۱۴۰۰۱۰۱۶۰۰۰۱۷۷_Test_PhotoN
به گزارش تهران پرس، سید پرویز فتاح در جلسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد بنیاد مستضعفان در حوزه کشاورزی و دامپروری با تاکید بر سهم بالای این نهاد در زمینه تولید شیر خام در کشور اظهار کرد: بنیاد مستضعفان از سال ها پیش با هدف تامین امنیت غذایی کشور در حوزه توسعه شیر و دامپروری شیری ورود کرده و طی ۳ سال آینده نیز در عرضه گوشت قرمز نقش آفرین خواهد بود این در حالیست که در سالهای گذشته هنگام بروز بحران های گوشتی در کشور توانی برای کنترل این مساله را نداشت.

 

وی با بیان اینکه ورود به این حوزه بر اساس سیاست های حاکمیتی انجام شده است گفت: پیش از این بنیاد در زمینه پرواربندی دام فعالیتی نداشت اما طبق سیاست های جدید این نهاد حاکمیتی این نگاه اصلاح شد به طوری که اجازه نمی دهیم مزارع گاوداری تعطیل شود.

 

فتاح ادامه داد: باید به این نکته توجه داشت که در صورت تعطیلی مزارع و گاوداری‌ها در کشور سبد تغذیه مردم آسیب می بیند و ما تا جایی که محیط زیست، منابع آبی و زمین کشاورزی اجازه دهد دامپروری و کشاورزی را توسعه و گسترش می دهیم.

 

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه نگاه ما در این حوزه به هیچ وجه نگاه صرفاً اقتصادی نیست افزود: فعالیت ما در این حوزه بر اساس رویکرد و نگاه ملی است و با توجه به نیازهای مردم و اقتصاد کشور در این عرصه گام بر می داریم و معتقدیم سلامتی مردم در اولویت قرار دارد.

 

وی با اشاره به لزوم افزایش سرانه مصرف شیر و لبنیات در کشور و افزایش سهم آنها در سبد غذایی خانوارها در راستای ارتقاء سلامت مردم کشور گفت: ما علاوه بر فعالیت در حوزه شیر و گوشت، مطالعاتی را برای ورود به تولید شیرخشک صنعتی آغاز کرده ایم و معتقدیم باید در این حوزه «علاج واقعه قبل از بحران» داشته باشیم چراکه در غیراینصورت با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم شد.

 

رئیس بنیاد مستضعفان توسعه دامپروری به ویژه دام شیری را از اولویت ها و سیاست های اصلی بنیاد دانست و گفت: ما باید مزارع دامپروری و کشاورزی را توسعه داده و تلاش کنیم اداره آن‌ها را به مردم واگذار کنیم و در ادامه مسیر نیز از مردم حمایت کنیم.

 

فتاح با تاکید بر اهمیت مدیریت آب در کشور نیز گفت: بنیاد مستضعفان با بهره گیری از تکنولوژی و استانداردهای روز دنیا در زمینه کشاورزی و دامپروری فعالیت می کند و استفاده از نژادهای پربازده دام را دستور کار قرار داده است. همچنین در بخش کشاورزی نیز با استفاده از شیوه های آبیاری، بویژه آبیاری قطره‌ای توانستیم به درستی از منابع آبی استفاده کنیم و بر همین اساس باید در زمینه گسترش کشاورزی گلخانه ای عمل کنیم تا با استفاده مطلوب از منابع آب و خاک کشور، محصولات سالمی به مردم عرضه کنیم.

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۵۹۳۳
۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha