به گزارش خبرنگار تهران پرس، در این مراسم گرامیداشت، اهالی و بسیجیان منطقه ۵ تهران، پس از برگزاری  نماز مغرب و عشاء میزبان سردار حسن زاده و سرهنگ فیضی، فرمانده نیروی مقاومت بسیج ناحیه قدس، بودند.

مراسم با تلاوت قرآن و مداحی ایام شهادت دخت نبی اکرم آغاز شد. پس از آن فرمانده سپاه محمدرسول‌الله(ص) تهران بزرگ به تببین اتفاقات سال ۸۸ برای جوانان پرداختند.

وی خطاب به جوانان بیان داشت: در سال ۸۸ و چند ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری، آمریکایی ها پیغام دادند که بدون پیش شرط حاضرند با ایران مذاکره کنند و تمام شرایط ما را هم بپذیرند. غنی سازی ۲۰ درصد را هم پذیرفته بودند.

 

وی در ادامه ضمن تاکید به اینکه ملت ایران نباید این وقایع را از خاطر ببرد ادامه داد؛ در حالیکه در سال ۸۸ در اوج بودیم و آمریکایی ها در برابر ملت ما و رهبری ما و نظام ما به زانو درآمده بودند، فتنه ۸۸ آغاز شد. همین تفکر فتنه بعدها در مسند قرار گرفت. و آن وقت تلاش کرد که ارتباط برقرار کند و نظر آمریکایی ها را جلب کند و متکی بر عوامل خارجی مشکلات کشور را حل کند و ۸ سال این را تجربه کرد.

 

وی افزود: و این اتفاق نمی افتد. هیچ موقع آمریکایی ها و جبهه استکبار دلش برای مردم مظلوم و ملت های دیگر نسوخته و تنها منافع خودش را می بیند. در هرکجا حضور پیدا کند به دنبال چپاول است. در آن سال حدود ۸۵ درصد مردم در انتخابات شرکت کردند. یعنی کشور ما در اوج افتخارات سیاسی و اجتماعی بود. اما آنهایی که نمک این نظام را خورده بودند، آنهایی که در مقاطعی با همین سیستم انتخابات، انتخاب شده بودند، رئیس جمهور و رئیس مجلس شده بودند و در همین نظام مسئولیت داشتند آنگاه نظام و سیستم انتخاباتی کشور را زیر سوال بردند. آنها بعدها در اعترافات خود بیان داشتند که ما می دانستیم در نظام انتخاباتی ایران امکان تقلب وجود ندارد.

 

وی ادامه داد: آنها نمک نظام را خوردند و به این نظام خیانت کردند. البته مردم عزیز ما در نهم دی ماه همان سال با یک بصیرت مثال زدنی در خیابان ها حضور پیدا کردند و آن شکوه پر عظمت را خلق کردند که در تاریخ ماندگار شد. آن روز شد روز بصیرت ملت عزیز ایران. آن روز مردم ایران با امام و رهبر خودشان بیعت کردند. "بهزاد زعیم؛باشگاه خبرنگاران تهران پرس"
کد خبر: ۱۵۶۸۴
۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha