شهردار منطقه 22 در مراسم رونمايي از لباس جديد حريم بانان شهر تهران بر ضرورت حفظ حريم براي افزايش کيفيت زندگي مردم تاکيد کرد.
به گزارش تهران پرس،علي نوذرپور شهردار منطقه22 تهران، در مراسم رونمايي از لباس جديد حريم بانان شهر تهران که به صورت پايلوت در اين منطقه به اجرا درآمد گفت: همه تلاش هايي که در جهت حفظ حريم صورت مي گيرد براي افزايش کيفيت زندگي مردم هر منطقه است.

به گزارش تهران پرس،علي نوذرپور شهردار منطقه22 تهران، در مراسم رونمايي از لباس جديد حريم بانان شهر تهران که به صورت پايلوت در اين منطقه به اجرا درآمد گفت: همه تلاش هايي که در جهت حفظ حريم صورت مي گيرد براي افزايش کيفيت زندگي مردم هر منطقه است.

وي ادامه داد: برخي وظايف در حوزه مديريت شهري وجود دارد که با عمده وظايف مديريت شهري هم خواني ندارد و نياز به اختيارات بيشتري براي اجراي درست آن وجود دارد.

نوذرپور افزود: يکي از اين وظايف موضوع سازمان آتش نشاني است که در زمان حادثه بايد به فوريت به محل رسيده و اقداماتش جنبه فوريتي دارد و بحران محور تلقي مي شود.

شهردار منطقه 22 خاطرنشان کرد: اين بخش از شهرداري هيچ وقت نمي تواند کارمند محوري پيش برود و با قواعد پشت ميز نشيني تفاوت فاحشي دارد و بايد متفاوت از ساير سازمان هاي شهرداري ديده شود.

وي گفت: همين تفاوت مهم باعث شد تا در اواخر دهه هفتاد براي آتش نشانان لباس ويژه اي طراحي شد و نظم بهتري به اين مجموعه خدماتي داده شد و امروز عملکرد اين سازمان قابل مقايسه با گذشته نيست.

نوذرپور ادامه داد: علاوه بر سازمان آتش نشاني باز هم سازمان هاي ديگري در شهرداري تهران وجود دارد که شرح وظايفش پشت ميزنشيني نيست مثل شرکت شهربان و حريم بان که با افراد متخلفي که نظم يک شهر را بر هم مي‌زنند سر و کار دارند.

شهردار منطقه 22 افزود: اين بخش از شهرداري هم براي آنکه بتواند کار خود را درست اجرا کند بايد از يک سري اختيارات گسترده برخوردار باشند زيرا در پاره اي موارد اقدامات اين بخش از شهرداري نيازمند قوه قهريه است.

وي تصريح کرد: در اين بخش هماهنگي هر چه بيشتر با سيستم قضايي و سيستم پليسي از اهميت بيشتري برخوردار است و اينجاست که بايد تمام تلاش مان را داشته باشيم تا اين نيروهاي خدوم مورد بي مهري قرار نگيرند.

نوذرپور گفت: اگر حريم بانان با ساخت و سازهاي متخلف گونه برخورد مي کنند. بايد بدانيم که به نص صريح قانون عمل مي کنند و نبايد يادمان برود که وظيفه اينها همين است و بايد کار آنها ارزشمند قلمداد شود.

شهردار منطقه 22 ادامه داد: از اين رو و براي آنکه مردم هم اين نيروها را بهتر بشناسند در اولين گام طراحي لباس مخصوص را در دستور کار قرار داديم تا حداقل اين بخش از مأموران شهرداري براي مردم شناخته تر از گذشته شوند.

وي به ضرورت شکل گيري ارگاني با نام پليس شهري اشاره کرد و گفت اقدامات ما در شهربان و حريم بان اقدامات پليسي است و بايد با تشکيل پليس شهري اين اختيارات مورد نياز تأمين شود.

نوذرپور گفت: اين موضوع در لايحه ارايه شده به دولت در دست بررسي قرار دارد و به تصويب نرسيده است اما بايد تلاش کرد و دولت را مجاب کرد که اين لايحه تصويب شود.

وي در بخش ديگري از سخنانش به موضوع حريم شهر تهران اشاره کرد و گفت: هنوز لوازم اجراي صحيح قانون مصوب حفظ حريم فراهم نشده است زيرا با برخي از قوانين موضوعه قبلي در تعارض است.

نوذرپور گفت: در طرح جامع تفصيلي شهر تهران مصوب شده بود که بايد فکري براي ساير قوانين معارض شود و از همين رو براي شهر تهران سند راهبردي جامع حريم طراحي شده است.

شهردار منطقه 22 گفت من نمي دانم چرا استاندار تهران اين سند راهبردي را براي اجرا ابلاغ نمي کند در حالي که در کنار حفظ حريم بايد به خود مردم ساکن در حريم هم خدمت رساني کنيم.

وي ادامه داد: در منطقه 22 هشت روستا و يک آبادي وجود دارد که از مديريت شهري توقع دريافت خدمات دارند در حالي که ارايه خدمت در محدوده حريم نيازمند ارايه سندهاي حقوقي متقن است.

نوذرپور گفت: بايد فکري براي ادارات حريم واقع در مناطق هم از نظر پست سازمان و هم از لحاظ اعتبار مورد نياز و ساير ملزومات نيازمند تغييراتي هستند و نمي شود از يک مجموعه با اختيارات محدود و امکانات محدود توقع کارهاي بزرگ را داشت.

شهردار منطقه 22 افزود: در محدوده حريم مي توان گردشگري روستايي را شکل داده و هم مي توان به گسترش فعاليت هاي توليدي نظير گلخانه ها توجه کرد که باعث آباداني هر چه بيشتر حريم بشود.

در ادامه اين مراسم مجتبي شکري مدير کل حريم شهر تهران، ضمن قدرداني از اقدامات مديريت شهري منطقه22 طي سخناني، گفت: چالش جدي که در تمامي مناطق داراي حريم وجود دارد،املاک داراي راي ماده صد به دليل فقدان کد نوسازي است که با توافقات انجام شده و اخذ مجوزهاي لازم به زودي اين مشکل حل مي شود.

وي در ادامه، از ساخت مجموعه ورزشي و خدماتي در حريم منطقه22 خبر داد و افزود: اين طرح در کميته حريم مصوب شده است و پس از اخذ مجوزهاي لازم اجرا مي شود و براي شهروندان و ساکنين حريم فرصت و امکانات خوبي را محيا مي کند.

در ادامه اين مراسم فتاحيان مديرعامل شرکت شهربان و حريم بان طي سخناني، گفت: حريم بانان تلاش مي کنند تا حريم شهر براساس طرح هاي بالادستي حفظ شود و از دست درازي عده اندکي از متخلفان جلوگيري شود.

مديرعامل شرکت شهريان و حريم بان گفت: منطقه 22 از جهت حفظ حريم اهميت بالاتري دارد زيرا اين منطقه در مرز و مجاورت استان البرز هم قرار دارد.

فتاحيان گفت: لباس سازماني پيام و دغدغه و تعهدي را از طرف آن سازمان به مردم انتقال مي دهد و از سوي ديگر کساني که اين لباس را هم مي پوشند افتخار بيشتري به آن مي کند.

وي ادامه داد: امروز در خصوص منطقه 22 و حريم اين منطقه مصوبه اجرا نشده اي نداريم و خوشحاليم که در اين منطقه آرامش خوبي در حوزه حفظ حريم برقرار شده است.

مديرعامل شرکت شهربان و حريم بان خاطرنشان کرد: کار حفظ حريم کار سختي است زيرا در بسياري از موارد نيازمند دانش حقوقي بوده و از سوي ديگر حتي در پاره اي از موارد موجب تنش هاي فيزيکي مي شود.

منبع: روابط عمومی شهرداری منطقه22 تهران

کد خبر: ۲۱
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha