طبق تحلیل‌های خبرگزاری آسوشیتدپرس، نیروهای امنیتی آمریکا دستکم چهارهزار و 400 نفر از معترضان به خشونت‌های پلیس در سراسر آمریکا را بازداشت کرده ‌اند.
 

 

طبق تحلیل‌های خبرگزاری آسوشیتدپرس، نیروهای امنیتی آمریکا دستکم چهارهزار و 400 نفر از معترضان به خشونت‌های پلیس در سراسر آمریکا را بازداشت کرده ‌اند.

به گزارش خبر نگار تهران پرس به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، طبق تحلیل‌های خبرگزاری آسوشیتدپرس از داده‌‌های پلیس ایالتی، دستکم چهار هزار و 400 نفر تاکنون در ارتباط با اعتراضات سراسری به قتل «جورج فلوید» شهروند 47 ساله سیاهپوست آمریکایی به دست نیروهای پلیس بازداشت شده‌اند.

پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل» در این خصوص گزارش کرد، اعتراضات به قتل فلوید از شهر «مینیاپولیس» ایالت مینه‌سوتا آغاز شد و در دهها شهر دیگر سراسر آمریکا گسترش یافت.

پس از مرگ فجیع مرد سیاه‌پوست آمریکایی بر اثر خشونت افسر سفیدپوست، شهرهای مختلف آمریکا به صحنه اعتراضات سراسری به این عادت رفتاری پلیس آمریکا علیه اقلیت رنگین‌پوست این کشور تبدیل شده است و همچنان ادامه دارد. 

طبق این گزارش، صدها نفر در اوایل هفته جاری در مینه‌سوتا و دیگر شهرهای آمریکا بازداشت شدند و پلیس در شهرهای واشنگتن دی سی، نیویورک و دیگر شهرهای مهم آمریکا علیه معترضان از خشونت استفاده کرد.

به دنبال تشدید اعتراضات در اطراف کاخ سفید، روز گذشته (دوشنبه) گارد ملی آمریکا در اطراف کاخ سفید مستقر شد و نیروهای سرویس مخفی آمریکا نیز در مقابل دروازه‌های کاخ سفید با معترضان درگیر شدند.

مقام‌های پنتاگون از استقرار بیش از یکهزار و ۵۰۰ نیروی گارد ملی آمریکا برای مقابله با معترضان آمریکایی خبر داد.

در روزهای اخیر با تشدید اعتراضات در شهرهای مختلف آمریکا، نیروهای امنیتی به سمت خبرنگاران نیز حمله کرده و گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که جمعی از خبرنگاران نیز بازداشت شده‌اند.

طبق گزارش هیل، یکی از اعضای تیم فیلمبرداران سی ان ان نیز جمعه صبح در حال پخش زنده اعتراضات، بازداشت شد و پس از آن «تیم والز» فرماندار مینه‌سوتا مجبور شد عذرخواهی کند.

گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که خبرنگار هافینگتون‌پست نیز در حین پوشش اعتراضات آرام در بروکلین بازداشت شد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا همچنان سیاست استفاده از زور و سرکوب معترضان را در روزهای اخیر در پیش گرفته است و با نادیده گرفتن خشونت و رفتارهای تبعیض‌آمیز پلیس آمریکا، اعتراضات را تروریستی خوانده است.

رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه گفت که از نیروهای گارد ملی خواسته‌ام تا به تعداد کافی در ایالت‌های مختلف مستقر شوند.

ترامپ گفت که نخستین وظیفه‌اش حمایت و دفاع از مردم و کشور بوده و خشونت‌های اخیر اقدامات تروریستی بوده است.

خشونت‌های پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا در مقابل معترضان تا حدی پیش رفت است که «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد روز دوشنبه خواستار خویشتنداری مسئولان آمریکا در مقابله با تظاهرات‌کنندگان در این کشور شد.

 

کد خبر: ۶۱۱
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha