۱۶۹۴۰۱۰۸۳
به گزارش تهران پرس، پویا محمودیان صبح سه‌شنبه -پنجم بهمن ١۴٠٠ - در نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه صنایع دستی و پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تهران که در سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی برگزار شد، اظهار داشت: نمایشگاه استانی، منطقه‌ای و ملی از مهمترین ابزار های بازاریابی محصولات صنایع دستی است و تلاش می شود دو بخش گردشگری و صنایع دستی به عنوان دو بال وزارتخانه باعث رونق بازار این دو حوزه شوند.

 

معاون صنایع‌دستی کشور گفت: همواره در خرداد همزمان با بزرگداشت روز صنایع دستی نمایشگاه صنایع دستی برگزار می‌شد که با اقبال استان‌ها مواجه بود، از طرفی در سالهای اخیر همزمان به ماه رمضان نیز نمایشگاه های هنرهای سنتی و صنایع دستی برگزار می‌شده است. این رویدادها به دلیل کشش بازار در سال دوبار در سال برگزار می‌شد، اما به دلیل شیوع کرونا در دو سال اخیر که فعالان صنایع دستی با مشکلات زیادی روبه رو شدند، زمان و نحوه برگزاری این نمایشگاه کمی تغییر کرد.

 

وی گفت: مقرر بود که نمایشگاه این دوره به صورت مجزا در مهرماه برگزار شود و اکثر فعالان از استان‌ها شرکت کنند، اما به دلیل نگرانی از شیوع کرونا در آن زمان ، قرار شد نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی به صورت متمرکز در بهمن ماه برگزار شود.

بخش ویژه نمایشگاه صنایع‌دستی، حمایت از هنرمندان کمتر برخوردار است

محمودیان افزود: این تمرکز به دلیل تعاملات بیشتر بین ذی‌نفعان و مهیا شدن شرایط برای همکاری و سرمایه گذاری و هم افزایی هر دو حوزه گردشگری و صنایع دستی اثر بخش است.

 

معاون صنایع دستی خاطرنشان کرد: غرفه هایی برای حضور هنرمندان و صنعتگران از ٣١ استان و ارایه و نمایش توانمندی‌های هر سه بخش میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در غرفه های مربوط به ادارات کل استانی اختصاص یافته است.

 

وی با بیان اینکه شهرها و روستاهای جهانی و ملی صنایع‌دستی در نمایشگاه تهران معرفی می‌شود، گفت: با تاکید وزیر میراث فرهنگی، بخش ویژه نمایشگاه تهران حمایت از هنرمندان مناطق کمتر برخوردار است در همین چارچوب هنرمندان صنایع‌دستی ١٢ منطقه و استان کم‌برخوردار با حمایت ویژه در نمایشگاه تهران حضور دارند.

 

وی توضیح داد: در این بخش ٧ غرفه رایگان به هنرمندان استان های خراسان شمالی، خراسان‌جنوبی، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، لرستان، کردستان، ایلام، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویر احمد کرمانشاه، هرمزگان و همچنین منطقه ای از جنوب استان های خوزستان و کرمان اختصاص می‌یابد.

 

محمودیان گفت: با تاکید وزیر میراث‌فرهنگی و به منظور حمایت از پیشکسوتان و نام‌آوران هنرهای سنتی بخش‌ویژه‌ای به این گروه از هنرمندان اختصاص یافته است تا آخرین آثار و دستاوردهای هنری خود را به معرض نمایش بگذارند.
کد خبر: ۱۶۶۹۷
۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha