ناصر امانی شورا
به گزارش تهران پرس؛ ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران امروز در صحن علنی با بیان اینکه شهروندان تهران از ما به عنوان عضو شورا توقع دارند تذکراتمان روشن‌کننده باشد، طی تذکری گفت: سال ۸۵ یک سال بعد از شروع دوره سوم شورای شهر یک مصوبه تحت عنوان مجوز تشکیل ستاد سامان‌دهی مشارکت‌های اجتماعی مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران شکل گرفت و بعد به تدریج طی سال‌های بعد مرتبا پرورش یافته و فربه و قوی‌تر شده و با استفاده از تجارب کامل‌تر شده و در نهایت به تشکیل ستادهای محلات در شهر تهران و تشکیل سرای محلات منجر شد. یعنی ریشه این کار مصوبه شورای اسلامی شهر تهران است.

او اضافه کرد: بعد ناگهان با ابلاغی از طرف زیرمجموعه معاونت اجتماعی آن هم سرپرست نه مدیرکل مواجه می‌شویم. وقتی این ابلاغیه را مطالعه می کنید در آن یک نقض غرض اتفاق افتاده؛ یعنی ابتدای ابلاغیه به این سمت رفته که قرار است دوباره سرای محلات رونق پیدا کند. در این ابلاغیه آمده؛ با توجه به کاهش شیوع ویروس کرونا در سطح شهر تهران و لزوم بازنگری در عملکرد و فعالیت سرای محلات شهر تهران و برگشت آنها به چرخه فعالیت‌های مشارکت‌محور و آموزشی که خیلی خوب است اما بعد می‌گوید خواهشمند است دستور فرمایید از تاریخ ابلاغ این نامه تا اطلاع ثانوی از انعقاد هر گونه قرارداد جدید تحت هر عنوان و فعالیتی در زیرساخت‌های سرای محله منطقه اکیدا جلوگیری به عمل آید.

امانی تاکید کرد: اگر می‌خواهید بعد از برطرف شدن ویروس کرونا دوباره سرای محلات را رونق دهید و مشارکت اجتماعی مردم را افزایش دهید چرا قرارداد خانه‌های زیرمجموعه سرای محلات را ممنوع می‌کنید؟! یعنی خانه ورزش، خانه سلامت، خانه قرآن و خانه‌هایی که مردم از طریق آنها با شهرداری مشارکت می‌کنند و در ادامه حتی تمدید قرارداد واحدهای استیجاری سرای محلات را هم ممنوع می‌کنند. ما مخالفتی نداریم. اگر بناست شهرداری تجدیدنظر یا اصلاحی کند و یا تغییری در این آیین نامه بدهد حتما باید به شورای شهر بیاید و شورای شهر آن را صلاح کرده و سپس مصوبه شورا عمل شود نه این که یک زیرمجموعه معاونت اجتماعی آن هم کسی که سرپرست است و فقط مسئول اداره وضع موجود است، اقداماتی را ممنوع کند. این ابلاغ، ابلاغی است که شهردار تهران باید انجام دهد آن هم بعد از این که در شورای شهر مصوب شد.
کد خبر: ۱۶۲۷۰
۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha