به گزارش خبرگزاری تهران پرس و به نقل از روابط عمومی فدراسیون چوگان، رئیس این فدراسیون و همراهان ظهر امروز (سه‌شنبه 23 اردیبهشت ماه) با مهدی علی‌نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان دیدار کرد.

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تهران پرس و به نقل از روابط عمومی فدراسیون چوگان، رئیس این فدراسیون و همراهان ظهر امروز (سه‌شنبه 23 اردیبهشت ماه) با مهدی علی‌نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان دیدار کرد.

ابراهیم نوزایی در این دیدار ضمن اشاره به پیشینه و تاریخ کهن ورزش چوگان گفت: یکی از محورهای بیانات رهبر انقلاب درخصوص ورزش چوگان، به احیای این رشته ورزشی اختصاص داشته است؛ زیرا چوگان بخشی از فرهنگ غنی ایرانی است.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد فدراسیون چوگان در سال گذشته تصریح کرد: خوشبختانه تقویم اجرایی فدراسیون طبق برنامه‌ریزی‌ها محقق شد، اما در پایان سال به دلیل شیوع بیماری کرونا و دستورالعمل ستاد مبارزه با این بیماری، دو تورنمنت پیش‌بینی شده در اسفند ماه برگزار نشد.

رئیس فدراسیون چوگان همچنین از اهمیت توسعه این رشته در استان‌ها گفت و در ادامه بر لزوم حمایت دوچندان مسئولان ورزشی کشورمان از این ورزش تاکید کرد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان هم با بیان اینکه در فرهنگ و ادبیات ایران اسلامی همواره به چوگان اشاره شده است، گفت: بدون شک فدراسیون چوگان امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند انجام اقدامات عملی برای توسعه و ترویج چوگان در سراسر کشور است.

علی‌نژاد با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی کنونی سبب بروز برخی مشکلات برای توسعه ورزش شده، اما این موضوع نباید مانع رشد و یا ترویج چوگان شود، تصریح کرد: در واقع با حمایت مسئولان بخش ورزش کشور و همچنین جلب نظر بخش خصوصی می‌توان توسعه چوگان را سرعت بخشید.

وی ضمن بیان اینکه داشتن نگاه توسعه‌ای در هر جایگاه می‌تواند سبب رشد یک مجموعه شود که این مهم باید در چوگان مشهود باشد، اظهار داشت: به نظر می‌رسد باید با برنامه‌ریزی دقیق به سمت فراگیر کردن چوگان در جامعه گام برداریم؛ مثلاً شرایط آموزش و بازی چوگان برای افراد آماتور و همچنین کسانی که از قدرت اقتصادی بالایی برخودار نیستند، فراهم شود تا افراد با لذت و هیجان چوگان آشنا شوند.

در ادامه غزاله امیرابراهیمی نایب رییس، حجت‌الله دهخدایی مشاور ارشد فدراسیون و همچنین محمدرضا شاپوری رئیس و کاظمی دبیر هیئت چوگان استان تهران به مشکلات، دغدغه‌ها و برنامه‌ریزی‌های آتی فدراسیون برای توسعه و ترویج این رشته ورزشی اشاره کردند.

در پایان کتاب "گوی و چوگان" از سوی ابراهیم نوزایی، رییس فدارسیون چوگان به مهدی علی‌نژاد اهدا شد.

چوگان , مهدی علی‌نژاد , چوگان , مهدی علی‌نژاد , چوگان , مهدی علی‌نژاد , چوگان , مهدی علی‌نژاد , چوگان , مهدی علی‌نژاد ,

انتهای پیام/

[ad_2]

خبرگزاری تهران پرس را با جدیدترین و به روزترین اخبار دنبال نمایید
کد خبر: ۳۴۶
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha