۱۳۹۴۰۶۲۵۱۷۱۲۴۳۷۷۴۶۰۹۸۴۰۴
گروه سیاسی تهران پرس؛ دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در حالی در تهران و برخی از کشورهای اسلامی برگزار شد که دشمن در تصور نداشت که یاد و خاطره سردار دل ها همچنان زنده مانده باشد؛ به همین دلیل با نزدیکی به ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی مردم داوطلبانه با انتشار تصاویر و پست هایی متناسب با شهید حاج قاسم سلیمانی در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی، یاد و خاطره این قهرمان ملی و فراملی را گرامی داشتند؛ هر چند که دشمن از فرصت استفاده کرده و با حذف هشتک ها و مطالب در خصوص سردار سلیمانی در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام مانع از انتشار تصاویر سردار مقاومت شد اما مردم نشان دادند که یاد و خاطره شهید سلیمانی علی رغم چنین محدودیت هایی هرگز از یادها نخواهد رفت. شهید سلیمانی در طول حیات، مجاهدت ها و ایثارگری های زیادی را برای حفظ انقلاب اسلامی و همچنین مقابله با رژیم بعث عراق و گروهک تروریستی داعش انجام داد و در این میان، تشکیل جبهه مقاومت یکی از شاهکارهای سرداردلها محسوب می شود که همچنان برکاتش در منطقه وجود دارد و دژ محکمی در برابر زیاده خواهی های استکبار جهانی محسوب می شود و به همین دلیل باید گفت که مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی همچنان زنده است و اثر مستقیمی در تقویت جبهه مقاومت دارد و دشمن از این موضوع هراس دارد و روی به سانسور و فضاسازی علیه سردار سلیمانی در سطح جهانی آورده است اما موفق نبوده است و تفکرات حاج قاسم همچنان در قالب مکتب شهید سلیمانی زنده است و راهش تا نابودی رژیم جعلی صهیونیستی ادامه دارد. جهت بررسی نقش سردار دل‌ها در تشکیل و تقویت جبهه مقاومت، تهران پرس با تعدادی از کارشناسان خاورمیانه و همچنین نماینده جنبش اسلامی گفتگویی انجام داده است.

 

انتقام حقیقی خون حاج قاسم؛ آزادسازی قدس شریف و ادامه مسیر سردار مقاومت

ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی در گفت‌وگو با تهران پرس عنوان کرد که جبهه مقاومت، سردار سلیمانی را فرمانده ای شجاع و استراتژیک می‌دانند که برای وحدت و یکپارچگی امت اسلامی در مقابل دشمن حقیقی تلاش می‌کرد.

ابوشریف تاکید کرد: حاج قاسم یک قهرمان ملی و اسلامی است که شایسته احترام بوده و باید راه و مسیر او الگوی امت اسلامی شود. مسیر شهید سلیمانی مسیر مقاومت و مبارزه با استعمار و مسیر التزام به هویت امت اسلامی و وحدت امت اسلامی با مشارکت همه اقوام و مذاهب مختلف است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی با تاکید بر اینکه از مکتب حاج قاسم پشتیبانی می‌کنیم، گفت: سردار سلیمانی برای مصلحت و منافع همه امت اسلامی اقدام می‌کرد، همچنان که برای وحدت در همه زمینه‌ها، میان همه اقوام و مذاهب تلاش می‌کرد و می‌خواست همگان را به سمت رویکرد صحیح هدایت کند، ضمن آنکه برای امت‌های دیگر در کل منطقه و جهان نیز مایه خیر و عدالت بود.

ابوشریف در خصوص لزوم انتقام از قاتلان شهید سلیمانی تاکید کرد: ما بر این باوریم که هیچ چیزی نمی‌تواند انتقام حقیقی خون حاج قاسم غیر از آزادسازی قدس شریف و آزادی امت اسلامی از زیر یوغ اشغالگران و استعمارگران باشد. با ادامه و پیروی از مسیر و راه او محقق می‌شود. به این دلیل که سردار سلیمانی قبل از اینکه یک فرد باشد یک مکتب است که باید آن را پشتیبانی و تقویت کنیم. (جزئیات بیشتر)

 

حاج قاسم؛ عامل شکل گیری نهضت مقاومت در منطقه

سعدالله زارعی کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با تهران پرس با اشاره به هزینه‌های جنگ افروزی های امریکا در منطقه عنوان کرد: علی رغم هزینه‌های بسیار بالای امریکا در منطقه شاهد شکست‌های پی در پی امریکا و به خطر افتادن موقعیت شان در منطقه بودیم.

وی در ادامه با تاکید بر نقش شهید سلیمانی در تثبیت منطقه تصریح کرد: در این صحنه نقشی که سردار سلیمانی و دوستان او و ملت‌های منطقه به همراه او ایفا کردند این بود که توانست این موضوع که نمی‌شود منافع ملت را قربانی سیاست‌های جهانی کرد، محقق کند و آن را به یک نهضت و کنشگری عمومی در منطقه تبدیل بکند. این مهم ترین خصوصیت و کارکرد سردار مقاومت در منطقه بود.

سردار با همراهی و کمک ملت‌های منطقه توانسته است صحنه غرب آسیا را بازنویسی و اصلاح و مناسبات را بر اساس وضعیت‌های داخلی فرهنگی تنظیم کند.(جزئیات بیشتر)

 

سردار سلیمانی خنثی کننده طرح‌های شوم امریکا در منطقه بود

عماد آبشناس، کارشناس مسائل بین الملل و عضو کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین در گفت‌وگو با تهران پرس، بیان کرد: شهید سلیمانی یک فرد نبود بلکه یک جریان بود و اینطور نیست که با شهادت او خط و مشی و جریان او متوقف شود. قطعا این مسیر سردار ادامه خواهد داشت.

آبشناس با بیان اینکه سردار سلیمانی عاشق شهادت بود و نهایتا به این آرزوی خود نیز رسید، بر لزوم انتقام خون سردار سلیمانی تاکید کرد و گفت: از طرفی دیگر ما به عنوان کشور ایران یک وظیفه داریم و آن خونخواهی و انتقام گرفتن برای خون ایشان و کشاندن مسببان این مسئله به دادگاه های بین المللی و محکوم کردنشان به عنوان جنایتکاران جنگی است.

وی ادامه داد: طبیعتا ایران اکنون پیگیر این مسئله است و هنوز هم در مسئله انتقام گیری هستند، بنده اطلاعات زیادی از نظر امنیتی ندارم اما بر اساس شنیده ها همه آنهایی که در عملیات ترور دخیل بودند یک به یک درحال شکار شدن هستند؛ به تعبیری این انتقام گرفتن دیر یا زود دارد اما سوخت و ساز ندارد و همه شکار خواهند شد و به سزای عملشان خواهند رسید. (جزئیات بیشتر)

 

نفوذ مکتب حاج قاسم در عراق منجر به اخراج امریکا خواهد شد

سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی تهران پرس با بیان اینکه امروز مسئله امنیت در نظام بین الملل یکی از عوامل و مولفه‌های توسعه در حوزه های گوناگون است، عنوان کرد: حاج قاسم سلیمانی برای توسعه پایدار همه منطقه غرب آسیا به ویژه جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های بسیار زیادی را از زمان دفاع مقدس و بعد این دوران انجام دادند و پس ازآن در حوزه بین الملل برای نجات انسانیت از دست داعش تروریست که مورد حمایت رژیم صهیونیستی قرار داشت، تمام تلاش خود را بر این مسئله معطوف کرد که بتواند این پرچم پلید را که از جانب گروه‌های تروریستی حرفه‌ای حمایت می‌شد، نابود کند.

صدرالحسینی در ادامه تاکید کرد: حاج قاسم سلیمانی با اخلاص و صداقت بی نظیری که از خود نشان داد توانست بخش قابل توجهی از کشورهای حوزه غرب آسیا و در واقع برخی از کشورهای اروپایی را از تروریست مورد حمایت نظام سلطه یعنی داعش نجات دهد. در واقع شهید سلیمانی یک نجات بخش برای امنیت بشریت بود و ما مدیون تلاش های این سردار مقاومت و یاران او در ماموریت های حفظ امنیت در منطقه هستیم.

اظهار داشت: اگر تلاش های سردار سلیمانی و دوستانشان نبود امروز حداقل سه کشور سوریه، عراق و ایران تجزیه شده بودند و بر اساس طرح های ایالات متحده امریکا و رژیم صهیونیستی بخش های عمده ای از جهان اسلام امروز در اختیار صهیونیست ها قرار داشت. از همین رو حرکتی که حاج قاسم برای حداقل این سه کشور مشخص انجام داد حفظ تمامیت ارضی و حفظ استقلال این کشورها بوده است. (جزئیات بیشتر)

 

انتقام خون حاج قاسم و ابومهدی قطعی است

حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی تهران پرس با اشاره به اثرگذاری سردار سلیمانی در سازماندهی جبهه مقاومت عنوان کرد: امریکا با وجود اینکه شهید سلیمانی را حذف فیزیکی کرده است، اما اندیشه‌های میدانی و سیاسی این سردار مقاومت همچنان در منطقه وجود دارد و ملت‌های منطقه به خوبی می‌دانند که پایه گذار مقاومت در منطقه، حاج قاسم بوده و مسیر و راه او ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: حضور حاج قاسم سلیمانی باعث برهم زدن شطرنج سیاسی منطقه به نفع ملت‌های فلسطین و ملت‌های مقاومت شده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۶۱۱۹
۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha