۷۴۱۱۱۹۶_۳۷۱
به گزارش تهران پرس، سالار قاسمی گفت: دانش آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در قالب طرح بوم در مدارس دوره ابتدایی و دوره متوسطه اول و دوم  زیر پوشش این طرح قرار گرفته اند.

 

وی افزود: برنامه ویژه مدرسه در تمام مدارس ابتدایی پایه‌های سوم تا ششم و مدارس متوسطه اول و ۱۰ درصد مدارس متوسطه دوم در حال اجرا است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش البرز بیان داشت: با توجه به اهمیت این بسته تحولی لازم است شورای هماهنگی برنامه ویژه مدرسه اقدامات لازم در راستای اجرای مفید و موثرآن انجام دهد.

 

قاسمی یادآورشد: طرح بوم یکی از ابعاد برنامه درسی ملی است که در راستای مدرسه محوری و کاهش تمرکز در مدارس اجرا می شود و سال‌های گذشته در مدارس دوره دوم ابتدایی و دوره اول متوسطه اجرا می‌شد.

 

وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه بوم ۶۰ ساعت از زمان آموزش به این طرح اختصاص یافته است، افزود: شورای مدرسه متناسب با نیاز دانش‌آموز برای اجرای این طرح، برنامه‌ریزی می‌کند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش البرزبه دستاوردهای اجرای این طرح در سال‌های گذشته پرداخت وعنوان کرد: این طرح نتایج مثبتی در مدارس مجری داشته و آموزش را برای دانش آموزان مفید کرده و معلمان را به معلمان حرفه‌ای تبدیل کرده است.

 

وی ادامه داد: بوم یا برنامه ویژه مدرسه یعنی اینکه مدیر، شورا و معلمان مدارس اجازه دارند و می توانند زمان معینی از آموزش رسمی مدرسه را در قالب محتوا و معلم انتخاب می کنند تا یک برنامه درسی را طراحی و اجرا کنند.

 

قاسمی افزود: طرح بوم دارای خاستگاه علمی، اجتماعی و مبانی قانونی است با رویکرد برنامه درسی سطح مدرسه است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: محتوای برنامه مدرسه در قالب ساخت های ششگانه که شامل تربیت اخلاقی، اعتقادی و عبادی، تربیت علمی و فناوری، تربیت اجتماعی و سیاسی، تربیت هنری و زیبایی شناخت، تربیت اقتصادی و حرفه ای، تربیت زیستی و بدنی می شود،  برنامه ریزی و طراحی شده است.

 

استان البرز حدود ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: ۱۵۳۵۵
۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha