مهدی-یوسفخانی
به گزارش تهران پرس، مهدی یوسفخانی، با اشاره به کاهش قیمت مرغ گرم در بازار، گفت: بازار مرغ بیش از هر عامل دیگر تابع عرضه و تقاضاست. در چند هفته گذشته میزان تولید روند صعودی به خود گرفت و میزان عرضه در بازار بالا رفت و به تبع آن قیمت‌ها نیز کاهش پیدا کردند.

 

وی با بیان اینکه مرغ گرم با قیمتی کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود، تصریح کرد: نرخ مصوب کیلویی ۳۱ هزار تومان است این در حالیست که در بازار آزاد مرغ کیلویی ۲۹ تا ۲۸ هزار تومان به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

 

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران مطابق با پیش بینی‌های ما، تا شب عید در تامین مرغ گرم با هیچ مشکلی مواجه نخواهیم بود و هم اکنون آرامش در بازار مرغ ایجاد شده است.

 

یوسف‎خانی در پاسخ به این پرسش که واردات جوجه یک روزه و تخم مرغ نطفه دار در ایجاد این شرایط چه تاثیری گذاشت؟ تصریح کرد: در یک مقطع زمانی افزایش قیمت جوجه یک روزه باعث کمیاب شدن آن در بازار شده بود از این رو تولیدکنندگان نمی‌توانستند در این زمینه نیاز خود را تامین کنند در نتیجه شاهد بر خوردن تعادل بازار بودیم. اما واردات بموقع جوجه یک روزه و تخم مرغ نطفه‌دار، میزان تولید را به حالت عادی بازگرداند و هم اکنون شاهد آرامش در بازار هستیم.

 

بنا به اظهارات یوسف‎خانی در یک سال گذشته ما با کمبود تولید مواجه شدیم این در حالی است که در سنوات گذشته نه تنها کمبود تولید نداشتیم؛ بلکه به کشور‌های حاشیه خلیج فارس بخصوص عراق تولیدات خود را صادر می‌کردیم. امیدواریم بتوانیم دوباره صادرات مرغ گوشتی را در پیش بگیریم.

 

یوسف‎خانی بابیان اینکه نیاز تهران از استان‌های همجوار تهیه و تامین می‌شود، خاطر نشان کرد: مرغداری‌ها در تهران محدود هستند و حدود ۸ الی ۱۰ درصد از نیاز تهران را تولید می‌کنند. نیاز این استان یا بهتر است بگویم نیاز کل کشور از استان‌های مازندران، گیلان، گلستان و سمنان تهیه و تامین می‌شود.

 

وی با اشاره به توزیع مرغ منجمد در بازار، گفت: توزیع این مرغ در ایجاد آرامش در بازار بسیار تاثیرگذار بود. بعد از ثبات در تولید و توزیع مرغ، توزیع مرغ منجمد قطع شد.

 

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران در ادامه تصریح کرد: مرغ منجمد توزیع شده در بازار از ترکیه و برزیل وارد می‌شد. باید بگویم که کیفیت مرغ برزیلی به نسبت مرغ ترکیه‌ای بهتر است. اما کیفیت مرغ این دو کشور به نسبت تولیدات ما بسیار پایان‌تر است.

 

یوسف‎خانی با بیان اینکه کیفیت تخم مرغ ترکیه‌ای نیز به نسبت تولیدات داخلی کمتر است، تصریح کرد: قیمت تخم مرغ نیز به پایین‌تر از نرخ مصوب رسیده است، قیمت مصوب تخم مرغ کیلویی ۴۳ هزار تومان است این در حالی است که در بازار آزاد تخم مرغ کیلویی ۴۱ هزار تومان عرضه می‌شود.

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۴۷۳۰
۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha