۷۴۰۵۱۹۹_۱۷۱
به گزارش تهران پرس از شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ؛ آقای نقی اکبرپور مدیر دفتر نظارت بر مولد‌های مقیاس کوچک، تولید پراکنده و انرژی‌های نو این شرکت، از نصب و راه‌اندازی ۳ مگاوات ظرفیت نیروگاه خورشیدی خبر داد و گفت: توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌برداری از یک و نیم مگاوات نیروگاه خورشیدی دیگر نیز در دست اقدام است.



 اکبرپور بر تلاش کارشناسان این حوزه و همراهی سازمان‌های دولتی و نهاد‌های عمومی اشاره کرد و اذعان داشت ظرفیت سامانه‌های خورشیدی نصب شده در سازمان‌های دولتی و نهاد‌های عمومی غیردولتی پایتخت، در حدود ۲ مگاوات است که در این میان بانک ملی و شهرداری تهران بیشترین ظرفیت نصب شده را به خود اختصاص داده‌اند.



مدیر دفتر نظارت بر مولد‌های مقیاس کوچک، تولید پراکنده و انرژی‌های نو در ادامه گفت: از نیروگاه‌های خورشیدی نصب شده در سال گذشته ۴ هزار مگاوات ساعت، انرژی تولید شده است که این مقدار انرژی، معادل صرفه‌جویی در ۶ هزار و ۸۶ بشکه نفت خام بوده است.



وی همچنین این رقم را معادل جلوگیری از انتشار ۲ هزار و ۶۱۷ تن گاز دی‌اکسیدکربن و منافع حاصل را معادل کاشت بیش از ۶۰ هزار اصله درخت ۱۰ ساله دانست.


انتهای پیام/
کد خبر: ۱۵۲۷۹
۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha