به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تهران پرس،‌ فرهاد دژپسند اصلاحیه مواد فصل دوم آیین نامه اجرایی موضوع تبصره 3 ماده 169 قانون مالیاتهای مستقیم را ابلاغ کرد بر این اساس اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل موضوع قانون مکلفند با رعایت ضوابط و مقررات این آیین نامه به ترتیب که سازمان مالیاتی اعلام می‌نماید نسبت به ثبت نام در نظام مالیاتی کشور اقدام نمایند.ماده 3-صاحبان مشاغل برای هر واحد شغلی یا برای هر محل جداگانه در نظام مالیاتی ثبت نام می‌شوند.

[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تهران پرس،‌ فرهاد دژپسند اصلاحیه مواد فصل دوم آیین نامه اجرایی موضوع تبصره 3 ماده 169 قانون مالیاتهای مستقیم را ابلاغ کرد بر این اساس اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل موضوع قانون مکلفند با رعایت ضوابط و مقررات این آیین نامه به ترتیب که سازمان مالیاتی اعلام می‌نماید نسبت به ثبت نام در نظام مالیاتی کشور اقدام نمایند.
ماده 3-صاحبان مشاغل برای هر واحد شغلی یا برای هر محل جداگانه در نظام مالیاتی ثبت نام می‌شوند.

تبصره 2- چنانچه صاحبان مشاغل موضوع این آیین‌نامه بر اساس مجوز صادره از طرف مراجع ذیصلاح، بیش از یک محل فعالیت برای همان مجوز داشته باشند برای تمامی این محلها  فقط یک ثبت نام صورت خواهد گرفت و بنابر اعلام مودی یکی از این محل ها به عنوان محل اصلی فعالیت مشخص خواهد شد.
تبصره 3_در مورد کارگاه ها و واحدهای تولیدی که نوع فعالیت آنان ایجاد دفتر یا فروشگاه در یک یا چند نفر دیگر را اقتضا نماید مودی می‌تواند برای کلیه محلهای مذکور یک ثبت‌نام به نشانی که به عنوان محل اصلی فعالیت اعلام می‌نماید انجام و یک فقره اظهارنامه برای کلیه درآمدهای حاصل از فعالیت خود تسلیم نماید.
تبصره 4_مشاغلی که به صورت مشارکت مدنی اعم از قهری یا اختیاری اداره می شود به عنوان یک مودی در نظام مالیاتی ثبت نام خواهند شد.
ماده 5-مشمولین ثبت نام مکلفد هرگونه تغییرات از جمله انحلال، تعطیلی فعالیت، تغییر نام، تغییر شغل، تغییر نشانی، تبدیل فعالیت انفرادی و مشارکتی و یا بالعکس و  تغییر شرکا و سایر موارد را حداکثر ظرف مدت 2 ماه از تاریخ انجام و تربیت به سازمان مالیاتی اعلام نمایند.
ماده 6- در مورد اشخاص حقوقی، شناسه ملی به عنوان شماره اقتصادی آنها محسوب می‌شود. برای اشخاص موضوع ماده 2 قانون و صاحبان مشاغل سازمان موظف است پس از ثبت نام برای آنان شماره اقتصادی بر مبنای شناسه یا شماره ملی آنها صادر و ابلاغ نماید.
ماده 7-مادامی که برای اشخاص موضوع ماده 2 قانون و صاحبان مشاغل شماره اقتصادی جدیدی صادر نشده است حسب مورد از شناسه ملی شماره ملی شناسه مشارکت مدنی و شماره اختصاصی اشخاص خارجی استفاده نمایند.

مالیات ,

مالیات ,

انتهای پیام/

[ad_2]

خبرگزاری تهران پرس را با جدیدترین و به روزترین اخبار دنبال نمایید
کد خبر: ۲۸۵
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha