۱۹۴۳۶۹۴
 

میلاد عرفان پور شاعر و ترانه‌سرای کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر تهران پرس عنوان کرد: شهید سلیمانی برجسته ترین و بزرگترین قهرمان حماسی ایران در همه طول تاریخ است، از این جهت که قهرمان های حماسی ما در طول تاریخ، ساخته افسانه ها و ادبیات ما بودند. در واقعیت آن حماسه‌ها و قهرمانی‌ها آنچنان که بیان شده، نبوده است. ضمن آنکه در وجوه مختلف می‌توان امتیازهای خاصی را در شخصیت شهید سلیمانی دید که باقی قهرمان‌های ما در طول تاریخ به آن اوج و درخشش نرسیده‌اند.

 

عرفان پور در بیان وجوه امتیازات شهید سلیمانی مطرح کرد: فاتح و پیروز بودن در حماسه‌ها و  نبردهای سخت برای حمایت از ملتهای مظلوم و مقابله با دولت‌های قدرتمند یکی از وجوه شخصیتی سردار مقاومت است. شهید سلیمانی هم در جنگ هشت ساله فاتح میدان است و هم در جنگ با داعشی که جهان را به رعب و وحشت انداخته بود و آن زمانی که دست و دل همه در مبارزه با داعش می لرزید، یک دهقان زاده نجیب و شریفی برمی‌خیزد و این چنین شجاعانه با ایمان می‌ایستد و فاتحانه داعش را سرنگون می‌کند.

 

شهید سلیمانی؛ فاتح میدان‌ها و عارف به تمام معنا

وی در ادامه مطرح کرد: شهید سلیمانی به عنوان فاتح میدان‌ها، یک عارف به تمام معنا نیز هست، انسانی که در سلوک و دست یافتن به فضائل اخلاقی و کرامات انسانی به اوج خود می‌رسد و شخصیتی بسیار مهرورز، خداشناس و مردمی است.

 

این شاعر و مدرس ادبیات افزود: شهید سلیمانی درعین شهرت جهانی، بسیار متواضع و آسمانی است و با مردم هم نسبت بسیار صمیمی دارد.

 

عرفان پور تصریح کرد: وجه دیگر شخصیت شهید سلیمانی، دوراندیشی و هوشمندی اوست که کاملا با ایمان راسخ و جهان بینی مشخص می‌جنگد، دوراندیش است و آینده را می‌بیند و نگاهش به افق و منظری است که دیگران شاید آن را نبینند.

 

سردار سلیمانی برای خدا کار می‌کرد

وی درخصوص تاثیرگذاری شخصیت شهید سلیمانی عنوان کرد: اگر ما برای تاثیرگذاری فرهنگی هرچقدر هم کار فرهنگی کنیم و نهادهای فرهنگی ما نیز برای اقدامات فرهنگی سرمایه گذاری کنند و همه اینها در یک کفه ترازو قرار بگیرد و حاصل نظاره یک فرد به تمثال شهید سلیمانی در کفه دیگر ترازو قرار گیرد؛ تاثیرگذاری ماحصل این نگاه بیشتر و سنگین تر است.

 

عرفان‌پور ادامه داد: شهید سلیمانی به حدی از بلوغ معنوی، ایمانی و انسانی رسیده که خود را پشت سر گذاشته و آن چیزی که می‌گوید و آن راهی که می‌رود صرفا برای خداست و خودی در میان نیست. به همین دلیل اثربخشی شخصیت او از تمام کارهای فرهنگی بیشتر است.

 

این شاعر و مدرس ادبیات تصریح کرد: بررسی ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی نشان می‌دهد اگر می‌خواهیم در حوزه فرهنگ کاری را از پیش ببریم باید به آن خلوص، گذشت و هجرت از خویشتن که در جان حاج قاسم بود، برسیم؛ حاج قاسم، قهرمان هجرت از خویش بود.

 

کاش حوزه فرهنگ نیز حاج قاسمی برای خودش داشت

عرفان پور عنوان کرد: حسرت ما این است که کاش حوزه فرهنگ نیز حاج قاسمی برای خودش داشت همانطوری که حوزه نظامی و مقاومت ما حاج قاسم دارد؛ ناجی بزرگ و علمداری که بتواند عَلَم فرهنگ را بلند کند. متاسفانه هنوز علمداری که بتواند عَلم فرهنگ را بلند کند شبیه حاج قاسم که عَلم پایداری، مقاومت و اقتدار ایران را بلند کرد، نداریم.

 

وی با بیان اینکه آن میزان خلوص، دلسوزی و دغدغه مندی شهید سلیمانی در بسیاری از ادارات یافت نمی‌شود، از برخی سوءاستفاده ها از شخصیت سردار سلیمانی انتقاد کرد و یادآور شد: کاش در تبلیغات شهری و یا استفاده از تمثال شهید سلیمانی رعایت بیشتری صورت بگیرد و استفاده از عکس و تمثال این شهید عزیز سرپوشی بر عملکرد ضعیف برخی نهادها نباشد که صرفا با تصویر ایشان اعلام کنند که ما پای ارزش‌ها هستیم و یا کار فرهنگی کردیم و یا اینکه تاثیر گذاریم.

 

این شاعر و مدرس ادبیات در پایان خاطر نشان کرد: نباید این گونه باشد که سرتاسر شهر را پر از عکس شهید سلیمانی ببینیم اما راه این سردار مقاومت فراموش شود.ایکاش شهید سلیمانی را حفظ کنیم و مطمع و وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف سیاسی و یا اداری خودمان قرار ندهیم.

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۵۶۳۶
۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha