۲۸۶۴۸۸
به گزارش تهران پرس، حسین توکلی اظهار کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی از پیشران‌های توسعه اقتصادی در شهرستان ری به شمار می‌روند.

وی گفت: از دیرباز ظرفیت‌های کشاورزی و صنعتی در این شهرستان وجود داشته، به طوریکه بسیاری از فعالان بخش خصوصی ری را نخستین کانون سرمایه‌گذاری در اطراف تهران دانسته و انتخاب کرده‌اند، وجود شهرک‌ها و واحدهای صنعتی قدیمی مانند سیمان ری و پالایشگاه تهران گواه این ادعا است.

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: ایجاد و احداث شهرک صنعتی شمس‌آباد به عنوان بزرگترین مجتمع صنعتی در خاورمیانه، منطقه ویژه اقتصادی، مجتمع فرودگاهی امام خمینی (ره)، شهرک خاوران، شهرک‌های صنعتی، گلخانه‌ها و واحدهای دامپروری همگی نشان‌دهنده قابلیت‌های ری در حوزه تولید و صنعت است.

توکلی بیان کرد: البته نباید از این مهم غافل بود که سرمایه‌گذاری صنعتی و تولیدی نیازمند ایجاد زیرساخت‌های اولیه مانند ایجاد جاده، تامین آب و برق است، در این راستا به موازات توسعه صنایع به دنیال ایجاد زیرساخت‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه موضوع تامین آب صنایع به نحو مطلوب در شهرستان ری محقق نشده و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد، عنوان کرد: البته تخصیص‌هایی برای شهرک‌های صنعتی پوشاک و شمس‌آباد گرفته و عملیات اجرایی آن‌ها نیز آغاز شده است.

فرماندار ویژه شهرستان ری تحقق شعار سال را یکی از اهداف اصلی خواند و افزود: به همین منظور با اعلام شعار سال از سوی مقام معظم رهبری، سیاست‌گذاری به منظور تحقق این مهم تعریف و در پایان هر سال گزارش اقدامات صورت گرفته برای تحقق شعارهای سال به مردم اعلام می‌شود.

توکلی ادامه داد: به منظور تحقق شعار امسال و با هدف پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید، علاوه بر احیای واحدهای راکد صنعتی، بسترهای حمایتی را برای فعالیت تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران واقعی فراهم کرده‌ایم.

وی ایجاد صنایع هایتک(پیشرفته) را از اولویت‌های برنامه توسعه‌ای ری برشمرد و گفت: در این راستا برنامه‌هایی برای ایجاد صنایع پیشرفته در ضلع جنوب شهرک شمس‌آباد در مساحت ۲۰۰ هکتار و شهرک‌های پوشاک و خاوران در دستور کار است.

فرماندار ویژه شهرستان ری از رایزنی‌ها برای ایجاد شهرک دانش‌بنیان خبر و ادامه داد: همچنین با ایجاد مجتمع دامداری و شهرک‌های گلخانه‌ای به دنبال اشتغال تحصیل کرده‌های دامپروری و کشاورزی هستیم.

توکلی با اشاره به تحقق ۲۲۸ درصدی سند توسعه اشتغال و کسب جایگاه نخست شهرستان ری در بین شهرستان‌های استان تهران، تاکید کرد: در شش ماهه نخست امسال نیز ری با تحقق ۱۴۰ درصدی سند اشتغال در جایگاه نخست ایستاده است.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۴۶۵۷
۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha