امیر---عبداللهیان
به گزارش تهران پرس، آقای حسین امیرعبداللهیان در حاشیه کنفرانس روابط خارجی ایران در جمع خبرنگاران درباره راستی آزمایی در مذاکرات وین گفت: امروز دور جدید مذاکرات در وین آغاز می‌شود و از موضوعاتی که در دستور کار ما قرار دارد بحث تضمین و راستی آزمایی است که فکر می‌کنم سند مشترک و قابل قبولی روی میز مذاکره کنندگان وجود دارد.

 

وی افزود: این سند مشترک را اسناد ۱ دسامبر و ۱۵ دسامبر می‌دانیم که موضوع هسته‌ای و تحریم‌ها را شامل می‌شود.

 

آقای امیرعبداللهیان گفت: امروز مذاکرات، نخست حول آن سند مشترک آغاز می‌شود.

 

وی تاکید کرد: از مهمترین مسائل برای ما این است که در ذیل این واژه‌ها و این موضوعات باید به نقطه‌ای برسیم که اولاً نفت ایران به آسانی و بدون هیچ منعی فروخته و در ثانی پول آن به صورت ارزی در حساب‌های بانکی ایران وارد شود و از همه مزایای اقتصادی آن در بخش‌های مختلف بتوانیم استفاده کنیم.

 

بازنگری در قوانین سرمایه گذاری برای ایرانیان خارج از کشور

رئیس دستگاه دیپلماسی از بازنگری در قوانین مربوط به سرمایه گذاری به منظور ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران به ویژه برای ایرانیان مقیم خارج کشور در دولت خبر داد.

 

آقای حسین امیرعبداللهیان در حاشیه کنفرانس روابط خارجی ایران در جمع خبرنگاران، درباره تسهیل ورود ایرانیان خارج نشین به کشور و شمول آن برای هنرمندان گفت: درباره سفر اتباع ایرانی به کشور در ذیل سایت میخک وزارت خارجه که خدمات کنسولگری ارائه می شود، تسهیلات فراهم خواهد شد.

 

وی از بارگذاری سایت میخک از پس فردا ؛ همزمان با برگزاری نشست شورای امور ایرانیان خبر داد و افزود: همه ایرانیان خارج از کشور می توانند اطلاعات اولیه خود را در این سامانه وارد کنند، تا پس از استعلام از قوه قضاییه و دستگاه‌های ذیربط امنیتی به آنان پاسخ دهیم و بدون هیچ مشکلی می‌توانند به ایران سفر کنند و از کشور خارج شوند.

 

وزیر امور خارجه تاکید کرد: البته آنان در مدت اقامتشان در کشور باید همه قوانین و مقررات را رعایت کنند ؛ مواردی که در بخش قوانین جمهوری اسلامی ایران در سایت میخک درج شده است.

 

آقای امیرعبداللهیان همچنین در پاسخ به پرسشی درباره فراخوان مقامات کشورمان از ایرانیان خارج از کشور برای سرمایه گذاری در کشور گفت: ما نخستین وظیفه خود را در دولت سیزدهم ارائه تسهیلات آسان به ایرانیان خارج از کشور می دانیم.

 

وی افزود: در همین چهار ماه در سفر نیویورک و چند کشور دیگر متوجه شدیم که یکی از مشکلات ایرانیان این است که کارت ملی برای فرزندان ۱۵ سال به بالای آنان با تاخیر صادر می‌شود و این کارت برای بسیاری هم صادر نشده است.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد : به همین علت ، آنان برای بازگشایی حساب های بانکی در ایران و کارهای اداری با مشکل مواجه می‌شوند.

 

آقای امیرعبداللهیان گفت: بنابراین تسهیل در امور کنسولی ایرانیان خارج از کشور را وظیفه خود می‌دانیم تا اقامتشان به کشور روان‌تر شود و آنان نیز علاقمند هستند تا در زادگاه شان سرمایه‌گذاری کنند.

 

وی همچنین درباره مذاکرات ایران و عربستان گفت: زمان دور جدید مذاکرات تهران-ریاض هنوز مشخص نشده است‌.

 

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۵۵۶۶
۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha