۱۶۹۰۹۳۰۰۶
به گزارش تهران پرس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، علی عباسی با اشاره به حفظ و حراست از اراضی کشاورزی گفت: ۸۶ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی روستاهای ده حسن و ده آدران شامل(دیوار کشی، بنا) شهرستان تخریب شد.

 

وی با بیان اینکه این تخریب ها منجر به آزادسازی حدودا ۹.۵ هکتار از اراضی کشاورزی شد، افزود: با دستور دادستان شهرستان مبنی بر اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و با حضور نیروی انتظامی و دیگر مسوولان این آزادسازی انجام شد.

 

وی با تاکید بر اینکه باید اراضی کشاورزی را به عنوان یک امانت در راستای تولید در بخش کشاورزی حفظ و حراست کرد، اظهار داشت: برخی از سودجویان با هدف کسب درآمد بیشتر، اراضی مرغوب کشاورزی شهرستان را با دیوارکشی، به باغ ویلا تبدیل می کنند که این عمل غیر قانونی، اراضی حاصلخیر شهرستان را نابود می کند.

 

عباسی از شهروندان درخواست کرد که نسبت به عملکرد سودجویان هوشیار بوده و از طریق سامانه تلفنی ۱۳۱ سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی جهاد کشاورزی، هرگونه تخلف را به سازمان امور اراضی جهت پیگیری گزارش دهند.

 

۲ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ملارد رفع تصرف شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملارد از رفع تصرف حدود ۲ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت:در راستای حفظ و حراست از اراضی زراعی و باغات شهرستان ملارد، با دستور دادستان شهرستان، تعداد ۱۶ مورد ساخت و ساز غیر مجاز تخریب شد.

 

مهدی صالحی افزود: این ۲ هکتار که شامل دیوارکشی و تفکیک غیر مجاز، بنا، اسکلت فلزی و فونداسیون، محوطه و جاده کشی، استخر و آلاچیق بود در روستاهای لم آباد و اسفندآباد شهرستان ملارد آزادسازی شد.

 

وی با بیان اینکه تیم های گشتی جهاد کشاورزی، مناطق را رصد و با متخلفان در امر ساخت و ساز غیرمجاز برخورد می کنند، ادامه داد: مالکان و کشاورزان، قبل از هرگونه اقدامی در زمینه ساخت و ساز در زمین های کشاورزی با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مکاتبه داشته باشند.
کد خبر: ۱۶۶۴۲
۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha