۳۶۷۷۵۸۸
به گزارش تهران پرس؛ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش پرتاب موفقیت آمیز سه محموله تحقیقاتی توسط ماهواره‌بر سیمرغ ایران به پایگاه خبری هیل، وابسته به کنگره گفت که ایالات متحده نگران توسعه وسایل پرتاب فضایی ایران است و می‌گوید این خطر جدی وجود دارد که تهران برنامه موشکی بالستیک خود را توسعه دهد و روزی بتواند از آن برای حمل کلاهک هسته‌ای استفاده کند.

این سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد: برنامه فضایی ایران که تهران آن را برای اهداف غیرنظامی توصیف می‌کند، نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است که از ایران می‌خواهد فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک و طراحی‌شده برای حمل سلاح‌های هسته‌ای، از جمله پرتاب‌ها را انجام ندهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه ادعا کرد: «ایالات متحده همچنان به استفاده از همه ابزارهای منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای خود برای جلوگیری از پیشرفت بیشتر برنامه‌های موشکی ایران ادامه می‌دهد و از دیگر کشورها می‌خواهد تا اقداماتی را برای رسیدگی به فعالیت‌های توسعه موشکی ایران انجام دهند.»

روز پنجشنبه سخنگوی فضایی وزارت دفاع ایران اعلام کرد: ماهواره‌بر «سیمرغ» سه محموله تحقیقاتی را با موفقیت به فضا پرتاب کرد. سید احمد حسینی سخنگوی فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ضمن اعلام این خبر، گفت: پس از دستیابی کشور به توانمندی بومی فضایی و ایجاد قابلیت پرتاب ماهواره‌های کوچک با ماهواره برهای سفیر و قاصد، توسعه پرتابگرهای با قابلیت بالاتر مد نظر قرار گرفت و در همین راستا طراحی و توسعه پایگاه فضایی حضرت امام خمینی (ره) و ماهواره‌بر سیمرغ در برنامه صنعت فضایی کشور قرار گرفت.

وی در خصوص عملکرد ماهواره‌بر سیمرغ، افزود: در این پرتاب عملکرد اجزای پایگاه فضایی و عملکرد مراحل ماهواره‌بر به درستی انجام و در نهایت اهداف تحقیقاتی مد نظر از این پرتاب محقق شد.

سخنگوی فضایی وزارت دفاع تاکید کرد: در این مأموریت تحقیقاتی فضایی، برای نخستین بار سه محموله تحقیقاتی به صورت همزمان به ارتفاع ۴۷۰ کیلومتری و با سرعت ۷۳۵۰ متر بر ثانیه پرتاب و محقق گردید.

حسینی با بیان اینکه در این پرتاب داده‌های تله متری از فرایند پرتاب به طور کامل احصا شد، گفت: با تطبیق داده‌ها و تطبیق عملکردها، برنامه‌ریزی لازم جهت پرتاب عملیاتی انجام خواهد شد.

انتهای پیام؛
کد خبر: ۱۵۷۰۰
۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha