Screenshot_۲۰۲۱۱۱۲۶-۱۲۵۱۲۷_Chrome
به گزارش تهران پرس؛ محمد صادق حسنی روز جمعه در حاشیه همایش پیاده روی خانوادگی که به مناسبت هفته بسیج در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد گفت: باید برای حضور بیشتر اقشار در برنامه های ورزش همگانی فکر اساسی کرد چراکه حاضران در این برنامه ها همان افراد پیشین هستند و جمعیت جدیدی به آنها اضافه نشده است.

وی با بیان اینکه فقر حرکتی یکی از مشکلات اساسی برای شهروندان پایتخت محسوب می‌شود خاطر نشان کرد: طبق آمار تنها ۳۰ درصد مردم به صورت روزانه به ورزش همگانی توجه دارند که این میزان طبق استاندارد جهانی ناچیز است.

نایب رئیس هیات ورزش های همگانی استان تهران با اشاره به اینکه با نبود استقبال مردم به امر ورزش مواجه هستیم گفت: هم اینک بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ فضای ورزشی در سطح استان تهران وجود دارد که استقبال از آنها اندک است.

حسنی کمبود برخی زیرساخت ها همچون پیاده راه‌ها، زمین های چمن و سالن های ورزشی را از چالش های ورزش همگانی برشمرد.

وی ادامه داد: با با وجود زیرساخت های محدود یاد شده در این بخش، مردم را به ورزش ارزان در فضاهای موجود تشویق کرد.

به گفته وی طبق آمارهای موجود تنها ۳۰ درصد مردم در سطح استان تهران به ورزش همگانی توجه دارند.

حسنی با بیان اینکه در بعد فرهنگی برای حضور مردم در برنامه های ورزش همگانی بسیار محدود کار کرده ایم افزود: باید با بهره برداری خوب از این زیر ساخت‌ها مردم را به ورزش سوق داد.

همایش پیاده‌روی خانوادگی به مناسبت هفته بسیج صبح امروز (جمعه) با شرکت پنج هزار خانواده بسیجی و با شرکت رئیس فدراسیون ورزش همگانی و مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در باغ موزه دفاع مقدس پایتخت برگزار شد.

انتهای پیام؛
کد خبر: ۱۴۲۸۷
۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha