به گزارش خبرنگار تهران پرس، خادمیاران و یاوران رضوی کانون خدمت رضوی منطقه ۴ به مناسبت ولادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار مراسم جشن بزرگی برگزار کردند.

این مراسم از ساعت ۱۱ صبح در شبستان مسجد الکوثر واقع در محله قنات کوثر با بسته بندی ۱۱۰ بسته کمک معیشتی آغاز شد. این بسته ها بین خانواده های بی بضاعت و کم برخوردار منطقه ۴ توزیع شد.

در حیاط مسجد، خادمیاران با برپایی و اماده سازی موکب چایخانه حضرتی، برای توزیع چای متبرک به گلاب رضوی و آب متبرک علقمه از حاضرین پذیرایی نمودند. دیگر خادمیاران کانونها میزهای خدمت را برپا کردند. در این روز ۲۵ میز خدمت به ارائه خدمت پرداختند. پر مشغله ترین میز خدمت مربوط به توزیع بن های غذای متبرک حرم رضوی بین خیرین بود.

در بخش دیگری از مراسم به یمن ولادت پربرکت عقیله بنی هاشم سلام الله علیها ، و ترویج ازدواج آسان در مساجد، سفره عقدی زیبا و ساده چیده شده بود و تعدادی از خادمیاران جوان در محضر پرچم های مطهر حرم علوی ، رضوی و حسینی علیهم السلام زندگی خود را به عطر یاد و نام اهل بیت علیهم السلام آغاز کردند.

پس از اقامه نماز مغرب و عشا ، برنامه ویژه کانون خدمت رضوی با قرائت قران توسط قاری بین المللی ، رستمی شروع شد . در این برنامه که با حضور عموم مردم همراه بود، مهمان ویژه جشن قهرمان المپیک پرستارجواد فروغی حضور داشتند و به پاس قدردانی از زحمات پرستاران هدایایی به تعدادی از خادمیاران پرستار اهدا شد.

همچین از خانواده شهید مدافع حرم نوید صفری و شهید سلامت خسرو نصیری قدردانی شد.

از دیگر بخش های این مراسم رونمایی از اپلیکیشن کانون خدمت رضوی منطقه ۴ بود که به همت کانون تخصصی خبر و فضای مجازی انجام شد. این اپلیکیشن دربرگیرنده فعالیتهای کانون خدمت رضوی بر روی گوشی تلفن همراه است. با این اپلیکیشن بدون نیاز به شبکه های مجازی مخاطبان می توانند فعالیتهای کانونهای مختلف خدمت رضوی رابررسی و با آنها آشنا شوند، برای عضویت یاور رضوی اقدام کنندو با مسئولان ارتباط مستقیم برقرار کرده و پیام ارسال کنند. ارتباط زنده با حرم رضوی از دیگر بخش های متنوع این برنامه کاربردی است.

سایت کارآفرینی نیز که به همت کانون تخصصی اشتغال و کارآفرینی برای ارتباط کارفرما و افراد جویای کار طراحی و راه اندازی شده بود و در این روز خجسته رونمایی شد.

سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین نجاتی مسول کانون خدمت رضوی منطقه ۴ ، رونمایی از کتاب «من در آسمانم» و تهیه ۵ جهیزیه و ارسال ٢ مورد جهیزیه به منزل نوعروسان تحت پوشش ، از دیگر برنامه های این مراسم بود.

اخرین بخش از این مراسم تقدیر از خادمیاران و یاوران رضوی فعال کانون های تخصصی و عمومی کانون خدمت رضوی منطقه ۴ بود.

اختتامیه این مراسم آیین پرچم گردانی حرم مطهر رضوی و اهدای تبرکی به حاضرین بود.

پس از پایان مراسم نیز در حیاط مسجد مراسم آتش بازی انجام شد. این مراسم با استقبال پرشور مردم محله قنات کوثر مواجه بود.

این مراسم به همت خادمیاران و یاوران رضوی کانون خدمت رضوی منطقه ۴ و همکاری حوزه علمیه کریمه اهل بیت علیهم‌السّلام، خیرین امامزاده پنج تن علیهم السلام و حجت الاسلام مطهری و حجت الاسلام سراولادان برگزار شد.


"محمد سلیمان زاده؛ باشگاه خبرنگاران تهران پرس"
کد خبر: ۱۴۹۹۴
۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha