۲۰۲۱۱۲۲۷_۱۱۳۴۴۴
به‌گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ سعید غضنفری، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) صبح امروز در نشست خبری خود اظهار کرد: خدمت بی منت را سر لوحه کار خود قرار داده ایم. فرایند های خدمت رسانی این سازمان را شناسایی و در حال اصلاح آن هستیم.

وی ادامه داد: تمام معاونین از سازمان بهشت زهرا احصا شده اند و خارج از این سازمان نیروی انسانی جذب نشده است.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا گفت: تا پایان این ماه اتفاقات خوبی در این سازمان رخ خواهد داد. در گام نخست هزینه های خانواده متوفیان را کاهش داده ایم؛ به طور مثال پارکینگ بهشت زهرا (س) نباید هزینه ای دریافت کند و یا حداقل هزینه ممکن را دریافت کنند.

غضنفری گفت: باید یک نفر در کنار خانواده متوفی قرار بگیرد؛ مباشرین حاضر در حال گذراندن دوره آموزشی سه ماه ای هستند.

وی افزود: ما به دنبال توسعه بهشت زهرا نیستیم بلکه به دنبال توسعه آرامستان تهران در شرق و غرب پایتخت هستیم که مطالعات اولیه آن انجام شده است.

غصنفری گفت: ۲۵ هزار قبر آماده در سازمان بهشت زهرا و ۱۵ هزار قبر برای مواقع بحرانی آماده است و بین ۳ تا ۵ سال آینده بهشت زهرای تهران می تواند به نیاز پایتخت پاسخ دهد. ما به دنبال تمرکز زدایی از بهشت زهرا هستیم.

وی ادامه داد: به هر شهروند که به لحظه فوت کند، یک طبقه رایگان داده می شود و دو طبقه مابقی آن پنج میلیون تومان است. ما به دنبال اقساطی کردن پرداخت مابقی طبقات قبور هستیم‌ و این امر تا پایان سال انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا خاطرنشان کرد: تا سه سال آینده آرامستان های غرب و شرق آماده می شود. در قطعات قدیمی مابقی طبقات ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و در قطعه ۱ تا ۱۱۲ هر طبقه ۲۵ میلیون تومان است.

وی در خصوص امنیت قبور اظهار کرد: دژبان ارتش در بهشت زهرا حضور دارند. بیش از یک میلیون قبر در بهشت زهرا وجود دارد و بخشی از قبور با دوربین ها در حال رصد است با راه اندازی کلانتری در بهشت زهرا این امنیت افزایش پیدا خواهد کرد.

غضنفری گفت: در دو اکیپ ۴ نفری انتظامات سنگ ما به صورت مداوم مستقر هستند، مسئول شب در بهشت زهرا را احیا کرده ایم.

وی در خصوص تجهیزات بهشت زهرا گفت: تمام فضای عمومی بهشت زهرا در حال بازسازی است. عکس خانم بدون حجاب بر روی قبر ممنوع است.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا بیان کرد: برای پیکرهایی که به امانت در سردخانه بهشت زهرا قرار دارند به صورت ۲۴ ساعته قرآن پخش می شود.

وی گفت: فضای سبز بهشت زهرا نیاز به روز رسانی دارد که به دنبال مکانیزه کردن آن هستیم.

غضنفری در پاسخ به سوال خبرنگار تهران پرس در خصوص ترافیک در فضای بهشت زهرا گفت:  حدود ۳۰ هزارمتر از فضای فعلی، پارکینگ خواهد شد که از بار ترافیکی بهشت زهرا کم خواهد شد.

وی در پاسخ سوال خبرنگار تهران پرس گفت: حدود دو هفته است بازه زمانی از روی سامانه سایت ارائه خدمات سازمان بهشت زهرا برداشته شده است ما به دنبال این هستیم که این سازمان از سازمان درآمدی صرف را به سازمان خدماتی آسان، راحت و ارزان قیمت تبدیل شود.

وی گفت: مقبره خانوادگی حدود ۳۰ قبر رو باز مبلغ ۷۵۰ میلیون تومان است ، مقبره با ۵۰ متر مسقف حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

 
کد خبر: ۱۵۵۶۷
۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha