سرلشکر---باقری
به گزارش تهران پرس، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در نشستی که با حضور بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، با بیان اینکه نیروهای ما هم وظیفه قانونی داشته و هم انگیزه فردی و سازمانی برای امدادرسانی به مردم و نهادهای دولتی مسئول در همه امور (سیل، زلزله و…) دارند و در صحنه هستند، اظهار داشت: در این حوادث در مرحله نخست سربازان نزدیک‌ترین پادگان و بسیجیان به منطقه رسیده و بعد از یکی دو ساعت نیروهای امدادی به صحنه می‌آیند.

 

وی ادامه داد: در سازماندهی‌ای که انجام شده، تجهیزات لازم هم در اختیار این افراد قرار داده شده است تا زمانی که لازم شد از آن‌ها استفاده کنند. در موضوع کرونا هم از اسفند ۹۸، علاوه بر بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب (ع) بیمارستانی هم از سپاه و ارتش از اصفهان به قم منتقل شد.

 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: تاکنون با همه مشکلاتی که وجود داشته در همه ابعاد کمک کرده و دریغ نکرده‌ایم به نحوی که در دوره اخیر ۱۲ بیمارستان تنفسی راه اندازی شد.

 

سرلشکر باقری افزود: این موضوع برای ما هم تمرین بود؛ ارتش در سه شبانه‌روز هزار و ۵۰۰ تخت راه‌اندازی و در همین دوران اخیر ۱۲ بیمارستان تنفسی ۱۰۰ تختخوابی آماده کرد. همه این اقدامات برای ما هم تجربه‌هایی به همراه دارد؛ نسل جدید آموزش می‌بیند که چگونه در شرایط اضطراری به سرعت کار انجام دهد، با بخش کشوری هماهنگ باشد و ابعاد مختلف کار را دنبال کند.

 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: این افراد در موضوع واکسیناسیون هم همگی پای کار آمدند و در برخی استان‌ها درصد بالایی از بسیجیان، ارتش، سپاه و نیروی انتظامی به میدان آمدند.

 

وی گفت: ان‌شاالله هرچه زودتر این بیماری ریشه‌کن شود، اما هر اتفاقی هم رخ دهد ما در خدمت هستیم و حداکثر تلاش خود را به کار خواهیم بست.

 

سردار باقری با اشاره به همکاری نیروهای مسلح با کادر درمان کشور در عرصه مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: همه این اقدامات در کنار فعالیت‌های دفاعی امنیتی صورت می‌گیرد. خدا به همین وحدت، رفاقت و برادری برکت می‌دهد.

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۵۳۵۹
۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha