طبق مصوبه دولت مبنی بر الزام استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی، مسافران بدون ماسک اجازه ورود به شبکه مترو را ندارند.
به گزارش خبر نگار تهران پرس به نقل از شهر: طبق مصوبه دولت مبنی بر الزام استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی، مسافران بدون ماسک اجازه ورود به شبکه مترو را ندارند.

به گزارش خبر نگار تهران پرس به نقل از شهر: طبق مصوبه دولت مبنی بر الزام استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی، مسافران بدون ماسک اجازه ورود به شبکه مترو را ندارند.

فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در گفتگو با شهر، با اعلام اینکه نیروهای مستقر در  ورودی ایستگاه‌های مترو موظف به جلوگیری از ورود مسافران بدون ماسک هستند، افزود: البته ممکن است که چند مورد استثناء (مسافر بدون ماسک) مشاهده شود اما تمامی نیروهای مترو بر استفاده از ماسک در ورودی‌ ایستگاه‌ها تأکید دارند.

او در ادامه توضیح داد: اجبار استفاده از ماسک در راستای حفظ سلامت شهروندان است که به صورت جدی در ناوگان مترو پیگیری می‌شود. دو مرکز مانیتورینگ درحال رصد و کنترل این مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا هستند تا به دقت اجرا شود.

نوبخت با اشاره به افزایش غرفه‌های فروش ماسک در ایستگاه‌های مترو، گفت: در روزهای تعطیل نیز فروشندگان ماسک در ایستگاه‌ها حضور خواهند داشت.

او درباره افزایش مسافران مترو از صبح امروز 10 خرداد ماه، گفت: براساس مشاهدات مرکز مانیتورینگ، همان روند روزهای گذشته درباره تعداد مسافران جاری است. اما برای آمار دقیق‌تر، باید تا پایان امروز منتظر ماند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ضمن درخواست از شهروندان برای استفاده از ماسک در مترو به منظور حفظ سلامتی خود و دیگران، بیان کرد: تمامی هواساز ایستگاه‌های مترو به منظور خنک سازی شبکه فعال هستند. همچنین هواساز واگن‌ها طی چند مرحله کنترل می‌شوند تا با گرم شدن هوا، شهروندان رفاه لازم را داشته باشند. درضمن بر تمامی پله برقی‌ها نظارت مستمر می‌شود تا در صورت خرابی به سرعت مشکل رفع شود.

امروز شنبه ١٠ خرداد ماه، سخت گیری‌های بیشتری توسط نیروی انتظامی، پلیس مترو و یگان حفاظت شهرداری تهران برای استفاده شهروندان از ماسک در مترو و اتوبوس انجام خواهد شد

کد خبر: ۵۸۶
۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha