به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تهران پرس، دولت در هفته‌ای که گذشت با مسائل و اخبار مختلفی روبرو بود. از تماس‌های تلفنی رئیس جمهوربا مقام‌های مختلف جهان تا برگزاری جلسات ستاد ملی مبارزه با کرونا و مصوبه‌های این ستاد. در این گزارش به برخی از این اخبار اشاره می‌شود:

[ad_1]

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تهران پرس، دولت در هفته‌ای که گذشت با مسائل و اخبار مختلفی روبرو بود. از تماس‌های تلفنی رئیس جمهوربا مقام‌های مختلف جهان تا برگزاری جلسات ستاد ملی مبارزه با کرونا و مصوبه‌های این ستاد. در این گزارش به برخی از این اخبار اشاره می‌شود:

  • شرایط باز فعالیت مراکز مذهبی

موضوع بازگشایی اماکن مذهبی و مساجد و نماز جمعه با فرار سیدن ماه مبارک رمضان خود به خود موضوعی با اهمیت بود که افکار عمومی انتظار داشتند رئیس‌جمهو و ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم مشخصی در این زمینه بکیرند. اما در جلسه روز شنبه رئیس‌جمهور با روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیمی در این زمینه گرفته نشد و تنها به یک اظهارنظر در این زمینه اتخاذ کنند.

روحانی در خصوص این موضوع گفت: از آنجا که مسئولین کادر درمانی و مراجع عظام و روحانیت معظم کشور دغدغه متقابل حفظ جان و سلامت مردم و در عین حال برقراری یک وضعیت قابل تحمل برای بازفعالیت مراکز مذهبی را دارند می‌توان امیدوار بود که در شرایط بهبود شاخص‌های کنترل بیماری، مراکز مذهبی کشور با تعیین شرایط و دستورالعمل‌هایی باز شوند. ( متن کامل خبر )

  • تماس تلفنی روحانی با امیر قطر و هشدار به ماجراجویی آمریکایی‌ها

رئیس جمهوری اسلامی ایران و امیر قطر روز شنبه 6 اردیبهشت در یک تماس تلفنی با اشاره به ضرورت تلاش و همکاری همه کشورها در راستای تامین ثبات و امنیت منطقه در زمینه فعالیت های دو کشور در این زمینه گفتگو و تبادل نظر کردند.

روحانی در این تماس با اشاره به تحرکات اخیر آمریکا در منطقه، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران فعالیت و تحرکات آمریکایی ها را با دقت زیر نظر داشته و آن را دنبال می کند، اما هرگز آغازگر هیچ درگیری و تنش در منطقه نخواهد بود. (متن کامل خبر)

  • آشنا: مهمترین جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا در حال برگزاری است

حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری روز یکشنبه در توییتی از برگزاری مهمترین جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست‌ رئیس‌جمهور خبر داد. در این جلسه قرار بود درباره بازگشایی و یا عدم بازگشایی اماکن مذهبی تصمیم‌گیری شود.

در این جلسه برای نخستین بار پس از شیوع بیماری کرونا، اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم مهمی در زمینه مقابله با این ویروس اتخاذ کردند. مهمترین تصمیم این جلسه تقسیم کشور به سه وضعیت سفید زرد  قرمز بود.

رئیس‌جمهور در توضیح این تصمیم گفت‌: پیشنهاد جدید این است که کشور یک تقسیمات جدید کشوری پیدا کند که نه بر مبنای استان و نه بر مبنای شمال و جنوب و شرق و غرب که یک تصمیماتی بر مبنای ابتلای به این کرونا، شیوع کرونا و مقرراتی که وزارت بهداشت و درمان به عنوان معیار قرار می‌دهد. مثلاً اگر در یک شهرستانی دیدیم ورودی به این بیمارستان برای یک هفته حذف شده و کسی به بیمارستان مراجعه نکرده است.

روحانی تصریح کرد: ویژگی‌هایش را خودشان برای مردم توضیح می‌دهند و اگر یک هفته مردم کسی مراجعه نکرده و فوتی هم نداشتیم و نگاه می‌کنیم که در یک هفته همه فوتی‌ها صفر است. ورودی ها صفر است و بهبودیافتگان الحمدالله بهبود پیدا می‌کنند و اگر این یک هفته، 2 هفته شد و فوتی و ورودی جدید نبود در اینجا وزارت بهداشت و درمان طبق معیارهای خودش می‌گوید این منطقه، شهرستان و بخش سفید است و مناطق دیگر یا زرد یا قرمز‌اند بنابراین در نقشه‌ای که وزارت بهداشت و درمان پیش روی مردم قرار می‌دهد بر مبنای سفید، زرد و قرمز کشور را تقسیم‌بندی می‌کنیم و تبلیغ می‌کند و می‌گوید این شهرستان‌ها سفید هستند که اگر مردم مراعات کنند ان شاءالله تا آخر سفید هستند. (متن کامل خبر )

روزهای دوشنبه و سه‌شنبه روز گفت‌و‌گوهای تلفنی رئیس‌جمهور با مقام‌های مختلف جهان بود. رئیس‌جمهور در طول ین دو روز با رؤسای جمهور، اندونزی، چین، کرواسی،‌آفریقای جنوبی، ترکمنستان، نخست وزیر ارمنستان، نخست وزیر پاکستان، تلفنی درباره مسائل مختلف از جمله مقابله با زورگویی‌های آمریکا بحث و تبادل نظر کردند.

  • وزیر کشور :‌مقدمات برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شده است

عبدالرضا رحمانی وزیر کشور روز سه‌شنبه در جلسه مشترک ستاد انتخابات کشور با استانداران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، به موضوعات مهمی اشاره کرد.

او در این جلسه ضمن اعلام تایید نتیجه تمامی حوزه‌های انتخابیه در انتخابات مجلس شورای اسلامی از آمادگی این وزارتخانه برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری نیز خبر داد. او گفت:‌ امیدواریم کشور در شرایطی واقع شود که باز با حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری مواجه شویم و ما در وزارت کشور بنابر وظیفه اجرایی که داریم بتوانیم در سلامت کامل و با رعایت مر قانون انتخابات خوبی را برگزار کنیم که از هم اکنون اعلام می‌کنیم آمادگی کامل در میان استانداران، فرمانداران، بخشداران و هیات‌های اجرایی وجود دارد. (متن کامل خبر)

  • واعظی:‌ 127 شهر سفید محدودیتی برای انجام مراسم مذهبی ندارند

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور روز چهارنشبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت:‌ برای 127 شهر سفید هیچ محدودیتی برای انجام مراسم مذهبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نگذاشته‌ایم، در تلاش هستیم بررسی مجدد کنیم که چگونه می‌توان برای شب‌های احیا، شهر‌های زرد را به سفید تبدیل کرد. نظر قطعی وزارت بهداشت این است که تا زمانی که شهر‌های قرمز وجود دارند، قطعاً نباید این کار انجام شود و باید صبر کنیم ببینیم تا آن زمان، وضعیت چگونه خواهد شد. (متن کامل خبر)

  • ذوالفقاری: وضعیت 114 شهرستان از نظر کرونا کم‌خطر اعلام شد/ اجرای طرح ترافیک‌ به شهرداری‌ها واگذار می‌شود

 

حسین ذوالفقاری رییس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا درباره تصمیمات جدید این ستاد نیز اعلام کرد:‌  مقرر شد در این 114 شهرستان، بخش دیگری از فعالیتهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی که به‌دلیل شیوع کرونا متوقف شده است، بازگشایی شود، لذا بر اساس نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف آن تعداد از فعالیت‌هایی که می‌توانند در شهرهای کم‌خطر (سفید) آغاز شوند، تعیین و برای تصویب در جلسه روز یکشنبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ارائه خواهد شد. البته تصویب مناطق سفید به‌معنای آغاز همه فعالیتها نخواهد بود و این مناطق هم باید همچنان از نظر شیوع کرونا تحت کنترل باشد. (متن کامل خبر)

انتهای پیام/

 

 

[ad_2]

خبرگزاری تهران پرس را با جدیدترین و به روزترین اخبار دنبال نمایید
کد خبر: ۴۲
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha