۱۶۴۶۰۹۹۴۲
به گزارش تهران پرس، علیرضا فاضلی اظهار داشت: اداره محیط زیست شهرستان ری با آغاز فصل پاییز که احتمال ایجاد سکون جوی و تجمیع آلاینده‌ها در کلانشهر تهران وجود دارد، واحدهای آلاینده هوا را به صورت شبانه روزی پایش می کند.

 

وی با بیان اینکه ۷۳۶ واحد آلاینده هوا طی سه ماه گذشته مورد پایش زیست محیطی قرار گرفته اند، افزود: واحدهای تولید بتن، قیر، آسفالت، ریخته‌گری، آجر نسوز، گچ و معادن شن و ماسه که در تولیدات خود از سوخت‌های مختلف استفاده می کنند، پایش شده اند.

 

فاضلی ادامه داد: پالایشگاه شهید تندگویان و کارخانه سیمان تهران نیز به دلیل بالا بودن مواد آلاینده هوا در خروجی دودکش‌هایشان، به صورت ویژه و شبانه روزی مورد پایش قرار می گیرند.

 

این مسئول با اشاره به اینکه پسماندسوزی یکی از منابع عمده آلایندگی در جنوب پایتخت است، خاطرنشان کرد: پسماندسوزان بیشتر مواقع ساعت‌های پایانی روز و شب‌ها اقدام به این کار می کنند که در بازرسی‌های اخیر چندین مورد اطفاء شده و ۲ پسماندسوز نیز به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

 

فاضلی یادآرو شد: پسماندسوزان با حمل مقادیر زیادی لاستیک کامیون، سیم و کابل برق، و سایر موارد صنعتی به مناطق جنوبی شهرستان ری اقدام به سوزاندن برای استحصال سیم‌های فلزی می کنند که همین امر موجب ایجاد آلودگی هوا و مه در هوای جنوب شهرستان ری به ویژه در بخش کهریزک و فشافویه می شود.

 

وی اضافه کرد: تجمیع و سکون آلاینده‌ها در هوا موجب افزایش بیماری‌های تنفسی، قلبی و ریوی می شود که باید با فرهنگ سازی مناسب و تامین امکانات لازم برای پایش واحدهای تولیدی و خودروهای شخصی جلوی این کار گرفته شود.

 

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب تهران قرار گرفته است، این شهرستان به دلیل استقرار صنایع مختلف تولیدی و خدماتی به عنوان قطب صنعتی پایتخت مطرح می شود و همین امر در کنار قرارگیری مجتمع پردازش آرادکوه که روزانه در حدود هفت هزار تن زباله تهران به آنجا حمل می شود، کانون اصلی آلودگی هوا و بوی نامطبوع کرده است.
کد خبر: ۱۵۵۶۸
۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha