به گزارش تهران پرس به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، در این مراسم مهدی هدایت شهردار منطقه ضمن گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت، مناسب سازی فضاها و امکانات شهری را گامی مهم در راستای رفاه حال شهروندان و دسترسی همگان به این امکانات دانست و گفت: شهری موفق است که همچون شهر دوستدار کودک و شهر دوستدار سالمند، همه اقشار آن بتوانند از امکانات مختلف شهری بهره مند شده و آن را دوست داشته باشند.

بر همین اساس نیز ضرورت دارد شهر را طوری طراحی کنیم که افراد دارای معلولیت نیز به امکانات شهری دسترسی یافته و بتوانند بدون احساس هیچ گونه مشکلی از آن ها بهره مند شوند.

او خاطرنشان کرد: در همین راستا فعالیت های مناسب سازی ویژه افراد دارای معلولیت در معابر و اماکن عمومی این منطقه از جمله ایستگاه های مترو بصورت برنامه ریزی شده انجام شده و امروز نیز بصورت نمادین اقدامات مناسب سازی ایستگاه متروی آزادگان افتتاح شد.

شهردار منطقه ادامه داد: احداث رمپ ویژه معلولین و نصب نرده ایمنی، همسطح سازی معابر اطراف، احداث جایگاه محل توقف معلولین در قالب انجام عملیات جدول کشی، رنگ آمیزی، خط کشی و تابلونویسی در محوطه تاکسیرانی و نیز جنب بزرگراه آیت اله سعیدی، نصب تابلوهای هدایت مسیر، اصلاح کف پوش ها و مرمت سنگها و ایجاد مسیر ویژه نابینایان از جمله اقدامات اجرا شده برای مناسب سازی ایستگاه های مترو محسوب می شود.

این مراسم با اهدای لوح تقدیر به محمد مافی دبیر کانون معلولین منطقه ۱۹ همراه بود.

کد خبر: ۱۴۶۶۱
۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha