سرهنگ عطاءللهی از دستگیری دو فروشنده کلاهبردار در ایستگاه مترو امام خمینی ره خبر داد.
به گزارش خبرنگار تهران پرس بنابر اعلام پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سعید عطاءللهی رئیس پلیس مترو تهران بزرگ، گفت: چندی پیش کلیپی توسط پلیس و خبرگزاری‌های کشور مبنی بر اینکه افرادی تحت پوشش دست فروش وارد مترو شده و از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند، منتشر شد.

به گزارش خبرنگار تهران پرس بنابر اعلام پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سعید عطاءللهی رئیس پلیس مترو تهران بزرگ، گفت: چندی پیش کلیپی توسط پلیس و خبرگزاری‌های کشور مبنی بر اینکه افرادی تحت پوشش دست فروش وارد مترو شده و از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند، منتشر شد.

وی افزود: این افراد با عنوان دست فروش به سالن‌های مترو آمده و با ترغیب کردن شهروندان برای خرید از آن‌ها، به فروش محصولات ارزان قیمت خود اقدام می‌کنند.

سرهنگ عطاءللهی تصریح کرد: شهروندان پس از انجام خرید قصد پرداخت وجه کالای خریداری شده را دارند که پس استفاده از کارت بانکی و انجام تراکنش متوجه خرابی دستگاه کارت خوان و عدم پرداخت وجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه فروشنده اعلام می‌کند که دستگاه کارت خوانش خراب است و خریدار برای پرداخت وجه کالای خریداری شده از کارت خوان دوستش استفاده کنند، افزود: در همین حسن پس از کشیدن کارت در دستگاه دوم، فروشنده اعلام می‌کند که مشکل کارت خوانش برطرف شده و مجدد اقدام به تراکنش کرده و از خریدار رمز بانکی وی را سوال می‌‌کند و خریدار هم بدون توجه به اطراف خود رمز را با صدای بلند به فروشنده اعلام می‌کند.

رئیس پلیس مترو پایتخت ادامه داد: از سوی دیگر فرد دوم با وارد کردن رمز اعلام شده در دستگاه خود، اقدام به برداشت وجه می‌کند و در کسری از زمان به صورت همزمان از دو دستگاه برداشت وجه از حساب فرد خریدار صورت می‌گیرد که یکی از تراکنش‌ها بابت مبلغ خرید کالا و دیگری نیز مبلغ دلخواهی است که متهم اقدام به برداشت از حساب شهروندان می‌کند.

وی افزود: دیروز در ایستگاه امام خمینی ره دو نفر از متهمانی که در ایستگاه‌های مترو اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ عطاءللهی اظهار کرد: شهروندانی که به این شیوه از حسابشان برداشت شده است برای شناسایی متهمان به دفتر آگاهی پلیس مترو در ایستگاه امام خمینی ره مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه در پی شیوع کرونا، طرح فاصله گذاری اجتماعی درحال اجرا است، افزود: چنانچه شهروندان خرید ضروری ندارند از دست فروش‌های دوره گرد در مترو خرید نکنند و در صورت انجام خرید تمام مراحل تراکنش بانکی را خودشان انجام دهند تا هم مسائل بهداشتی رعایت شود و هم اینکه رمز کارت بانکیشان در اختیار دیگران قرار نگیرد.

رئیس پلیس مترو پایتخت، خاطرنشان کرد: در ایام کرونایی از انجام خرید در مترو و از دست فروش‌های دوره گرده خودداری شود و برابر پروتکل‌های بهداشتی از ماسک و دستکش در ایستگاه‌های مترو استفاده کنند.

کد خبر: ۵۸۱
۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha