اسماعیلی-وزارت فرهنگ
به گزارش تهران پرس، محمدمهدی اسماعیلی در راستای رویکرد مسجدمحوری دولت مردمی و انقلابی و حضور مستمر در مساجد، شب گذشته با حضور در مسجد جامع جمهوری اسلامی، پس از اقامه نماز مغرب و عشا در جمع نمازگزاران این مسجد به ایراد سخن پرداخت.

 



وی در جمع نمازگزاران پرشور این مسجد، با بیان اینکه در دولت مردمی حضور در مساجد و تعامل با مسجدی ها باید تقویت بشود، گفت: دولت سیزدهم با تمام قوا به میدان آمده تا با پشتیبانی مردم خدمتگزاری کند و اگر امروز دولت توفیقاتی در عرصه‌های مختلف در این مدت کوتاه داشته به خاطر پشتیبانی مردم از دولت انقلابی است و این مسیر را با قدرت ادامه خواهیم داد.



 



اسماعیلی با ابراز امیدواری نسبت به رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی گفت: اگر مسائل کشور حل‌شدنی نبود، رهبر معظم انقلاب اینقدر به صراحت از آینده روشن جامعه سخن نمی‌گفتند. خوشبختانه مسیر روشن است و انقلاب اسلامی با قدرت به سمت تحقق اهداف خود حرکت می‌کند و دولت مردمی هم با تمام قوا برای خدمت به مردم به ویژه مستضعفین آماده است.



 



وزیر فرهنگ با اشاره به وضعیت دولت سیزدهم در زمان تحویل گفت: در حالی که با کسری بودجه شدید مواجه بودیم، بدون استقراض از بانک مرکزی توانستیم اداره امور کشور را به پیش ببریم. خوشبختانه امروز فروش نفت ما چند برابر شده و با بهبود منابع ارزی در آینده نزدیک شاهد ثبات و آرامش در بازار ارز خواهیم بود. دولت مردمی شب و روز نمی‌شناسد و تمام استان‌ها محل سفر هیئت دولت است. امروز رییس جمهور مکتبی در مسند کار اجرایی قرار دارد و شخص ایشان و اعضای دولت، خادمی مردم را افتخار خود می‌دانند. تلاش دولت بر حل سریع مشکلات استوار است و خود را متعهد می دانیم که به خون شهیدان گلگون کفن ایران اسلامی وفادار بمانیم.



 



عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع نمازگزاران مسجد جامع جمهوری اسلامی که در راستای رویکرد مسجدمحوری و حضور مستمر وی در مساجد صورت گرفت، گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، تلاش دشمنان براین بوده که مردم همیشه در صحنه را از آرمان ها و اهداف والای انقلاب دور و مجبور به عقب‌نشینی کنند، اما مردم همواره برخلاف خواست دشمنان عمل کرده اند. دشمن در ماه‌های اخیر به با دامن زدن به اعتراض کشاورزان عزیز ما درباره تامین آب یا در مورد موضوع حمله سایبری به سامانه توزیع بنزین، سعی کرد جامعه را به آشوب بکشد، اما مردم انقلابی مثل همیشه با هوشیاری، در مقابل نقشه‌های شوم دشمنان ایستادگی کردند.



 



اسماعیلی یادآور شد: دولت مردمی به دنبال از بین بردن تمام تحریم‌ها است، اما نه به بهای از دست دادن قدرت نظامی و دفاعی کشور. دشمنان ما اگر کمترین فرصتی پیدا کنند به هیچ چیز رحم نخواهند کرد.



 



وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: ترامپی که با آن شکل از برجام خارج شد امروز جای خود را به کسی داده که همان مسیر را دنبال می‌کند. مشکل آمریکا با ایران از این‌ منظر است که برخورد انقلاب اسلامی یک برخورد اندیشه‌ای، معرفتی و نه تاکتیکی و با تغییر دولت‌ها است و ماهیت عدالت‌خواهانه که رفتار ایران دارد در تضاد با فلسفه حاکمیت سیاسی در آمریکا است.



 



عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به سالروز حادثه ۱۶ آذر اظهار داشت: ظلم مستکبران از جمله آمریکا علیه ملت ایران سابقه‌ای طولانی دارد و پیش از انقلاب اسلامی، کشور ما نه به عنوان متحد منطقه‌ای بلکه در قالب یک پادو برای آمریکا به شمار می‌رفت، ما یک همکار برای آمریکا نبودیم بلکه یک پادو بودیم که تمام جریان‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی‌مان در اختیار آمریکا بود.



 



اسماعیلی یادآور شد: در همین‌ حوزه فرهنگ بسیاری از مبانی غلط از دخالت‌های آمریکا از آن زمان رقم خورده است. در حوزه اقتصادی نیز شاهد یک کشور وابسته به سوخت فسیلی و خارج از کشور هستیم.



 



وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: برخلاف میل آمریکا، یک‌ جریان انقلابی و مردمی در ایران روی کار آمد و در یکصد روزی که از روی کار آمدن دولت مردمی می گذرد، شاهد سفرهای رئیس جمهور به ۱۰ استان بوده‌ایم. حتی در روزهای تعطیل ایشان به حاشیه‌نشین‌ها سر می‌زند، خوشبختانه امروز واکسیناسیون عمومی از مهم‌ترین اقدامات دولت در ارتقای سلامت جامعه به شمار می‌رود و از این رهگذر برگزاری اجتماعات و محافل مذهبی و فرهنگی در حال عادی شدن است و مردم امیدوار شده اند که افرادی از جنس مردم در حال خدمت هستند.



 



اسماعیلی گفت: آمریکا از تمام ظرفیت خود برای مقابله با ایران استفاده می‌کند و علاوه بر تلاش‌های بیرونی، در داخل هم تلاش می‌کند ثبات بازار ارز را برهم بزند و شرایط سخت را فراهم کند. اما به لطف خدای متعال در آستانه قرن جدید در ایران اسلامی شاهد تشکیل یک دولت مردمی و انقلابی هستیم و این برخلاف نقطه‌گذاری دولت مستکبر آمریکا بود که تلاش کرد مردم را نسبت به انقلاب بدبین و خسته کند.

تعامل با مسجدی‌ها باید تقویت شود

در این مراسم حجت‌الاسلام عباسعلی اختری امام جماعت مسجد جامع جمهوری اسلامی ضمن خیرمقدم به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در این مسجد محافلی برای طلاب جوان در راستای برگزاری جلسات بحث و گفت‌وگو فراهم شده است، اظهار داشت: خوشحالیم که یک دولت انقلابی و مردمی بر روی کار آمده است و امیدواریم که ارتباط میان مسئولین و مسجد حفظ شود، زیرا بسیاری از مدیران خدمت‌گزار از دل همین مساجد پرورش پیدا کردند.



 



وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه حضور خود در مسجد جامع جمهوری اسلامی از کتابخانه این مسجد و آثار تالیفی حجت‌الاسلام اختری و تعدادی از مقالات علمی پژوهشگران بازدید کرد.



 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۴۸۱۷
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha