مهلت خرید 500 دستگاه اتوبوس برای شهر تهران همراه با کمک مالی دولت، 9 روز دیگر به پایان می‌رسد. این درحالی‌ست که بنابر گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران هیچ اتوبوس آماده‌ای در کشور وجود ندارد.
در راستای دستور رئیس جمهور اتوبوس آماده‌ای در کشور برای خرید وجود ندارد

در راستای دستور رئیس جمهور

اتوبوس آماده‌ای در کشور برای خرید وجود ندارد

به گزارش تهران پرس به نقل از شهرنوشت: مهلت خرید 500 دستگاه اتوبوس برای شهر تهران همراه با کمک مالی دولت، 9 روز دیگر به پایان می‌رسد. این درحالی‌ست که بنابر گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران هیچ اتوبوس آماده‌ای در کشور وجود ندارد.

 

محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در گفتگو با شهرنوشت، درباره دستور رئیس جمهور مبنی بر تأمین 500 دستگاه اتوبوس برای شهر تهران، توضیح داد: برمبنای این دستور بعد از تأمین و تحویل 500 دستگاه اتوبوس به شهر تهران، باید قسط اول را دولت و بقیه اقساط را شهرداری تهران پرداخت کند.

او با تأکید بر اینکه دستور رئیس جمهور مبنی بر تأمین 500 دستگاه اتوبوس تا پایان اردیبهشت بوده است و 9 روز دیگر این مهلت به اتمام می‌رسد، افزود: اتوبوس آماده‌ای در کشور وجود ندارد که شهرداری تهران تا پایان اردیبهشت  آن را خریداری کند. درضمن واردات اتوبوس نیز به علت اجرای قانون «رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور» ممنوع شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در پایان بیان کرد: شهرداری تهران درحال پیگیری برای خرید 500 دستگاه اتوبوس است اما بعید می‌دانم که در 9 روز نتیجه‌ای حاصل شود.

وزارت کشور در تاریخ 23 فروردین ، طی نامه‌ای به رئیس جمهوری برای خرید فوری 500 دستگاه اتوبوس در شهر تهران درخواست داد که چند روز بعد رئیس جمهور با این پیشنهاد توافق کرد. براساس این توافق شهرداری تهران باید 500 دستگاه اتوبوس تا پایان اردیبهشت ماه خریداری کند که بعد از خریداری، دولت موظف به پرداخت پیش قسط اول است.

کد خبر: ۳۲۲
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha