w625_h0

به گزارش تهران پرس، سید جعفر تشکری هاشمی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از بازار گل و گیاه شهید محلاتی گفت: مسائل و مشکلات بازار گل و گیاه شهید محلاتی سال‌هاست که مورد رسیدگی کامل قرار نگرفته است و تراکم بالای جمعیت در این بازار و نبود ایمنی کافی، علاوه بر بروز مسائل و مشکلات موجود، می‌تواند منجر به وقوع حوادث غیر مترقبه در این آن شود. باید به این نکته مهم توجه داشته باشیم که ایمنی این بازار به هیچ عنوان مناسب نیست و ورود شهرداری تهران برای حل این معضل ضرورت دارد.

 

یکی از مشکلات قدیمی منطقه ۱۴، وضعیت ایمنی بازار گل و گیاه شهید محلاتی است که شامل مجموعه‌ای از مشکلات پدافند غیر عامل همچون فقدان ایمنی و نبود سازه مناسب در بازار که امکان فرو ریختن آن وجود دارد، تراکم بالای جمعیت، مسائل اجتماعی و فرهنگی و مباحث حقوقی در زمینه مالکیت می‌شود.

 

یکی دیگر از مشکلات بازار گل و گیاه شهید محلاتی، مشکل ترافیک در ورودی آن است. وجود حجم بالای ترافیک در ورودی این بازار و وضعیت آشفته و نامنظم خودرو‌ها در این محل، چهره خوبی ندارد و البته کسبه نیز نسبت به اختلال و بی‌نظمی ترافیک در محدوده مذکور گلایه‌ دارند که این موضوع باید به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته و حل شود.

 

هیچ بخشی نمی‌تواند مسائل و مشکلات بازار گل و گیاه شهید محلاتی تهران را به تنهایی حل کند. دستگاه قضایی، دولت و کمیسیون ماده ۵ باید با مدیریت شهری در حل مسائل و مشکلات این بازار همکاری کنند و به این منظور، در ابتدا باید مسائل قانونی و مشکلات حقوقی مستأجران و کسبه شاغل در آن با پیگیری مستمر شهرداری منطقه ۱۴ حل و فصل شود.

 

در زمینه حل مسائل و مشکلات بازار گل و گیاه شهید محلاتی باید اقدامات کارشناسی انجام شود و به این منظور، پیشنهاد می‌کنم شهرداری منطقه ۱۴، گزارشی از آخرین وضعیت این بازار و مسائل و مشکلات آن تهیه کند و به شورای اسلامی شهر تهران ارائه دهد تا موضوع در کمیسیون‌های تخصصی، مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم در مورد رسیدگی به آن صورت گیرد.

 

امروز فضای همکاری خوبی بین دولت و مدیریت شهری تهران وجود دارد و این ظرفیت می‌تواند برای حل مشکلات قانونی بازار گل و گیاه شهید محلاتی مورد استفاده قرار‌ گیرد. پس از حل و فصل معضل مالکیت این بازار، کسبه نیز باید در زمینه‌ دریافت استانداردهای لازم، ساخت و ساز اصولی و ایمن‌سازی محل کسب خود، همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

 

تلاش خواهیم کرد تا مسائل و مشکلات بازار گل و گیاه شهید محلاتی را با اقدامات کارشناسی حل کنیم و امیدواریم این مهم در طول مدت زمان باقی مانده از دوره ششم مدیریت شهری اتفاق بیفتد. این بازار برای شهروندان تهران از جذابیت زیادی برخوردار است و مدیریت شهری برای بهبود شرایط مجموعه مذکور و ایمن‌سازی آن کمک خواهد‌ کرد.

کد خبر: ۱۴۵۸۹
۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha