[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تهران پرس، طبق اعلام بورس کالا، از امروز معاملات اوراق گواهی سکه برای اشخاص حقوقی ممنوع شده است؛ بنابراین طبق مصوبه جدید هیات مدیره سازمان بورس، کلیه اشخاص حقوقی به استثنای بازارگردان ها و صندوق های طلا و همچنین کدهای سبد تا اطلاع ثانوی مجاز به خرید اوراق گواهی سپرده کالایی سکه طلای بورس کالا نیستند.

پیش از این نیز ناظر بورس در اطلاعیه ای اعلام کرده بود:‌ نمادهای معاملاتی گواهی سپرده کالایی سکه طلا به دلیل وجود قیمت های نامتعارف در تابلوی معاملات تا اطلاع ثانوی در مرحله پیش گشایش باقی خواهد ماند.

به نظر می رسد ممنوعیت معاملات اوراق گواهی سکه برای حقوقی ها، اثر خود را در بورس گذاشته و مصداق آن هم تشکیل صف های فروش برای سکه های یک روزه است؛ فعالان بازار می گویند دیگر سکه های بورسی جذابیتی برای سرمایه گذاران ندارند.

بازار سکه و ارز , قیمت سکه , قیمت طلا , بورس کالای ایران ,

برخی فعالان بازار طلا معتقد بودند یکی از دلایل نوسان شدید قیمت سکه در هفته های اخیر، پیشتازی سکه های بورسی است؛ اختلاف قیمت 600 تا700 هزار تومانی سکه های بورسی نسبت به بازار موجب شده تا بود عده ای با فروش سکه به بورس، کسب و کاری تازه راه بیاندازند.

محمد کشتی آرای نایب رئیس اتحادیه طلا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تهران پرس، درباره وضعیت بازار طلا و سکه بعد از توقف معاملات سکه در بورس کالا، گفت: از دیروز که معاملات سکه متوقف شد، در بازار سکه شاهد کاهش حباب سکه به 200 هزار تومان بودیم.

وی با تأکید براینکه بعد از توقف معاملات سکه در بورس، عرضه و تقاضا متعادل شد، تصریح کرد: همین امر سبب شد تا تقاضای کاذب در بازار سکه از بین رفت.

انتهای پیام/

[ad_2]

خبرگزاری تهران پرس را با جدیدترین و به روزترین اخبار دنبال نمایید
کد خبر: ۴۸۸
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha