۱۵۷۸۰۲۸۴۸
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ سردار حسن رونده، مشاور اسبق فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی در سلسله نشست های نقد هنر و رسانه اظهار کرد: بصیرت افزایی یکی از ویژگی های خاص این شهید بزرگوار بود.

وی ادامه داد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی عدالت خواه، سیاسی، امنیتی، دیپلمات و... بود که بصیرت خود را به منطقه نیز گسترش داده بود.

این سردار سپاه گفت: مقام معظم رهبری فقیه، ادیب، قاری، آگاه از امنیت و سیاست و... هستند و شخصیت جامعی دارند، شهید سلیمانی نیز داری ویژگی های زیادی بود که مردم داری او ویژه تر بود.

وی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی اتاقی ویژه ای برای مردم راه اندازی کرده بود که مردم درخواست های خود را طی نامه ای اعلام کنند و ایشان نامه های آنان را پیگیری و حل می کرد.

سردار رونده اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی شاگرد خوب مکتب امام راحل و مقام معظم رهبری بود که حرف آنان را عمل کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی، جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع خاطر نشان کرد: حاج قاسم با تمام توان خود برای دفاع از حرم اهل بیت استفاده کرد که منشأ آن عشقی بود که در کرمان و وجود شهید کامیاب بود‌.

وی ادامه داد: آقاسید کمال موسوی در عرفان و اخلاق با امام راحل(ره) جلسه خصوصی داشتند و با حاج قاسم سلیمانی پیوند داشتند.

حجت السلام شیرازی، بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی در شب عملیات والفجر هشت بیان کردند که اروند را به حضرت فاطمه الزهرا(س) قسم دادم که نیروها بدون آسیب از آب عبور کنند.

وی گفت: جلسات روزه حضرت زهرا هر ساله در منزل حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شد و ایشان باصدای بلند گریه می کردند و اشک می ریختند.

به گفته حجت‌الاسلام شیرازی عنایت اهل بیت به حاج قاسم، حاج قاسمی ساخت که نوع اخلاق او با مردم و مظلومین متفاوت بود.

وی ادامه با بیان این پرسش که ما چند کتاب در خصوص حاج قاسم سلیمانی نوشته شود، گفت: ایشان از جمله دارایی های ماست که شخص رئیس جمهور آمریکا به دنبال از بین بردن آن بود.

حجت‌الاسلام شیرازی امروز همه بر این باورند که حاج قاسم سلیمانی قهرمان ملی است، گفت: برای یکی از رئیس جمهور هزاران کتاب نوشته می شود اما برای تبیین حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک قهرمان ملی و کسی که هشت سال فرمانده جنگ دفاع مقدس بود.

در ادامه این نشست سردار رونده خاطر نشان کرد:  حاج قاسم سلیمانی شهادت را یک حیات ابدی می‌دانست. حاج قاسم سلیمانی تمامی امور جنگ، مسافرت، کارهای اداری، فرهنگی و... را جهاد می‌دید که انتها نداشت.

انتهای پیام/

 

 
کد خبر: ۱۵۵۴۲
۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha