۱۶۹۳۹۸۰۴۷
به گزارش تهران پرس، مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در این آیین ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: براساس توسعه انرژی های تجدیدپذیر و پاک که در برنامه سوم توسعه شهر تهران آمده، شهرداری مکلف شده که سالانه ۲ درصد از انرژی مصرفی خود را از محل انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کند و برای بهینه سازی مصرف انرژی سالانه ۱۰ درصد از انرژی مصرفی خود را کاهش دهد.

 

شینا انصاری افزود: در این راستا پروژه هایی براساس ظرفیت و تعداد ساختمان های تحت تملک مناطق ۲۲ گانه تعریف و نقشه راه آن ها تهیه و به مناطق ابلاغ شده است.

 

وی با بیان اینکه هوشمندسازی موتورخانه ها، ممیزی انرژی و توسعه انرژی های تجدید پذیر می تواند نقش موثری در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای داشته باشد، اذعان داشت: در شهر تهران بالغ بر ۳۰۰ روز آفتابی وجود دارد که پتانسیل خوبی است تا بتوانیم با سرمایه گذاری های مناسب و اولیه از این نعمت خدادادی بهره برده و کمتر بر سوخت های فسیلی که موجب آلودگی هوا و گرمایش زمین می‌شوند، متکی باشیم.

 

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار با اشاره به اینکه نیروگاه های کوچک مقیاس در سطح کلان بسیار موثرتر خواهند بود، افزود: شهرداری تهران در زمینه توسعه انرژی های تجدیدپذیر جزو سازمان های برتر کشور است.

 

انصاری با بیان اینکه بازچرخانی آب نیز موضوعی بسیار مهم و کلیدی است، ادامه داد: استفاده از پساب ها و آب های سطحی در مصارف دیگر از جمله آبیاری فضای سبز حائز اهمیت است.

 

وی گفت: حفاظت از محیط زیست مسئولیت همگانی است، بنابراین ایجاد زیرساخت‌های که زمینه فعالیت داوطلبانه شهروندان را فراهم کند بسیار حائز اهمیت است.

 

وی با بیان اینکه تاکنون۴۳ خانه محیط زیست در سطح مناطق ۲۲ گانه تهران راه اندازی شده است، افزود: به همین منظور ایجاد و راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست می‌تواند به عنوان یک بستر مناسب برای جلب مشارکت آگاهانه تمامی آحاد جامعه و ارتقا فرهنگ محیط زیستی عمل کند.

 

انصاری ابراز امیدواری کرد: با حمایت شهرداران مناطق، پروژه های محیط زیستی با اهتمام بیشتری انجام شوند.

 

شهردار منطقه ۲۰ تهر ان نیز با بیان اینکه یکی از ضروریاتی که امروز در شهرداری ها به طور جد دنبال می‌شود پرداختن به مسائل زیست محیطی به ویژه استفاده از انرژی‌های پاک است، گفت: منطقه ۲۰ با موقعیت خاص جغرافیایی خود از انرژی خورشیدی به میزان مطلوبی بهره مند است.

 

سید محمد ناظم رضوی افزود: دومین نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس این منطقه با ظرفیت ۳۰ کیلو وات قادر است سالانه حدود ۴۵ هزار کیلووات ساعت انرژی تولید کند، یعنی صرفه جویی در مصرف گازوئیل به میزان ۱۵ هزار لیتر در سال که موجب کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به میزان ۴۰ تُن در سال می شود.

 

وی ادامه داد: موضوع دیگری که در دستور کار قرار دارد استفاده از انرژی حاصل از آب های سطحی در منطقه به منظور تولید برق با همکاری وزارت نیرو و برق منطقه ای است.

 

رضوی ابراز امیدواری کرد بتوانیم براساس دستورالعمل های ابلاغی و بالادستی اقدامات موثرتری در حوزه های مختلف محیط زیستی از جمله هوشمند سازی ساختمان ها و بهره گیری از انرژی های تجدیدپذیر انجام دهیم.
کد خبر: ۱۶۶۴۳
۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha