eee62821-6381-4d96-932e-3b8e743f20a3
به گزارش تهران پرس، سردار حسین سلامی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و ارتحال علامه مصباح یزدی که در مصلا قدس قم برگزار شد طی سخنرانی اظهار داشت:  شهید سلیمانی همواره با جهاد انس داشت، در عاشوراهای متعددی که در مقیاس ما خلق می‌شد برای امام  انقلاب پرچم‌دار و اباالفضل انقلاب بود.

فرمانده سپاه  با اشاره به اینکه سردار سلیمانی ۴۱ سال لباس جهاد را از تن بیرون نیاورد و در لوای رهبر معظم انقلاب مجد و عظمتی بزرگ برای مسلمانان به ارمغان آورد گفت: او نگاه ما را به حقیقت شهادت ریشه‌دار و عمیق کرد و به ما در تصویر و تصور از شهید به‌عنوان تندیس زنده حقایق عالم اطمینان قلب بخشید.

سلامی افزود: ارزش لحظات را در پیشگاه الهی یکسان نیست، گاهی یک‌شب از هزار ماه برتر است، گاهی یک‌لحظه به‌اندازه یک تاریخ اهمیت و تأثیر دارد، یوم‌الله‌ها نقطه آغاز یک امتداد هستند، انقلاب اسلامی، ۲۲ بهمن و ۹ دی به‌اندازه کل انقلاب اهمیت دارد.

فرمانده سپاه تصریح کرد: اگر ملت درست و به‌موقع عمل کند، با شروع یک‌لحظه می‌تواند شکوهی را به وجود بیاورد، ۹ دی عظمت کل انقلاب بود  زیرا نقشه دشمن این بود که نور خدا را خاموش کند، اما هوشیاری و بصیرت مردم مقابل آن را گرفت.

وی  با اشاره به اینکه گاهی یک غفلت، عظمت یک ملت را نابود می‌کند گفت:  اگر ۹ دی نبود، انقلاب با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شد، یادآوری این ایام، یادآوری نعمت‌های الهی است، تدابیر رهبر انقلاب از میان تمام تنگناها و ملاحظات، ما را از میان باریک‌راه‌ها هدایت کرد تا دست دشمنان را ببندیم.

سلامی با اشاره به اینکه ما در وسط یک معرکه جهانی هستیم اما اینکه آرامش داریم، داستان ابراهیم خلیل‌الله است که خداوند آتش را بر او بی‌اثر و سرد کرد گفت:  این امر الهی است که آتش‌بر انقلاب اسلامی سرد شود ، جهاد در سوریه، عراق، لبنان، بحرین و یمن یعنی ساخت یک جغرافیای عظیم اسلامی، اگر این قوت و قدرت شکل نگیرد دشمن بر ما مسلط خواهد شد  بدون حاکمیت اسلامی و قدرت نظامی نمی‌توان بر دشمن مسلط  سد و احکام الهی را اجرا کرد.

فرمانده سپاه قم با تأکید بر اینکه  این‌یک حقیقت است که دشمنان نظام اسلامی روبه‌زوال می‌باشند گفت:  میدان تأثیر آمریکا و انقلاب را نسبت به گذشته مقایسه کنید، نقطه قدرت آفرین این انقلاب رهبری است و دشمن این نقطه را نشانه رفته است، او می‌خواهد بین مردم و رهبر جامعه اسلامی فاصله بیندازد پس باید به سرچشمه متصل شویم و افکار رهبر انقلاب را ترویج دهیم، از استقامت رهبر معظم در شگفتم هرچه دشمن می‌تازد او بیشتر ایستادگی می‌کند، هرکجا تهاجم دشمن بیشتر می‌شود، آنجا نقطه اصلی و حقیقت است.

وی با اشاره به اینکه از دشمن هراسی نداریم چراکه بر آن‌ها مسلط هستیم تصریح کرد:  آن‌ها ما را در میدان عمل آزموده‌اند، لذا نگران قدرت نظامی دشمن نیستیم، جنگ اقتصادی به‌تدریج رنگ می‌بازد، هرچه به عمق و ژرفای دشمن نگاه می‌کنیم، خستگی و ناتوانی را در آن‌ها بیشتر می‌بینیم و مطمئنیم این جریان ادامه دارد، تصور می‌کردند با شهادت سردار سلیمانی مقاومت سست می‌شود اما بعد از او به‌واسطه برکت خون شهید این مسیر هر چه زیباتر به راهش ادامه می‌دهد.

سلامی با اشاره به اینکه اراده نظام هم بر حل مشکلات است.بیان داشت:  ارتباط مردم با ولی و رهبر جامعه را ضروری است، اگر بین امت و امام جامعه رابطه برقرار باشد دشمن جرئت حمله و نفوذ را نخواهد داشت، قم  همواره مرکز تولد و مهد رویش انقلاب اسلامی بوده است، جبهه مقاومت دین و فرهنگ قم بوده و این لحظه‌لحظه‌ها تاریخی است.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۵۶۹۰
۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha