۱۶۹۳۲۶۸۱۳
به گزارش تهران پرس، محسن منصوری در مراسم بزرگداشت ۹ دی در مسجد لولاگر تهران افزود: حماسه ۹ دی خنثی کننده یک فتنه صهیونیستی و آمریکایی بود که بازخوانی آن ضروری است و البته عده‌ای تمایل به بازگویی و بازخوانی این روز ندارند.

وی ادامه داد: حماسه ۹ دی دست قدرت الهی است و خداوند متعال به برکت حرمت اهل بیت (ع) به مردم امداد رساند.

نماینده عالی دولت در استان تهران گفت: ملت ایران روزهای دشواری را پشت سر گذاشته اند و البته در بزنگاه‌های تاریخی با حضور به موقع در صحنه سربلند میدان بودند.

منصوری بیان کرد: اتفاقات آن سال‌ها باید بازخوانی شود و برگزاری این جلسات برخلاف وحدت نیست و اتفاقا بازخوانی مساله ٨٨ ضرورت دارد تا عبرت آموزی شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه برای فتنه سال ۸۸، دو دیدگاه وجود دارد، افزود: دیدگاه اول این است که آن رویداد را یک اتفاق بدانیم اما غلط است و دیدگاه دوم این است که آن اتفاق از قبل برنامه‌ریزی شده و دارای ماهیت براندازی بود.

استاندار تهران گفت: دلایل اتفاقات ٨٨ از جنس فتنه بود و رهبر انقلاب تاکید داشتند که فتنه بوده است.

منصوری خاطرنشان کرد: یادآوری و بزرگداشت حماسه ۹ دی مُهر تاییدی به حرکت توام با بصیرت ملت ایران است.

وی ادامه داد: جنس فتنه سال ۸۸ از جنس انقلاب‌های رنگی و کودتای مخملی بود و آمریکا در این کودتاها درصدد است تا در کشورهای هدف از بازندگان انتخابات پیروز بسازد و در این انقلاب ها ارکان حاکمیت هدف قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: در حقیقت بخش اصلی جریان اصلاحات از سال‌ها قبل سعی در تئوریزه کردن سکولاریسم در مطبوعات و جراید وابسته به خود داشت و مواضع سران فتنه از سال های قبل آغاز شده بود و آغاز این موضع گیری‌ها اساسا در سال ۸۴ و در انتخابات ریاست جمهوری آن سال بود.

نماینده عالی دولت در استان تهران با بیان این مطلب که از چند ماه قبل از آغاز انتخابات در سال ۸۸ برخی موضع گرفتند که نظام باید امانتدار رای مردم باشد، گفت: در حقیقت با بیان این نظرات سعی در القای این مطلب داشتند که نظام در برگزاری انتخابات امانتدار رای مردم نبوده است.

منصوری ایجاد کمیته صیانت از آرا در ستادهای انتخاباتی برخی کاندیداها را کاملا هدفمند و با هدف ایجاد عملیات روانی در جامعه ارزیابی کرد و افزود: این فتنه کور با ورود به موقع مردم در حماسه ۹دی ابتر ماند و همین مسجد لولاگر در متن مقابله با اغتشاشات سال ۸۸ بود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با درایت در همان موقع در سخنرانی خود بر سلامت انتخابات تاکید کردند اما سران فتنه نظام را تهدید می کردند.

استاندار تهران گفت: تلخ‌ترین حادثه‌ای که در فتنه ۸۸ اتفاق افتاد اتهام زنی به نظام اسلامی با شهیدسازی از طرفداران سران فتنه بود که خسارت‌های فراوانی به کشور زد و مخدوش شدن اعتبار نظام در صحنه بین المللی از مهم‌ترین این خسارات‌ها بود.

انتهای پیام؛
کد خبر: ۱۵۶۹۶
۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha