مقرر شد با تصویب مصوبه‌ای در ستاد ملی مقابله با کرونا طرح ترافیک با تجهیز ناوگان شهری به امکانات بهداشتی و الزام رعایت دستورالعمل‌ها اجرا شود.

دستور ویژه روحانی برای اجرای طرح ترافیک

مقرر شد با تصویب مصوبه‌ای در ستاد ملی مقابله با کرونا طرح ترافیک با تجهیز ناوگان شهری به امکانات بهداشتی و الزام رعایت دستورالعمل‌ها اجرا شود.

به گزارش شهر، حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه روسای کمیته‌های تخصصی مقابله با کرونا با بیان اینکه کرونا هنوز تمام نشده، گفت: خوشبختانه روند مقابله با بیماری در کشور قابل قبول است و این در پرتو تلاش کادر درمانی و سایر مسئولان در کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا و البته همراهی و همکاری مردم با مصوبات و دستورالعمل‌ها بوده است.

روحانی با بیان اینکه تا زمان کشف واکسن کرونا، باید با دستورالعمل‌های بهداشتی مرتبط با این بیماری خودمان را واکسینه کنیم، گفت: کمیته‌های تخصصی ستاد ملی کرونا در همه شئون زندگی فردی و اجتماعی مردم برنامه‌هایی را آماده کردند که تا زمانی که کرونا برای همیشه از بین برود با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ویروس را مهار کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه برای اصناف و کارگاه‌های مختلف باید پروتکل‌های بهداشتی بلندمدت ابلاغ و شیوه‌های مراقبت و نظارت تعریف شود، گفت: به عنوان نمونه اگر کمیته سلامت ستاد ملی مقابله با کرونا به این نتیجه رسید که استفاده از ماسک در محیط‌هایی باید الزامی شود، باید آموزش‌های لازم و آگاهی‌های ضروری به مردم داده شود و در عین حال با توجه به تلاش‌هایی که برای تولید ماسک مورد نیاز انجام شده توزیع آن هم به سادگی انجام و به راحتی در دسترس مردم باشد.

روحانی یادآور شد: این آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی و نهادینه کردن رعایت دستورالعمل‌ها تا فصل پاییز که براساس پیش‌بینی‌های سازمان‌های جهانی و متخصصان داخلی حکایت از یک شرایط خاص برای توأم شدن آنفلوآنزا و کرونا دارد باید ادامه داشته باشد و مردم آمادگی لازم را پیدا کنند که ان‌شاء الله درگیر شرایط سخت و ایجاد و اعمال محدودیت‌های دوباره نشویم.

رئیس جمهور تأکید کرد: ضروری است که کمیته‌های تخصصی برای همزیستی مردم با کرونا با حفظ اولویت‌ها و در نظر گرفتن گروه‌های هدف، اقدامات مؤثر و نظارت دقیق برای رعایت پروتکل‌ها و خدمات اجرایی و برای جریان و مسیر طبیعی زندگی مردم بدون مشکل خاص و محدودیت‌ها، برنامه‌ریزی کنند.

روحانی در ادامه بیان کرد: موضوع رفت و آمد و حمل و نقل درون‌شهری و رعایت طرح ترافیک در شهرهای بزرگ بویژه تهران با هماهنگی‌هایی که میان شهرداری تهران و مسئولان درمانی کشور انجام گرفته مقرر شد با تصویب مصوبه‌ای در ستاد ملی مقابله با کرونا طرح ترافیک با تجهیز ناوگان شهری به امکانات بهداشتی و الزام رعایت دستورالعمل‌ها اجرا شود.

به گزارش شهر و به نقل از فارس، رئیس جمهور ادامه داد: کمیته امنیتی و اجتماعی نیز با بررسی‌های انجام شده در خصوص بازگشایی مساجد با توجه به تجربه موفق برگزاری شب‌های قدر و نماز عید فطر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصوبه افزایش ساعت کار پاساژها آماده کرده است که پس از بررسی در جلسه روز شنبه ستاد ملی تصویب و اعلام خواهد شد.

کد خبر: ۵۷۷
۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha