۷۲۷۶۶۳۲_۷۸۷
 

به گزارش تهران پرس، خانم معصومه احمدی کارشناس سازمان هواشناسی کشور افزود: آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد سامانه بارشی کماکان در بیشتر نقاط کشور فعال خواهد بود و اوج بارش‌ها در دامنه زاگرس، استان‌های جنوب و جنوب شرق کشور و شرق کشور خواهد بود.

 

وی اضافه کرد: استان‌های فارش، بوشهر، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب و غرب اصفهان، شمال خوزستان، لرستان، خراسان جنوبی، یزد و خراسان رضوی بارش‌های شدیدی خواهند داشت که این امر می‌تواند منجر به آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب شود.

 

احمدی گفت: این شرایط را در استان هرمزگان، تنگه هرمز و جزایر جنوبی کشور پیش بینی می‌کنیم و با شدت کمتر همین شرایط را در شمال غرب، سواحل خزر و دامنه جنوبی البرز خواهیم داشت که بارش‌ها در مناطق سردسیر به شکل برف خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: فردا نیز بارش‌ها در مناطق شرقی و مناطقی از غرب کشور مشاهده خواهد شد ضمن اینکه شدت بارش‌ها در جنوب کشور و شرق آن خواهد بود که در این مناطق، هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

 

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: از اواسط هفته، یک سامانه جدید بارشی از شمال و شمال غرب کشور خواهیم داشت که به نظر می‌رسد شدت و عمده بارش‌ها در شمال غرب و سواحل خزر باشد که شدت آن می‌تواند به حد آبگرفتگی معابر نیز برسد.

 

وی ادامه داد: سامانه بارشی فعال در جنوب کشور روز چهارشنبه از شرق کشور خارج خواهد شد.

 

احمدی همچنین از کاهش دمای محسوس بین ۷ تا ۹ درجه سانتیگراد در سراسر کشور خبر داد و گفت: این سرما ابتدا از شمال تا غرب کشور است و به تدریج تا مرکز و نیمه شرقی کشور کشیده خواهد شد.

 

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی در تهران نیز تا دو روز آینده به تناوب بارندگی و کاهش محسوس دما در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه خواهیم داشت.

 

 

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۶۲۱۲
۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha