۷۳۰۴۴۱۸_۹۵۹
به گزارش تهران پرس، شبکه مذکور در مدت دو سال فعالیت خود اقدام به قاچاق حدود ۳۰۰۰۰ دستگاه انواع لوازم خانگی غالباً با نشان‌های تجاری کشور کره جنوبی به کشور کرده‌اند.

 

در پی عملیات اطلاعاتی اعضاء اصلی این شبکه دستگیر و همچنین حدود ۴۰۰۰ دستگاه انواع لوازم خانگی شامل یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و کولرگازی و تلویزیون کشف و ضبط شد.

 

این شبکه با سوءاستفاده از رویه‌های قانونی کولبری و ته‌لنجی که به منظور حمایت از معیشت مرزنشینان وضع شده است، اقدام به قاچاق کلان این کالا‌ها از مرز‌های غربی و بنادر جنوبی کشور و انتقال آن به انبار‌های خود و یا فروش به مشتریان خود در سراسر کشور می‌کنند.

 

این در حالی است که بنابر قانون ساماندهی مبادلات مرزی، ورود تجمیعی و تجاری کالا‌های مشمول این قانون به داخل کشور ممنوع است.

 

از شگرد‌های این شبکه برای قاچاق، جاسازکردن لوازم خانگی در کامیون‌های حمل گندم و ذرت از بندر امام خمینی (ره) و انتقال آن با استفاده از خودرو‌های سبک و شوتی‌ها به انبار‌های غیرمجاز بوده است.

 

شبکه مذکور جهت تامین منابع ارزی کالای قاچاق اقدام به واریز مبالغ ریالی به حساب شرکت‌های بزرگ صادرکننده داخلی می‌نمود.

 

در این فرآیند، ارز حاصل از صادرات که باید وارد سامانه نیما گردد، صرف تامین کالای قاچاق می‌شود.

 

گفتنی است ظرفیت بازار لوازم خانگی کشور حدود ۵ میلیارد دلار است که بنابر آمار ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالاو ارز از این میزان، حدود ۶‏/۱ میلیارد دلار از طریق قاچاق وارد کشور می‌شود. همچنین بنابر آمار وزارت صمت، در حال حاضر میزان اشتغال در صنعت لوازم خانگی برقی کشور، از طریق ۴۴ واحد تولیدی، بالغ بر ۲۶۰۰۰ نفر است که در صورت مبارزه جدی با قاچاق لوازم خانگی، این میزان می‌تواند به ۴۰ هزار نفر برسد.

 

قاچاق لوام خانگی با نشان‌های تجاری کشور کره جنوبی در حالی است که این کشور در سال‌های اخیر در همراهی با سیاست‌های خصمانه آمریکا در فشار حداکثری به ملت ایران، اقدام به مسدود کردن حدود ۸ میلیارد دلار از دارایی‌های ارزی کشورمان کرده است.

 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۴۳۳۷
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha