۰۳-۰۵ (۱۳)
به گزارش تهران پرس، یکی از چند تهدیدی که از ایمنی پایتخت می‌کاهد، وجود ۲۵۹گود ناایمنی است که برای ارتقای ایمنی باید در اسرع زمان با مشارکت مالکان و پیگیری مدیران شهری تعیین تکلیف شوند.

 

برای افزایش ایمنی شهر تاکنون اقدامات متعددی انجام شده و اکنون آمارها حاکی از وجود این تعداد گود رها‌شده است. هر‌چند که با اجرای «مصوبه ارتقای ایمنی تخریب و گودبرداری‌های ساختمانی شهر تهران» که به مناطق شهرداری تهران ابلاغ شده است، شاهد افزایش ایمنی در تخریب و گودبرداری‌ها و تعیین تکلیف گودهای رهاشده در سطح شهر بوده‌ایم.

 

بازدید از گودها توسط مدیران شهری و اعضای شورای شهر و همچنین اخطارها برای پیشگیری از حادثه و درنهایت پرکردن گودها درصورت جدی‌نگرفتن مالک ازجمله این اقدامات است.

 

در کنار این مسئله مهم که گودهای ناایمن قدیمی معضلی در شهر به‌حساب می‌آید، به‌گفته جعفر بندی شربیانی، عضو شورای شهر تهران باید تکلیف ۲۰گود پرخطر که بحرانی است هر‌چه زودتر روشن و مشکلات موجود پیگیری و رفع شود.

 

این تعداد گود ازجمله موارد خاصی است که مدیریت شهری باید به‌صورت ویژه آن را پیگیری کند و شورای شهر برای کارشناسی نیاز به صرف زمان دارد. مهدی عباسی، یک عضو شورای شهر ‌نیز بر حسب حساسیت در باب همین موضوع ‌عنوان کرده آنچه سبب ایجاد خطر این گودها برای همسایه‌های اطراف آن محدوده می‌شود، شروع فصول بارندگی است.

 

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر با اشاره به آنکه برخی از آن گودهای کوچک و بزرگ ازجمله گود منطقه‌۱۷ در سال‌های پیش حادثه‌آفرین شده‌اند، گفت: «یکی از گودهای بسیار پرخطر در تهران گود مجاور برج میلاد است که از عمر استاندارد پایدارسازی آن زمان زیادی می‌گذرد و برای پیشگیری از حادثه باید مقاوم‌سازی‌ شوند.

 

این گود‌ها مستقیم با جان انسان‌ها در ارتباط است و گاهی خسارات ناشی از آن جبران‌ناپذیر است.» با این تفاسیر حمیدرضا صارمی در گفت‌وگوی برنامه تلویزیونی از وجود ۲۵۹گود نا‌ایمن خبر داد و در این‌باره توضیح داد و گفت: ‌«این گودها در سال‌های گذشته برای ساخت‌وساز در مناطق ۲۲گانه تهران گودبرداری شده و بلاتکلیف بودن آنها بنا به دلایلی که مالکان و متولیان آن گود دارند، به نوعی زندگی ساکنان پایتخت را تهدید می‌‌کند. به همین منظور گود‌های رها‌شده باید تعیین‌تکلیف شوند و نیاز به تغییر رویکردهاست.»

 

منبع: همشهری

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۴۶۹۸
۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha