی میخوام اینجانب را راهنمایی کنندتامن چیکارکنم/صمیمانه سپاسگزارم ازپاسختان
سلام ببخشيد اين قانون كسر خدمت كي اجرا ميشه
سلام عرض میکنم وقت بخیر
میخواستم ببینم که کسری جبهه پدر که به متولیدنه72تعلق می گرفت الان محدودیت سنی برداشته شده و آیا به همه تعلق میگیره؟
اگه برداشته شده درحاله حاظر اجرایی شده؟
با عرض سلام وخسته نباشید
من میخواستم ببینم که الان من که متولده 77هستم میتونم باتوجه به قانونه جدید از امتیازه کسری جبهه پدرم استفاده کنم؟
سلام
کی ابلاغ میشه اینو میدونید ؟
با سلام میخواستم بگم که من متولد ۱۳۷۷ ام وپدرم نزدیک ۲۷۰ روز جبهه داره و من میتونم از طریق جبهه پدرم کسری بگیرم

پاسخ:
جزییات قانون کسری ایثارگری هنوز اعلام نشده است بعد از اعلام اگر محدودیت سنی نداشت تعلق می گیرد
سلام. ممنون میشم سوال منو پاسخ بدید. من قبلا دوره کارت سبز رو گذروندم. الانشم عضو بنیاد نخبگان هستم. می خواستم بدونم با توجه به اینکه پروژه سربازی من از سپاه بوده و من کارت سبز گذروندم، باز باید دوره آموزشی رو برم یا خیر؟ ممنون
با سلام
متولد 71 هستم دانشجوی ترم 3 ارشد
برای استفاده از کسری خدمت قانون جدید حتما باید انصراف بدم و اعزام به جبهه بشم؟
پدرم 18 ماه منطقه بوده و چون ژاندارمری بوده کارت ایثارگری نمیدن
کسری شاملم میشه؟
بقیه خدمتو در صورت تعلق گرفتن کسری میشه خرید؟

پاسخ:
جزییات هنوز اعلام نشده است. باید دید این قانون دائمی است یا دارای مدت زمان
حافظان کل قران کریم چه امتیاز هایی در خدمت سربازی دارند؟
اگه من اسمم مراد بود زندگی بر وقف هوشنگ بود
من سه برادرم پایان خدمت دارن امثال که شده معافیت سه برادری رو پر زدن منم بچه اخر م گناه دارم چ طوری برم ای خداااااا

پاسخ: هر قانونی زمانی تعیین می کنند و معموملا 2 تا 3 سال می باشد
در قانون بودجه ۹۶ تبصره ۱۱ بند ۵ مصوب گردیده
فرزندان ایثارگران مشمول ماده (۴۵) قانون خدمت نظام وظیفه عمومی مشروط به عدم غیبت آن ها و نیز انجام خدمت نظام وظیفه عمومی پدر آنان با هر مقطع تحصیلی مشمول ردیف اول جدول با اعمال پنجاه درصد تخفیف میشوند (5 میلیون تومان خرید)

مگه بودجه بسته نشده، این قانون تصویب نشده... پس چطور هیچ کس از جزئیاتش اطلاعات نداره؟ آیا شامل رزمنده ها هم میشه یا فقط جانبازها و آزاده ها؟ صرفا داشتن کارت ایثار کفایت میکنه؟ تعداد ماه رزمندگی مهم هست؟ مگه میشه یک قانون بدون اینکه مشخص باشه شامل کی میشه تصویب شه؟! این قانون بودجه 96 هست، سال داره تموم میشه، چرا ابلاغ نمیشه و بخشنامه نمیاد؟! توی چه مرحله ای هست؟

پاسخ:
به زودی جزییات اعلام می شود. کمی صبور باشید....
با سلام..خواستم بدونم منطقه سربند از شهرستان شازند استان مرکزی کسری خدمت داره؟؟ممنون میشم جواب بدید
سلام
جهت اقدام معافیت کفالت و پزشکی ایا راهی وجود دارد که بشود هردو را همزمان انجام داد و پیگیر شد؟ یا شرایطی وجود دارد که بشو پشت سر هم انجام داد؟
اگر نه اول کدام واجب تر هست؟

پاسخ: ببینید کدام پرونده کاملتر هست
تحصیلات هم مهمه برای پزشکی دیپلم و زیر دیپلم راحتر هست
سلام
زاغه مهمات هم جزء مناطق جنگی حساب میشه و آیا میشه برای کسر خدمت ازش استفاده کرد؟
زاغه کرمان و اصفهان
--------
پاسخ: باید پادگان مربوطه در جزو مناطق جنگی باشد. از محل خدمت پدرتون باید بپرسید
سلام-مدرک لیسانس-تک فرزندم
درصورت پیگیری معافیت کفالت:وضع پدرسن62دیسک کمرمادرزادی درصورت جراحی،گفته پزشک احتمال بهبودی کمه دربهترین وضعیت50%
درصورت پیگیری معافیت پزشکی تازه مطلع شدم که دچار واریکوسل گرید3 سخت بوده ام-الان کدام پرونده کاملتر پیگیر شوم؟
باسلام
ایا این شرایط جدید برای متولدین ۷۳ شامل میشود،یا نه
پاسخ:
جزییات هنوز اعلام نشده است
باسلام
ایا این شرایط جدید برای متولدین ۷۳ شامل میشود،یا نه
با سلام و خسته نباشید
بنده متولد ۷۳ هستم پدرم ۲۱ ماه جبهه داره خواستم بدونم ایا این شرایط جدید کسر، بنده را شامل میشود یا نه و چقدر؟
پاسخ:
جزییات هنوز اعلام نشده است
پدر من20ماه سابقه جبهه داره و 20درصدجانبازی فرزند دوم هستم برادر بزرگترم استفاده کرد معاف شد اونموقع15درصد بود پدرم.متولد72هستم میتونم طبق بخشنامه جدید کامل معاف باشم?
سلام زمان اجرا شدن این قانون کسر خدمت کی هستشو واینکه من از قانون قبلی کسر خدمت اوردم یعنی ماهی نه روز میتونم دوباره بقیه کسر خدمت جبهه پدر استفاده کنم یهنی ب جای ماهی نه روز ماهی یک ماه استفاده کنم دوباره
ممنون
با سلام
من برادرم چند سال پیش از کسری جبهه پدرم استفاده کرد و معاف شد. حالا میخوام بدونم با این قانون جدید منم میتونم باقی کسری رو استفاده کنم یا نه؟
ممنون میشم راهنمایی کنید.
با تشکر
سلام و درود!منظور از جمع آوری سابقه حضور در خدمت چیه و از کجا باید پیگیری کرد!سپاس

پاسخ:
باید به رده اعزام کننده پدرتون مراجعه نمایید.
سلام و درود*منظور از جمع آوری سابقه حضور در خدمت چیه ?و از کجا باید پیگیری کرد!سپاسپ
سلام من لیسانس حقوق دارم ، ، پدرم جزئ جامعه ایثار گران هستش و خدمت سربازیشو تو ارتش گذارنده ایا امکان کسر خدمت به وسیله پدرم رو دارم ؟ و امکان امریه در کدام نهاد برایم وجود داره ؟

پاسخ: برای امریه باتوجه به رشته با سازمان های دارای امریه مراجعه نمایید برای کسیری هم باید سوابق ایثاگری و منطقه جنگی پدرتون کامل باشه. قبل از خدمت این مدارکرا تکمیل نمایید
برای یازده ماه جبهه پدر چقدر از سربازی فرزند کم میشه؟

آن دسته از مشمولین واجد شرایط که پدر آنان دارای حداقل 24 ماه سابقه رزمندگی یا آزادگی یا حداقل 24 درصد جانبازی بوده یا تجمیع این امتیازات به عدد حداقل 24 برسد، اگر چنانچه براساس امتیازات افراد ثبت نام کننده در آن سال، به عنوان اولویت برای بهره مندی از کسر خدمت تعیین شوند، کارت معافیت دریافت نموده و می بایست متعهد گردند تا چنانچه ظرف مدت 5 سال برای طی آموزش رزم مقدماتی نظامی فراخوان شدند، خود را برای طی دوره معرفی نمایند.
سلام خسته نباشید برای کسری خدمت اقدام کردم پدرم۲۵ماه منطقه داره متولد۷۶ام و تیر۹۶رفتم خدمت
الان ک اقدام کردم برای کسری گفتن نمیشه یه سال دیر اومدید.چه کار کنم؟
پاسخ شما
قانون جدید ابلاغ شده است و قانون قبلی دیگر کاربرد ندارد
بر اساس بند های قانون جدید وضعیت خود را پیپیری نمایید
پدر من20ماه سابقه جبهه داره و 20درصدجانبازی فرزند دوم هستم برادر بزرگترم استفاده کرد معاف شد اونموقع15درصد بود پدرم.متولد72هستم میتونم طبق بخشنامه جدید کامل معاف باشم?
سلام ، طبق قانون جديد سال ٩٦ آيا من كه پدرم ٢٣ ماه و ٢٢ روز سابقه حضور در جبهه داره معاف ميشم يا كسرى ميگيرم ؟ چون فقط ٨ روز كمتر از ٢٤ ماهه . ممنون ميشم جواب بدين .
پاسخ:
کسری تعلق می گیره
البته باید سابقه را به صورت دقیق جمع کنید
جهت کسب اطلاعات بیشتر با مرکز مشاوره سازمان وظیفه عمومی تماس بگیریبد
سلام پاسخ همه رو دادین جز من...پیام اخر لطفا جواب بدین ممنون
باسلام
من مدت هشت ماه فرار از خدمت داشتم و 11ماه خدمت کردم همچنین17ماه ایثارگری دارم.اما بصورت خودمعرف مشغول به خدمت هستم.ایا مصوبه جدیدی یک ماه کسری ایثارگری شامل حال من میشود؟
باورکنید زندگی من رو هواست و سردرگمی دیوانه ام کرده است.لطفا جواب بنده را سریعا بدهید تا از سردرگمی خلاص شوم.
با سلام من پدرم 72 ماه جبهه داره برادر بزرگم با قانون 30 ماه معاف شد و یه برادر کوچکتر از خودمم دارم برای ما چجوری حساب میشه؟من که معافم برادر کوچکترم چی؟تورو قران جواب بدید.
من اسفند سال گذشته با 11ماه خدمت سربازی بخاطر پاره ای از مشکلات فرار کردم و اکنون هشت ماه از فرارم میگذرد.اگر الان خودم را معرفی کنم ایا مشمول طرح یک ماه کسری به ازای یک ماه جبهه پدر قرار میگیرم یا خیر؟
پدر 18ماه ایثارگری دارد و به تازگی دارای یک فرزند شده ام
من اسفند سال گذشته با 11ماه خدمت سربازی بخاطر پاره ای از مشکلات فرار کردم و اکنون هشت ماه از فرارم میگذرد.اگر الان خودم را معرفی کنم ایا مشمول طرح یک ماه کسری به ازای یک ماه جبهه پدر قرار میگیرم یا خیر؟
پدر 18ماه ایثارگری دارد و به تازگی دارای یک فرزند شده ام
اعزامی تیر ۹۶ هستم متولد ۷۳
پدرم ۱۸ ماه جبهه داره که سال ۸۹ به برادرم ۱۱ ماه کسری دادن آیا الان به من تعلق می گیره یا خیر؟
بنام خدا
باسلام
لطفا پیگیری کنید که این چه قانونیه که فرزندان جانباز وایثارگر زیر20ماه سرباز چراتوالویت کسری وخرید خدمت نیستن چرا قانون ایثارگرا اجرا نمیشه اگه هم با پیگیری اجرا میشه کاملا ناعادلانه وبطور کاملا نادرست اجرامیشه
باسلام وخسته نباشی
من ب مدت۲۴ماه ایثارگری و در منطقه عملیاتی مریوان خدمت کرده ام و یک پسرم سربازی اش تموم کرده وپسر دیگرم ۱۰ماه خدمت است ومتولد ۷۴آیا میشود برای پسرم ک متولد ۷۴هس کسر خدمت بگیرم و ب ازای هر ماه چند روز کسری تعلق میگیرد ومن تا بحال از کسر خدمت ایثارگری استفاده نکردم و مدارک لازم برای کسر خدمت چه چیزا لازم است .ممنون و خسته نباشید
سلام عرض ادب من داداشم الا دوره اموزشی ۱ماه رفت و پدرم ۲۰درصد‌جانبازی دارن و ۶ماه جبهه داوطلبانه میخواستم ببینم معاف میشه یا نه ؟
با سلام
پدر من سال 62 تا 64 در ژاندارمری سنندج خدمت کرده و من 7 ماه خدمتم.
آیا کسری آیثارگران شامل من میشه ؟

--------------------
پاسخ: اگر محل خدمت ایشان جزو مناطق جنگی باشد حساب می شود ، مهم این هست یگان اعزام کننده تایید نماید
سلام. پدره من ۲۷ماهو۱۳روز جبهه بوده خودمم تک پسرم متولد ۷۷ هستم. ایا به این ترتیب من میتونم معافیتمو بگیرم؟
سلام بنده متولد ٧٢ و در حال خدمتم، امروز براي كسري ايثارگري به محل خدمت پدرم مراجعه كردم(خدمت در سال ٦٣ الي٦٥ شهرستان سنندج) ولي به من گفتن چون سرباز معلم بوده كسري تعلق نميگيره، آيا قانون وجود داره يا من از جاي ديگري پيگيري كنم؟
و دوم اينكه به پدرم كارت ايثارگري تعلق ميگيره؟
درچه تاریخی ثبت نام کسری خدمت شروع میشود؟
سلام
من دوتا پروژه کسری خدمت انجام دادم که حدود 18 ماه کسری گرفتم. 6 ماه هم کسری ایثارگری هم دارم. میخوام بدونم با این شرایط معاف کامل می شوم یا باید حتما آموزشی رو برم؟
با تشکر
من سربازامریه بنیادشهید هستم و 8 ماه است درحین خدمتم کسری میدن یا ن؟؟؟
باسلام ووقتبخیر،من5برادر دارم که هر5تاسربازی رفتن،به اضافه سه تامون هم3قلو هستیم که من یکی ازاون سه قلوهام،پدرمم متولد1335است،آیا امکانش هست من معاف بشم؟خواهش میکنم راهنماییم کنید،ممنون.
سلام من اول دی ۹۶ تاریخ اعزاممه چند سال قبل دوره تکمیلی ۴۵ روزه ی بسیج رو رفتم...باید آموزشی رو کامل دو ماه برم؟ میگن قانون عوض شده
لطفا جواب بدید. شروع ثبت نام کسر خدمت ایثارگری کیه

پاسخ: به زودی اعلام می شود
با عرض سلام .اگر کسی تحت پوشش باشه ولی پدرش 70 سال نباشه و برادی داشته باشه که غیبت داشته باشه آیا معافیت شاملش میشه ؟ممنون میشم اگر پاسخ بدین
با سلام.میخواستم بپرسم در برگه ای که گرفتم 18 ماه سابقه حضور در جبهه زدند.ولی در مناطق عملیاتی نیست.آیا حتما باید در مناطق عملیاتی حضور داشته باشند؟و اینکه به من تعلق میگیه.
با سلام. من الان سرباز هستم. بابای من ۶ ماه جبهه ای داره. برای ثبت نام اولیه باید برم یگان خدمتی پدرم و نامه و مدارک را بگیرم یا اینکه فعلا برای ثبت نام اولیه نیازی نیست؟
ممنون میشم راهنماییم کنید

پاسخ: در این مورد جزییاتی اعلام نشده است با مرکز مشاوره نظام وظیفه تماس بگرید
قانون جدید کسری ایثارگران ب سربازایی ک پدرشون از قسمت ژاندارمری ب جبهه اعزام شدند هم تعلق میگیرد؟

پاسخ:
منطقه جنگی باید باشد و سایقه را جمع نمایید
سلام من اعزامی یک چهاربودم خودبه خودت چهارماه تمدیدشده رفته یک هشت.الانم درحال خدمت هستم حقوق ودفترچه بیمه هم دارم چیکارکنم درست بشه ؟؟؟؟؟
شرايط سربازي تك پسر رو توضيح بدين لطفا
بابای من ۲۴ ماه منطقه عملیاتی داره.حین خدمتم هستم.کارت ایثارم داره و متولد ۷۲ هستم ایا امسال معاف میشوم؟
سلام من پدر بی‌توجه یاچهارماه جبهه داره ولی برادربزرگم ازش استفاده استفاده کرده ایشان منم میشم
سلام من پدر بیستون ماه جبهه داره داداش بزرگترم ازش استفاده کرده حالاخاستم بینم به منم تعلقذمیگیره یانه
سلام من پدرم شیش سال منطقه عملیاتی بعداز قطعنامه رو داره معافیت شامل من میشه یا نه
من پدرم 12 ماه بین سالهای 68 تا 69 (آتش بس) در منطقه جنگی و عملیاتی سردشت خدمت کرده، حالا میخواستم بدونم که به من کسری تعلق میگیره؟ اگه میگیره حدودا چقدر؟؟ متولد هم 72 هستم.
سلام
من پدرم25ماه جبهه داره .برادربزرگترم باقانون هرماه 18روز کسری گرفت ومعاف شد .ایا من میتونم بااین قانون 12روز باقی ماندرو بگیرم یانه
سلام من بابام 15ماه سابقه جبهه داره و خودم هم میتونم 6ماه کسری ببرم از بسیج آیا با این طرح که اومده میتونم معاف بشم؟
سلام بنده بازنشسته سپاه هستم و۲۷سال درسیستان وبلوچستان خدمت نمودم وتاسال۷۴ منطقه عملیاتی بوده دارای ۸۹۰روز ایثارگری هستم ایا بااین ایثارگری وخدمت در بلوچستان شامل کسرخدمت فرزندم میشود یا خیر
پدر اینجانب هجده فروردین 67 به خدمت اعزام شده و 18 مهر 68 ترخیص شده .و 15 ماه در مناطق عملیاتی سر پل ذهاب و قصر شیرین بوده . می خواستم بدنم ایا کسری شاملش میشه یا نه؟
سلام خسته نباشید.
پدرمن27ماه توسومارونفتشار خدمت کرده آیا جزمناطق عملیاتی محسوب میشه
سلام،طبق قانون جدید کسری خدمت جبهه ای پدر،پدر من ۲۵ ماه جبهه ای دارد و برادر بزرگتر من سال ۹۰ از کسری استفاده کرد۸ ماه بهش دادن،الان من می تونم از قانون جدید برای کسری اقدام کنم یا نه؟
سلام من یک برادرمعلول دارم ایامعاف میشوم یان
پدر من ۱۴ماه جبهه داره که چند سال پیش با قانون هر ماه ۱۸روزکسری حدود ۸ماه کسری گرفت ایا با قانون جدید من میتونم مابقی مثلا هرماه ۱۲روز رو استفاده کنم .ممنون میشم جواب بدین
باعرض سلام و خسته نباشید
سوالی که بنده داشتم خدمتتون این بودکه شخصی که متولد1376/11/21 و دیپلم سال 95 (رشته ریاضی منظور با پیش دانشگاهی ) رو اخذ کرده و پشت کنکوری هستش برای کنکور 97 آماده میشه وضعیت خدمت سربازیش به چه صورتی هست؟؟؟...***(البته تو برگه اشتغال به تحصیلش برای گواهی نامه ذکر شده بوده که تا 1396/11/21 مهلت برای خدمت سربازی هست راجب اعتبار این هم یه توضیحی بدید خواهشا )***
خیلی ممنون میشم پاسخ بدید چون واقعامسئله مهمیه
باتشکر
با سلام
من سرباز امریه سازمان جهاد کشاورزی هستم(سپاه). آیا میتوانم از کسری بسیج و جبهه پدر استفاده کنم؟؟

پاسخ:
در امریه کسری تعلق نمی گیرد جهت کسب اطلاعات بیشتر به نیروی انسانی خود مراجعه نمایید
سلام .دفترچه پست کردم تاریخ اعزامم ۱۹/۱۰ هست .الان منصرف شدم میخوام ادامه تحصیل بدم برا کارشناسی میتونم این کار رو بکنم یا نه .ممون
من متولد 61 هستم ایا میتوانم از کسر خدمت سربازی پدرم استفاده کنم چون غائبم
من و برادرم هرد در حال خدمتیم من 10 ماهم مونده و برادرم 13 ماه مونده تموم شه پدرم 24 ماه جبهه داره ایا شامل هردومون میشه کسر بگیریم ؟؟؟؟
سلام.من پدرم ۲۴ماه خدمت سربازی داره،برادرم چند سال گذشته فقط کسری گرفت میخاستم بدونم من از مشمول این طرح کسری خدمت ایثارگران قرار میگیرم یا نه .لطفا جواب بدید
سلام پدر من 24 ماه تو خود شهر کرمانشاه در زمان جنگ خدمت کرده.کارت ایثارگری رو نرفته دنبالش و نداره.آیا جز مناطق جنگی حساب میشه خود کرمانشاه و میتونه الان برا کارت ایثارگری اقدام کنه؟

پاسخ:
باید یگان محل خدمت پادگان رزمی برای جبهه بوده باشد. از نیروی انسانی پادگان سوال شود
سلام برادر من از 12ماه کسری 3ماه گرفت من امسال مشمول شدم ایا کسری شامل من میشود
سلام ، میخواستم بپرسم برادر من به ازای هر یک ماه 8روز کسری گرفته و خدمتش تمام شده ، ایا من میتونم 12روز بقیه ی اون را بگیرم
من مدت 33ماه درجبهه فقط مدرک 26 ماه دارم وفرزندم متولد 1377می باشد آیا فرزندم معاف می شود
با سلام
.
.
پدر من ۲۴ ماه جبهه داشت ک من تیر ماه نودوشش ۷ ماه کسری خدمتمو گرفتمو تو پلیس +۱۰ هم ثبت شده ولی هنوز ازش استفاده نکردم،با توجه ب بیانیه سردار کمالی تو خبر گذاری ایسنا مبنی بر اینکه بعد از ۱۹ آذر قانون قبلی کسر خدمت لغو خواهد شد،میخواستم ببینم کسری خدمتی ک من الان دارم هم لغو میشه یا نه،،
با تشکر
سلام. پدر بنده از تاریخ1368/6/21 یعنی حدود 1 سال بعد از جنگ در منطقه عملیاتی اندیمشک لشکر 30 پیاده بیست و یک ماه خدمت کرده. آیا این شامل کسر خدمت یا معافیت میشود ؟ خواهشا جواب بدید باتشکر
سلام. پدر بنده از تاریخ1368/6/21 یعنی حدود 1 سال بعد از جنگ در منطقه عملیاتی اندیمشک لشکر 30 پیاده بیست و یک ماه خدمت کرده. آیا این شامل کسر خدمت یا معافیت میشود ؟ خواهشا جواب بدید باتشکر

پاسخ:
باید آن منطقه جزو مناطق جنگی باشد ضمنا باید از یگان محل خدمت خود پیگیری شود. ولی بعد از پایان جنگ بوده است که باید دید آن پادگان تا چه تاریخی اماده رزم بوده است برای کسب اطلاعات بیشتر از نیروی انسانی ان پادگان جویا شوید
با سلام و خسته نباشید. پدر بنده 17 ماه سابقه جبهه دارن و جانبازی 5 درصد.دو سال پیش برای کسری برادرم اقدام کردن و چون یک ماه از خدمت برادرم مانده بود اون یک ماه رو کسر کردن.حالا طبق قانون جدید من میتونم کسری بگیرم یا خیر ؟متولد 74 هستم.
سلام
آیا دوبار می توان از کارت ایثارگری استفاده کرد چون یک بار پدر من استفاده کرده برای برادر بزرگم ۸ماه تعلق برایش گرفت برای من هم تعلق میگیره؟
سلام من بابام دوران سربازیش ینی 24 ماه رو جبهه بوده ولی 3 ماهش آموزشی بوده برای همین روی کارت ایثارگری نوشتن مدت حضور در جبهه 21 ماه
اون 3 ماه آموزشی رو نیاز نیست برای کسر خدمت ایثارگری ثبت کنم؟
با سلام پدر بنده از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۰ خدمت سربازی خود را در مناطق عملیاتی سومار میمک سرپل‌ذهاب صالح آباد گذرانده است با توجه به عملیاتی بودن مناطق فوق کارت ایثار شامل ایشان میگردد یا خیر ؟
فرزندم از سابقه جبهه برای کسر خدمت استفاده کرده فرزند دیگرم هم میتواند از همان مدت استفاده نماید
سلام خسته نباشيد اونايي چه برگ سبز دارند اما نرفتند خدمت آيا ميتوانند سربازيشون روبخرند ؟
من در حال حاضر دانشجو ترم آخر میباشم آیا میتونم از مزایای کسری خدمت استفاده کنم
دوتا داداشام در حین خدمت هستن منم دوماه دیگ مشمول میشم کسری یا معافی تعلق نمیگیره بمن؟
سلام…پدرم بیست ماه جبهه داره که برادرم قبلا ازش استفاده کرده البته اون موقع به ازای هر ماه نه روز کسری گرفت که شد هفت ماه کسری…الان من میتونم از کسری خدمت پدرم استفاده کنم؟؟منظورم اینه میشه مابه تفاوتشو بگیرموبه ازای هر ماه بیست و یک روز کسری بگیرم؟؟
سلام من سال نود نصف خدمتو انجام دادم و از معافیت تحصیلی استفاده کردم کثر خدمت هم گرفتم حتی داخل پادگان تایید شد و تاریخ کارتم هم اومد ولی دانشگاه اجازه نداد الان چند وقت دیگه میخوام برم فارغ التحصیل شدم کسر خدمت من چی میشه ثبت نام هم الان کردم لطفا جواب بدید مچکرم
آیا خدمت پدر در مناطق امنیتی درگیر استان آزربایجان غربی که بعد ار چایان جنگ بوده شامل کسر خدمت می شود؟
نحوه ثبت نام کسر خدمت فرزندان ایثارگر طرح قدیم سالهای 72ب قبل
سلام میخاستم نحوه ثبت نام کسر خدمت فرزندان ایثارگر طرح قدیم سالهای 72ب قبل رو بدونم
من فرزند ایثارگر با مدت 24 ماه حضور در جبهه هستم ... ولی غیبت 5 ساله از خدمت دارم ... آیا من چقد باید خدمت کنم؟
من پدرم در سال 69 در منطقه عملياتي كردستان خدمت كرده است و من متولد 75 هستم ايا كسري خدمت ب من تعلق ميگيرد؟؟؟
سلام من پدرم بیستو هشت ماه جببه داره وبیستو پنج درصد جانبازی وخودمم غایب هستم ایا میتونم معاف بشم برادر بزرگترم از بیستو پنج درصد استفاده کرده
با سلام آیا کسانی که معافیت جانبازی رو گرفتن باید دوره آموزشی رو برن یانه
پدرمن ۲۸ماه خدمت داشته ک ۱۰ماهشو تو جبهه بوده الانم خودم تو خدمتم ایا کسری شامل حالم میشه یا نه ؟؟
با سلام من حدود 5سال پیش سرباز بودم بعد 4 ماه رفتم بعد دانشگاه قبول شدم وتوقف خدمت کردم ایا من دوباره اموزشی دارم
سلام. من اول دی 96 به خدمت اعزام شدم و متولد 73 هستم برادرم به ازای هر ماه از 9 روز معافیت در سال 92 استفاده کرده حال چیزی هم شامل من میشه مثلا همان 9 روز. با تشکر
سلام.این طرح ایثارگری مهلت ثبتنامش تموم شده.آیااین ثبتنام واسه امسال بوده وسال های دیگه هم هست؟؟یاهمین یبار بود ثبتنامش؟
ببخشید متولد سال 1379/10/14 دقیقا چه ماهی و چه سالی میتواند در اولین فرصت به سربازی برود؟؟؟
سلام من ۱۱/۱۹اعزامم میخواستم بدونم به عید میخورم دوره طلایی حساب میشم؟؟
سلام و خسته نباشید
من اعزامی 96/12/1 هستم
سوال من اینه که من ده روز سابقه خدمت دارم تو ناجا قبل ورود ب دانشگاه الان که برگه دومم بیاد باز نیرو انتظامی میوفتم یا ممکنه ارتش یا سپاه هم برم؟؟ با تشکر
سلام. من واسه کسری مراجعه کردم بهم گفتن تو قطعنامه بوده خدمت پدرم. الان کلا ینی منتفی میشه؟ پیگیری نکنم؟
من قبل از این قانون جدید سه ماه کسری جبهه از یگان خدمتی پدرم گرفتم ولی در پلیس+۱۰هنوز ثبت نشده کسی میدونه چرا؟؟؟
لطفا راهنمایی کنید باتشکر.
باسلام پدرمن 24ماه منطقه جنگی داره اما کارت ایثارگری هنوزنگرفته ودرکسری امسال درپلیس بعلاوه 10 ثبت نام کردم آیا مشمول میشم
بابا من کارت ایثارگری نداره چون جاسک جز منطقه عملیاتی بوده این منطقه نزده وقت مال کردستان ثبت نام کرده دوازه ماه ده ماه تو جاسک خدمت بوده نزده واسعه اصلاح نمیشه اقدام کرد
سلام ، پدر من 25ماه خدمت سال 68،69توی سردشت روداره ؛میخواستم بدونم این قانون جدید شامل ماهم میشه؟
سلام.برادر بزرگتر من برای هر ماه جبهه پدرم ۹ روز کسری گرفته الان برای این قانون جدید من میتونم ۲۱روز از هرماه رو بگیرم دوباره؟؟میشه؟؟
سلام.برادر بزرگتر من برای هر ماه جبهه پدرم ۹ روز کسری گرفته الان برای این قانون جدید من میتونم ۲۱ روز از هرماه رو بگیرم دوباره؟؟میشه؟؟؟لطفا جواب بدید
باسلام
پدر من از سال 67 الی 69 در منطقه عملیاتی کردستان در شهر مریوان 24 ماه خدمت سربازی را انجام داده و تاکنون کارت ایثارگری دریافت نکرده است
ایا من فرزند بزرگ ایشان میتوانم مشمول کسر خدمت باشم
ممنون
سلام من پدرم ۲۰ماه ارتش کرمانشاه سرپل ذهاب خدمت کرده و۵ماه سابقه جبهه داره وبرادرم ۳کسری خدمت خیلی وقت پیش گرفته ایاکسری بمنم تعلق میگیرع یان
سلام
من دانشجوی فارغ التحصیل کارشناسی هستم
و پدرم 70سال داره و همچنین جزو بیماران خاص (دیالیزی) می باشد و سه برادر هم دارم
آیا اموان گرفتن معافی کفالت و یا مشابه برای من وجود دارد
سلام، من اعزامی برج برج 12، هستم میخوام برج 2 برم. رفتم پلیس +10 در خواست دادم موافقت نشد. ایا اگه کسیو پیدا کنم که اعزامی برج 2 باشه، میشه جابه جا شیم؟؟؟؟
سلام
ببخشید من پدرم سابقه 17 ماه خدمت در مناطق جنگی و عملیاتی ارومیه رو داره آیا قانون کسر خدمت شامل حال من میشه من درحال حاضر سرباز هستم و آیا پدرمباید برای جمع کردن سوابق خدمتی اقدام کنه؟؟ ممنون
با سلام برادر من چند سال پیش از کسر ماه جبهه پدرم که 24 ماه بود که به ازای هرماه 17 روز کسر میشد 6 ماه از جبهه رو استفاده کرد حالا میخوام بدونم از باقی جبهه من میتونم استفاده کنم ؟
با سلام متولد سال 69 در حال خدمت واعزام08/1هستم و48 ما جبهه داره پدرم 30ما برادرم استفاده كرده. مونده 18 ماه كه در سيستم نظلام وظيفه ثبت شده و نامه هم دارم كه ثبت كردم كه نامه سال 89 دارم كه برا هر ماه 18روز كه ميشه 324 روز كسري .واسه ما ترتيب اثر ميشه ممنون
سلام ببخشید من همسرم با 15 ماه جبهه ای و 10 درصد جانبازی ایا معاف میشه امسال برا قانون کسری خدمت جانبازان؟؟قرار بود 19 شهریور اعزام شه اما تصادف کرد نشد
پاسخ:
باید ثبت نام کرده باشد
بله ثبت نام ک کردیم میخام بدونم تو اولویت امسال هست یا ن؟ اخه فقط امتیازش 25
سلام،پدر بنده 24 ماه منطقه جنگی خدمت کرده،لشکر 64 پیاده،سال 68 تا70
میخواستم بدونم کارت ایثار بهش تعلق میگیره یا ن؟
سلام تو رو خدا جواب بدید آیا این 3/4مدت خدمت وظیفه واقعا اجرا میشه و پدر من که 24 ماه جبهه بوده الان واقعا 18ماهش داوطلبانه میشه؟
با عرض سلام و خسته نباشید
میخواستم بدونم الان که ما سرباز حین خدمت هستیم با 24 ماه ایثارگری در اولویت اول قرار داریم ؟؟؟؟!
سوال بنده اینه که بنده پایه خدمتی 1382 هستم و به مدت 16 ماه خدمت سربازی انجام دادم ولی به دلایل شخصی مجبور به ترک خدمت یا همون فرار از خدمت شدم در حال حاضر 35 سال سن دارم و دو فرزنده ویک همسر دارم از نظر جسمی هم نقص کلیه دارم لطفا بفرماید بنده برای گرفتن کارت پایان خدمت چکاری می تونم بکنم.
سلام پدرم 21 ناه جنگ بوده 19 ماه کسری دارم برادرم 6 ماه آن را استفاده کرده در ارتش خدمت کرده الباقی آن را من می‌توانم استفاده کنم ثبت نام نکردم و یک دوازده اعزام می‌شود در خدمت اقدام نمود خودم معاف از رزم هستم و لیسانس دارم و بسیجی حدود چهار سال دارم لطفا راهنمایی کنید ممنون
سلام من پدرم در سال 67تا69بعد از اتش بس در مناطق عملیاتی غرب و جنوب غرب و شمال غرب بوده خواستم ببینم ایا کسر خدمت ب من تعلق میگیره
سلام پدر بنده به مدت ۱۶ماه ۱۵روزحضور در جبهه داشته وبرادر بنده طبق قانون قبلی ۱۰ماه کسری گرفته حالا آیا می توانم من هم از کسری استفاده کنم
سلام،من یک ماه دیگه اعزام هستم و پدرزن بنده ۲۸ ماه سابقه ایثارگری دارند و فرزند پسری ندارند،ایا بنده میتوانم از کسری خدمت پدرزنم استفاده کنم؟
با سلام از جانبازان 70/هستم خواهان حذف فرزندان از لیست خدمات هستم
سلام به زحمت کشان این سایت
من دانشجو هستم و در حال حاضر دارم مدرک کارشناسیم رو تمام میکنم/پدرم 71 سالشه و یک برادر بززگتر از خودم دارم که ازدواج کرده/سوالم این بود که من میتونم کفالت بگیرم؟؟خواهشا اگر بند و تبصره ای داره که بشه این معافیت رو گرفت ممنون میشم راهنمایی کنید
باسلام
پدر من در مهر 67 عازم خدمت به کردستان شده است سوال من از شما اینه که آیا پدرم ایثارگر محسوب می شود یا خیر ؟
سلام.بنده پدرم۲۸ ماه جبهه دارد.یکی از برادرهایم اواخر خدمتش در سال۸۸ پنج ماه کسری گرفت وبقیه اش مانده آیا من هم میتوانم از بقیه ی این کسری استفاده کنم.ممنون میشم اگه پاسخ دهید
سلام خسته نباشید..
پدرم 24ماه و 1روز سابقه خدمت در جبهه دارد از 66/1/18تا 68/1/18..
یازدهم آذرماه ثبت نام کردم برا طرح کسری ایثارگری..خودمم الان پنج ماهه درحال خدمت در مناطق عملیاتی هستم..آیا در این طرح کسری جزئ واجدین شرایط هستم???
با تشکر
سلام خداقوة. ایا حقیقت داره که قراره از ماه اینده ، قانون 3ماه کسر خدمت با ازدواج، اجرا بشه؟؟؟

پاسخ: چیزی ابلاغ نشده است
پدر من 26 ماه جبهه داره با این شرایط و قوانین جدید معافیت معافیت من چطوری میشه
باسلام
کسری خدمت به کسانی تعلق میگیره که امتیازشون ۲۸و۲۹هست.
تکلیف ما که که امتیازمون۲۱وسربازیم چی میشه؟
این که اخر بی عدالتیه همون طرح قدیم رو بزارن راضی هستیم
با سلام.بابام 30ماه جبهه داره و5درصد جانبازی از این طریق یکی از برادرام معاف شده الان منم میتونم از طریق ایثار گری بابام واسی کسری استفاده کنم؟؟؟؟؟؟؟؟ممنون میشم جواب مارو بدین
پاسخ:
به بنیاد مراجعه نمایید
پدر من در مناطق عملیاتی غرب کشور سرپل ذهاب بعد جنگ دقیقا چند ماه بعد جنگ خدمت کرده و و در پایان خدمت به پدرم یه کاغذی دادن که نوشته 21ماه در مناطق عملیاتی خدمت کرده الان نظام وظیفه شهر که پرسیدم گفتن بهم تعلق میگیره کسری ولی بازم موندم که باید برم کرمانشاه دنبال کاراش یا اصلا بهم تعلق میگیره یا نه؟
پاسخ: از رده اعزام کننده پیگیری نمایید
با سلام. این ایثارگری چی هست؟ برا کسایی که پدرشان بعد جنگ سربازی رفته هم شامل میشه؟
پاسخ:
چند سال بعد از جنگ رفته؟
خیر البته شاید نقطه صفر مرزی شرایطش فرق کند
از خود محل اعزام پدرتون سوال شود
سلام میخواستم بدونم من متولد ۷۲هستم میتونم از مسر خدمت جانبازی پدر استفاده کنم
پاسخ:
سابقه جبهه پدر و کی مشمول می شوی؟
سلام پدر من ۲۱ماه جبهه و جانباز ۳درصد هس و برادرم ۴سال پیش ۳ماه از کسری خدمت پدرم استفاده نمود ایا کسری ب منم میخوره
سلام
بنده برای امریه در سازمانی در تلاش هستم و طبق گفته خودشان، آموزشی در 01 تهران میگگذرانم. الان که سامانه رو مشاهده کردم برام 05 کرمان زدن، البته هنوز امریم جور نشده. اگه امریم جور بشه آیا امکانش هست که اموزشی 01 تهران بیفتم یا باید 05 کرمان برم؟
سلام من در سال 61تا63 در اردوگاه های جنگی اسرا خدمت کردم.در حشمتیه و پرندک.آیا به ما هم از این نوع خدمت امتیازی شامل میشه
سلام خسته نباشید، من میخوام سوابق ایثارگری پدرم در بیام بابا ژاندرمری کردستان بوده اگه بخوام تهران اقدام کنم باید کدوم لرگان برم لطفا راهنمایم کنید
سلام ببخشید من پدرم۲۰ ماهه تو ژاندرنری کردستان بوده برای جمع کردن سوابق در تهران باید کدوم ارکان برم پیگیری کنم همون نیری انسانی ناجا ونک باید برم برای جمع کردن سوابق یا جای دیگه باید برم لطفا راهنمایم کنید؟
پاسخ:
برای ناجا را نمی دانم ولی معمولا رده اعطام کننده همان شهرستان پرونده اونجاست
سلام برای جمع کردن سوابق ایثارگری یگان ژاندرمی باید تهران کدوم ارگان برم لطفا راهنمای کنید؟
پاسخ:
به یگان اعزام کننده
سلام.من 1 اسفند ماه اعزام به خدمت هستم ولی به خاطر شکایتی که ازم شده و حکمی که دادگاه صادر کرده باید در همین اسفند ماه مجازات برام اعمال بشه.حکم دادگاه زندان نیست از مجازات های جایگزین استفاده کردن در حد 15 روز.حالا تکلیف خدمت من چی میشه.باید چیکار کنم و کجا برم
با سلام:
در صورتی که زمان خدمت شما باشد در اون تایم خلا می خورید
خدمت خود را نیز می توانید دوماه عقب بندازید
یا از دادگاه نامه ببرید نظام وظیفه
با مرکز مشاوره نظام وظیفه بهتر است تماس بگیرید
با سلام از سال ۶۳ تا ۶۵ در مناطق عملیاتی بودم ولی متاسفانه به علت مشغله کاری قادر به ثبت نام اولیه در پلیس۱۰ برای کسر خدمت فرزندم نشدم ایا ثبت نام در سال اینده تکرار میشه ؟اگر نمیشه چطور میشه از این حق برای فرزندم که متولد ۱۳۷۷ و دانشجو می باشد استفاده کنم؟ممنون
سلام.من پدرم 8ماه سابقه جبهه دارد.ولی برادر بزرگترم کسر خدمت جبهه پدرم را گرفته..آیا من میتوانم دوباره کسر خدمت بگیرم؟؟
ببخشید پدر من 25 ماه خدمت داره از سال 65 تا 67 میخواستم ببینم احتمالش هست جزوه 20 هزارتا کسری و معافی باشه یا نه اخه گفتن خدمت رزمندگی باید بالایی 30ماه باشع مممنوم میشم کمک کنید
سلام .من متولد ۶۹ واعزامی ۸۷ هستم.۱۲ ماه کسری اورده بود که به دلایلی خدمتم رو ول کردم فقط ۲ ماه مونده بود تموم کنم .الان متاهلم و۲ تا بچه دارم میخوام برم خدمت .الان تکلیف من چیه .من الان سرگردون شدم هر کی یه چیزی میگه بهم .لطفا راهنمایی بکنید
سلام.وقت بخیر
اگه کسی یه زن بیوه ک چندتافرزند داره روعقد کنه،کسری بهش تعلق میگیره یا خیر؟
با سلام و عرضرخسنه نباشید لطفا بفرمائیدکارتهای ایثار صادره ازسوی ارتش جمهوری اسلامی ایران و تاریخ ان بعد از پایان جنگ و مربوط به مناطق عملیاتی مثلا ازتاریخ 71الی 73می باشد و غیر داودطلبانه است . ایا مزایای دارد واجرا می شود .ویاخیر
سلام پدر من 13ماه منطقه عملیاتی کردستان بوده و 14ماه هم در جهرم شیراز بوده هنوز اقدامی نکردم میخوام بدونم ایا همه این ها سابقه ی ایثارگری براش محسوب میشه ؟
سلام خسته نباشید.
پدر من از اسفند 67 تا پایان سال 69 در منطقه جنگی کردستان حضور داشتند.
آیا ایشون جزو ایثارگر محسوب میشوند؟؟؟
ممنون میشم جواب بدین
سلام.من یه برادر نابینا دارم ایا میتوانم مشمول معافیت سربازی بشوم .فقط همین برادر رو دارم
با عرض سلام و ادب خدمت اساتید محترم بنده معافیت کفالت ماده 6 بهزیستی دارم که خداروشکر معاف شدم دوره آموزشی رو هم تموم کردم الان بهم نامه ترخیص دادن برای یگانی که افتادم فردا صبح میرم یگان باید چیکار کنم لطفا عزیزان راهنمایی بفرمایند با تشکر.
با سلام.
فقط میخواستم بدونم پدرم سال 61تا63 خدمتش در پایگاه ششم شکاری بوشهر(نیروهوایی)بوده.آیا بهش کارت ایثار میدن یا نه؟
ممنون
سرباز در حال خدمت ...

با 24 ماه ایثارگری >>> آیا تعلق میگیره ؟ <<<
سلام اقا هنوزم کسری یک ماه نه روز ثبت میشه
سلام من پدرم درسال۱۳۶۷تا۱۳۶۹درمنطقه عملیتاتی پیرانشهر ۲۴ماه خدمت کرده وخودمم ۱۱ماه خدمت هستم ایا به من کسری خدمت تعلق میگیره
1. آیا زخم معده یا زخم اثنی عشر اگه با آندوسکوپی تایید شه باعث معافیت از سربازی میشه ؟
2. من ترم آخر دانشگاه هستم و 4 ماه دیگه فارق التحصیل میشم . اگه زخم معده یا زخم اثنی عشر داشته باشم همین الان میتونم معافیتمو بگیرم یا باید صبر کنم 4 ماه دیگه که دانشگام تموم شد بگیرم ؟
3. پدر و مادر من طلاق گرفتند و برادر بزرگ ترم با گرفتن کفالت مادرم از سربازی معاف شد . الان برادرم مهاجرت کرد به خارج . حالا من میتونم با گرفتن کفالت مادرم معاف شم ؟ چون برادرم خارجه و نیست که از مادرم محافظت کنه .
4. پدرم 64 سالشه و بیماری داره و حتما باید یکی مراقبش باشه . نزدیک 10 میلیون خرج درمانش شده و مدارکشم موجود هست . ولی با همین وضعیتش با اینکه بازنشسته شده بازم سر کار میره . امکان گرفتن معافیت کفالت پدرم رو ندارم ؟
در قانون جدید کسری خدمت ایا دوره اموزشی سربازی پدر جز امتیاز حساب میشود ؟
سلام ببخشید میخواستم بدونم افرادی ک پدرشان دوره خدمت سربازی خود را در منطقه جنگی مثلا اهواز گذرانده باشد به آنها کسری خدمت ایثارگری...تعلق میگیره ،خیلی ممنون
روش تعیین امتیاز جهت کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگران چگونه است؟
آیا به تعداد هر ماه حضور در جبهه یک امتیاز محسوب می شود یا روش دیگری دارد با تشکر
بنام خدا من در سال 1366به خدمت سربازی رفتم در پرند دوره آموزشی را گذراندم بعد تقسیم به منطقه عملیاتی کردستان شدم وبعد از یازده ماه بصورت مامور به یگانه حفاظت مستقر در وزارت کشور آمدم و کارت پایان خدمتم از آذربایجان غربی صادرگرددیدلذا خواهشمندم بفرمایید وضعیت ایثارگری بنده چند ماه باید محاسبه گردد .ممنون
خرید خدمت غاییبن مشمول خارج از کشور ایا با ارائه اخرین مدرک تحصیلی ایران امکان پذیر است ؟
یا الزامی برای ارائه مدرک خارجی وجود دارد؟
با سلام
بنده در يكي از كانالها نامه اي متعلق به ستاد مشترك ديدم كه در آن ذكر شده بود كه ( زمان دوره آموزش نظامي متصل به اعزام به جبهه افراد ) جزو خدمت در جبهه محاسبه ميشود .
آيا اين واقعيت دارد
اگر واقعيت دارد براي اصلاح و اضافه كردن آن به كارت ايثار و برخورداري از مزاياي اداري و آموزشي آن چكاري بايد انجام دهيم . با تشكر
بنده یک شهریور ۹۶ ب خدمت اعزام شدم و متولد ۶۹ میخواهم از قانو قبلی ایثارگری استفاده کنم. چکار باید کرد؟
اگر امکان استفاده ندارم این قانون جدید چه خدمت رسانی به ایثارگران کرده به غیر از وارد کردن لطمات روحی شدید به ما؟؟؟؟؟؟؟
سلام خسته نباشید ببخشید باتوجه به اینکه کسی سربازباشد.و۱۴ماه ایثارگری داشته باشد چند ماه باید خدمت کند؟باتشکر
سلام
دوستان عزیز
پدرم من 24ماه11روزجبهه دارد ایا به من هم تعلق میکرد کسری من الان درخدمت هستم 6ماه از خدمته من مانده (جواب بدین منتظر هستم)
با سلام
من پدرم 26 ماه خدمت داره و 5 درصد جانبازی تایید شده نیروهای مسلح ماده 120.
ایا این درصد جانبازی محصوب میشه چون اگر محصوب بشه من به 31 امتیاز میرسم و جزو امسال حساب میشم. و اگر محصوب نمیشه چرا اصلا درصد جانبازی نیروهای مسلح وجود داره اگر فقط بنیاد شهید رو قبول دارن؟

ممنون میشم پاسخبدین
سلام من اعزامی ١٩.۴.٩۵هستم تاریخ تسویه هم ۴.١.٩٧ هستش پنج روز هم بعد از عید تعطیل هستش ایا تسویه میشم
سلام خواستم بپرسم تکلیف سربازان درحال خدمت که 21ماه ایثارگری دارند چه میشه؟
لطفا جواب بدین
سلام
من پدرم 8 ماه حضور در جبهه داره بعد 90 ماه هم سابقه حضور از طرف نیروی انتظامی در مناطق عملیاتی رو داره که این 90 ماه در زمان بعد از جنگ بوده خواستم بپرسم این مناطق عملیاتی بعد از جنگ جز کسری حساب میشه یا کلا پدر فرد نظامی باشه کسری خدمت داره اون فرد؟تک پسر هم هستم ممنون میشم اگه جواب بدید
پاسخ: آن 90 روز مشکلی ندارد
مابقی باید از یگان اعزام کننده سوال شود بسته به موقعیت انجا دارد.
تشکر
سلام .پدرم محکومیت 8 ساله(زندان) دارد و الان سال دوم است .آیا میتوانم معافیت دائم بگیرم ؟
و با داشتن دو خواهر ،درصورتی که تحت کمیته امداد باشیم معافیت میگیرم ؟

پاسخ:

به سن مشمولیت رسیده باشید و در صورت نرفتن به خدمت اضافه می خورید و هم اکنون هم شما خرج می دهید
از دفتر کمیته امداد پیگیر باشید صدور مجوز اولیه و موافقت با آنها هست
برای کسب اطلاعات دقیقتر به مرکز مشاوره سازمان وظیفه عمومی تماس بگیرید
سلام من دانشجوی کارشناسی هستم پدرم سابقه جبهه بمدت ۲۵ماه
سلام
برادرم سرباز مرزبانی و 15 روز دیگه سربازیش تموم میشه هنوز حقوقی دریاافت نکرده باید چکار کنیم ؟ به کجا مراجعه کنیم ؟
با سلام ايا يه قانوني نمياد كه تا يه مدت محدودي پس از قطع نامه را هم به عنوان سابقه براي افراد منظور كنن در واقع هم قبلش هم بعدشا حساب كنن
با سلام احتراما به استحضار میرساند که اینجانب یک فرزند بسر دارم که درحال گزران خدمت مقدس سربازی می باشد واینجانب 20ماه ایثارگری دارم لذا به اطلاع می رسانم بخش نامه جدید کثر خدمت ایثارگری فرزند اینجانب یا انها که درحال خدمت سربازی می باشد در الویت نمی باشند وحق اینها ایجهاف میشود وعادلانه نیست خواهشمند است تدابیری شود که ان کسانی که ردحال خدمت مقدس سربازی هستند تعلق کیرد نه این که کسانی درحال گذران دانشکاه هستند امید است مسولین تصمیمی اتخاذ نمایند که حق دیگران اجهاف نگردد چون ما یک فرزند داریم که الان بااین نوبت بندی نمی توانیم بهره مند شویم 0با تشکرفراوان
سلام
آیا بیمار مبتلا به آلزایمر در سن ۲۶ سال و در حال خدمت از خدمت معاف میشود؟ اگر بله، چه مراحلی دارد؟
پاسخ:
با مراجعه به نیرو انسانی یگان درخواست کمیسیون پزشکی نمایید
سلام من متولد ۱۳۷۸هستم و تاریخ اعزامم۱۳۹۷/۰۱/۱۹هست.پدرم۲۵ماه توی جبهه بوده برای کسری خدمت ثبت نام کردم.حالا میخاستم بدونم کسری بهم تعلق میگیره یا نه واگه تعلق میگیره باید چیکار کنم؟با تشکر
ایا ۲۴ ماه جعپه برای فرزندان در کنکور سراری تاثیر داره یا نه؟؟
پاسخ: