۲۴۹۰۵۵
به گزارش تهران پرس، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزکوه گفت: تثبیت مالکیت دولت با اخذ سند کاداستر (سند تک برگی) در پلاک‌های دیلان به مساحت ۳۸۹ هکتار، لزور به مساحت ۶۵۲۷ هکتار و مزداران به مساحت ۸۵۴۴ هکتار با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان فیروزکوه انجام شد.

عباس قاسمی افزود: روند اخذ سند اراضی ملی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان در دستور کار این اداره قرار دارد و امید است تا پایان امسال برای کلیه اراضی ملی شهرستان در قالب طرح کاداستر اراضی ملی صدور سند تک برگ انجام شود.

وی گفت: حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری از اراضی ملی از مهم‌ترین وظایف منابع طبیعی محسوب می‌شود و با اجرای طرح کاداستر مالکیت اراضی دولت تثبیت و نقش به‌سزایی در راستای توسعه شهرستان و طرح‌های عمرانی دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزکوه افزود: با قرار گرفتن عرصه‌های ملی زیرپوشش طرح کاداستر علاوه بر برطرف شدن بسیاری از مشکلات ثبتی، این اقدام گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری و جلوگیری از تجاوز و تعدی به انفال و بیت المال که در واقع متعلق به نسل آینده است، به شمار می‌آید.

قاسمی گفت: با تهیه نقشه‌های دقیق و اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگی به نام دولت، سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن خواهد رسید.

وی افزود: از شهروندان خواهشمندیم تا در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف به اراضی ملی فوراً مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.
کد خبر: ۱۶۲۶۱
۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha