حمید آقا نوری طی یادداشتی نوشت: امام از روز قدس حزب جهانی مستضعفین را می‌خواست. «روز قدس یک روز اسلامى است، و یک بسیج عمومى اسلامى بود و من امیدوارم که این امر مقدمه باشد از براى یک «حزب مستضعفین» در تمام دنیا.»
به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی طی بیانیه‌ای از همه اقشار بویژه دانشگاهیان دعوت کرد امسال در روز قدس که راهپیمایی برگزار نمی‌شود، ادای دین شرعی خود را با قلم و بیان در فضای مجازی به جا بیاورند.

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی طی بیانیه‌ای از همه اقشار بویژه دانشگاهیان دعوت کرد امسال در روز قدس که راهپیمایی برگزار نمی‌شود، ادای دین شرعی خود را با قلم و بیان در فضای مجازی به جا بیاورند.

متن این‌ بیانیه به شرح زیر است:

مساله‌ فلسطین ‌از لحاظ‌ اسلامی ‌برای ‌همه‌ ‌مسلمانان ‌از جمله ‌برای ‌ما یک‌ مساله‌‌ اساسی‌ و یک‌ فریضه ‌است‌.

( امام خامنه ای مدظله العالی).

در روزگاری که تمام ابرقدرت‌های جهان تلاش داشتند نام فلسطین را در تاریخ به فراموشی بسپارند، اعلام جمعه آخر ماه مبارک رمضان توسط امام راحل (ره) به عنوان روز قدس نامگذاری از روی احساسات و عواطف نبوده بلکه یک خط مشی اعتقادی است که یک مرجع بزرگ دینی جهان اسلام آن را برای دفاع از مقدسات و مظلومان و مبارزه با مستکبران ترسیم کرده است، و به گفته وی، روز جهانی قدس تا بازستاندن حقوق مشروع برای صاحبان اصلی آن زنده باقی می ماند و هرگز شعله آن کم سو نخواهد شد.

بیش از هفت دهه است که از اشغال پاره تن اسلام، فلسطین عزیز می گذرد و صهیونیست‌ها با حمایت دولت‌های استعمارگر غربی و سکوت سازمان‌های به اصطلاح حقوق بشری ضمن اشغال سرزمین فلسطین و تشکیل دولت جعلی، مردم کشور فلسطین را با کشتار و جنایت از سرزمین آبا و اجدادی خود بیرون رانده‌اند.

جهان اسلام امروز در شرایط خاصی قرار دارد، کسانی که سنگ رهبری امت اسلامی را به سینه می زنند در جنایات رژیم اسرائیل شریک شده اند و در کنار کسانی قرار گرفته اند که سال هاست این رژیم غاصب را مسلح کرده اند و از آن حمایت می کنند.

نهضت جهانی روز قدس در هر سال موجب دلگرمی مردم مظلوم فلسطین و تمام مظلومان جهان می‌شود و خشم و عصبانیت اشغالگران صهیونیست و حامیان آن‌ها را رقم می‌زند و صهیونیسم جهانی از هر گونه تلاش برای خاموش کردن و سرکوب این خیزش و نهضت جهانی مقابله با اشغالگران، فروگذاری نکرده‌اند. اما به فضل الهی و به تعبیر رهبر حکیم انقلاب این حرکت عظیم در دنیای اسلام روز به روز جا افتاده‌تر شده است و گسترش بیشتری پیدا کرده است.

در آستانه روز قدس سال ۱۳۹۹ هستیم، همچون تمام کشورهای دنیا در حال مقابله با ویروسی نوظهور و پیچیده می باشیم، و به تشخیص متخصصان امر، برپایی راهپیمایی ها در سطح شهرها از باب وجوب حفظ سلامتی منع گردیده است،به جای حضور فیزیکی در راهپیمایی، با تمام وجود، چشم و گوش می شویم تا سخنان سخنران ویژه روز قدس را با جان و دل شنوا باشیم، یقینا روز قدسی متفاوت رقم خواهد خورد وقتی همه سرباز گوش به فرمان جانشین بر حق امامی باشیم که خواهد آمد و در بیت المقدس اقامه نماز خواهد کرد انشالا.

بسیج اساتید از همه اقشار بویژه دانشگاهیان دعوت می‌کند ادای دین شرعی نسبت به فریضه روز قدس امسال را به جای قدم ها بر روی سنگفرش خیابانها، با قلم و بیان در فضای مجازی به جا بیاورند چنان که لرزه بر اندام دشمن اندازد، و روح امام راحل(ره) و بزرگ مرد مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی را شاد گرداند.

انتهای پیام/

کد خبر: ۵۱۳
۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha