photo_2022-01-01_18-43-58
سیدقاسم یاحسینی، نویسنده، مورخ و پژوهشگر در گفت‌وگو با خبرنگار تهران پرس با بیان اینکه سردار سلیمانی یک سرمایه ملی بوده وهست، به محبوبیت این سردار شهید اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل محبوبیت حاج قاسم این بود که فراجناحی عمل می‌کرد و در طول این چند دهه اخیر به عنوان انسانی که به مذهب و هیئت می‌اندیشید، خود را مطرح کرد و هرگز وارد فرقه‌های سیاسی و جناح بندی‌های موسوم و مرسوم سیاسی نشد. از همین رو مردم او را عمیقا دوست داشته و دارند.

 

یاحسینی با بیان اینکه جای این سرمایه ملی خالی است و به این زودی ها نیز پر نخواهد شد، گفت: مردم خادمان خود را می شناسند و خیلی راحت کسانی که ادای مردمی بودن را در می آورند و کسانی واقعا مردمی هستند شناسایی می شوند. سردار سلیمانی از آن افرادی بود که بدون هیچ ادعایی و بدون اینکه منتظرعکاس و فیلم بردار باشد تا از اقدامات فیلم و عکس بگیرند، کار خود را در داخل و خارج ایران خالصانه انجام می داد و همین نیز باعث محبوبیت بیشتر او شد.

 

این نویسنده و مورخ با اشاره به میزان ارادت مردم در در تشییع پیکر تاریخی سردار قاسم سلیمانی بیان کرد: حضور مردم در مراسم تشییع از این سردار شهید واقعا کم نظیر بود. چهره‌ای نداشتیم که همه گروه‌ها این چنین بر او وفاق داشته باشند و در تشییع پیکر او این گونه به صورت میلیونی شرکت کرده باشند.

 

یاحسینی در ادامه بیان کرد: حاج قاسم علاوه بر اینکه یک شخصیت داخلی بود، یک شخصیت بین المللی نیز بود و چون این سردار مقاومت خار چشم امپریالیسم و استکبار جهانی بود، دستور ترور او توسط رئیس جمهور امریکا داده می‌شود. متاسفیم که این سرمایه ملی ما را ازدست دادیم که البته امیدواریم با عقلانیت و شجاعت راه این سردار مقاومت ادامه یابد.

 

وی تاکید کرد: سردار سلیمانی در طول تاریخ ایران اسلامی محبوب‌ترین چهره نظامی است و به دلیل ویژگی های متعدد متعالی چون اخلاص و مردمی بودن، محبوب قلوب بود. به طوری که پس از شهادت این مرد بزرگ، داخل و خارج از کشور از او تجلیل کردند.

 

این نویسنده و مورخ در پایان خاطر نشان کرد: برخی اوقات تبلیغاتی که درباره این سردار شهید صورت می گیرد، چنان ابتدایی  است که به ضد خود تبدیل می‌شود و خود صداوسیما و برخی نهادها گاهی اوقات برخوردهایی می‌کنند که ضد تبلیغ است و به یک نوعی اشمئاز ایجاد می‌کند. بایستی در باب بزرگانی مثل سردار سلیمانی در شیوه تبلیغات خودمان تجدیدنظر جدی کنیم و به عنوان یک مورخ و اهل رسانه این هشدار را می دهم که اگر بخواهیم به شیوه این چنینی به تبلیغات درباره سردار بپردازیم، مردم به یک اشباع رسانه‌ای می‌رسند که این اصلا خوب نیست.

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۵۷۵۳
۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha