۱۰۵۴۲۰۵
 

سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی تهران پرس با بیان اینکه امروز مسئله امنیت در نظام بین الملل یکی از عوامل و مولفه‌های توسعه در حوزه های گوناگون است، عنوان کرد: حاج قاسم سلیمانی برای توسعه پایدار همه منطقه غرب آسیا به ویژه جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های بسیار زیادی را از زمان دفاع مقدس و بعد این دوران انجام دادند و پس ازآن در حوزه بین الملل برای نجات انسانیت از دست داعش تروریست که مورد حمایت رژیم صهیونیستی قرار داشت، تمام تلاش خود را بر این مسئله معطوف کرد که بتواند این پرچم پلید را که از جانب گروه‌های تروریستی حرفه‌ای حمایت می‌شد، نابود کند.

 

صدرالحسینی در ادامه تاکید کرد: حاج قاسم سلیمانی با اخلاص و صداقت بی نظیری که از خود نشان داد توانست بخش قابل توجهی از کشورهای حوزه غرب آسیا و در واقع برخی از کشورهای اروپایی را از تروریست مورد حمایت نظام سلطه یعنی داعش نجات دهد. در واقع شهید سلیمانی یک نجات بخش برای امنیت بشریت بود و ما مدیون تلاش های این سردار مقاومت و یاران او در ماموریت های حفظ امنیت در منطقه هستیم.

 

وی اظهار داشت: اگر تلاش های سردار سلیمانی و دوستانشان نبود امروز حداقل سه کشور سوریه، عراق و ایران تجزیه شده بودند و بر اساس طرح های ایالات متحده امریکا و رژیم صهیونیستی بخش های عمده ای از جهان اسلام امروز در اختیار صهیونیست ها قرار داشت. از همین رو حرکتی که حاج قاسم برای حداقل این سه کشور مشخص انجام داد حفظ تمامیت ارضی و حفظ استقلال این کشورها بوده است.

 

این کارشناس مسائل بین‌الملل درخصوص مراحل انتقام خون شهید سلیمانی نیز بیان کرد: شروع انتقام خون حاج قاسم سیلی سختی بود که به نیروهای متجاوز امریکایی در پایگاه عین الاسد عراق وارد شد و امروز به خوبی می‌توانیم بگوییم که مرحله بعدی انتقام سخت اخراج نیروهای امریکایی از منطقه است که در این راستا اجبار به فرار نیروهای متجاوز امریکایی از افغانستان رخ داد و البته قطعا با توجه به نفوذ فکری انقلاب اسلامی و مکتب حاج قاسم در بین مردم عراق، مسئله اخراج کردن نیروهای امریکایی از عراق نیز در دستور کار نیروهای مقاومت در این کشور قرار دارد.

 

صدرالحسینی در ادامه تاکید کرد: بنابراین مسئله انتقام سخت موضوعی نیست که بگوییم به فراموشی سپرده شده باشد اما حتما باید این صبر راهبردی و استراتژیک را داشته باشیم که این اقدام بزرگ در قالب انتقام سخت به صورت مرحله‌ای انجام شود.

 

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اعلام حمایت از پویش #هیرو و #پدر در شبکه‌های اجتماعی تصریح کرد: به نظر می آید تمام کسانی که علاقه مند به امنیت و توسعه و استقلال کشورشان هستند، باید به این پویش بپیوندد و هم بستگی خود را با این پویش اعلام کنند و به نوعی این قهرمان ملی کشور را در رسانه‌ها و فضای مجازی جهان بشناسانند.

 

صدرالحسینی در ادامه تاکید کرد: این اقدام حتما یک اقدام بسیار موثر خواهد بود و به ویژه اینکه برخی از پیام رسان‌های بین المللی که تحت تاثیر مستقیم نظام های سلطه هستند برای جلوگیری از گسترش این پویش تلاش‌های زیادی را در فضای مجازی انجام داده‌اند که البته با حجم گسترده مخالفت‌های کاربران مختلف از نقاط مختلف دنیا نیز روبرو شده است.

 

 

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۵۸۰۷
۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha