۱۶۹۲۲۷۹۹۱
به گزارش تهران پرس، هدف از این همایش زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس و سلامت و همچنین نشاط خانواده های بسیجی به مسافت ۲ کیلومتر در فضای پارک پیرامونی این مجموعه برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در این همایش با بیان اینکه برای این برنامه همکاری خوبی با سپاه و ورزشکاران بسیجی صورت گرفت، افزود: ورزش خانوادگی به گونه ای یک حرکتی بسیجی است چراکه باید برای توسعه سلامتی بسیجی وار این فرهنگ را در خانواده ها نهادینه کرد.

نصرالله پریچهره با بیان اینکه برای توسعه این رویکرد نیاز به امکانات سخت افزاری خاصی نیست، خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های ما، تشویق خانواده ها به این حوزه است چرا که زیرساخت ها و فضاهای پارکی در سطح پایتخت زیاد است.

رئیس فدراسیون ورزش همگانی با اشاره به اینکه رویکرد ما ایجاد انجمن اقشار در این نهاد است، افزود: همان گونه که کشور دچار خشکسالی است، از کم تحرکی نیز رنج می برد و باید متولیان و مسئولان برای گسترش فرهنگ ورزشی همت بگمارنند.

همایش پیاده‌روی خانواده در باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد

افشین مولایی با اشاره به اینکه میانگین جهانی برای توسعه ورزش همانی در برخی کشورهای پیش رفته ۱۰۲ دقیقه در روز است، گفت: طبق آمارهای سال ۱۳۹۹ این رقم در کشورمان روزانه حدود ۱۳ دقیقه ثبت شده است.

وی با بیان اینکه برای سلامت و نشاط جامعه نباید ورزش را گران در اختیار خانواده ها قرار داد افزود: این موضوع می تواند موجب سخت شدن دسترسی خانواده به فعالیت ورزشی شود که باید بستر ورزش همگانی از طریق نهادهای دولتی آسان شود.

رئیس فدراسیون ورزش همگانی با بیان اینکه در بازه ۳۰ دقیقه فعالیت در محیط کار دست کم باید ۲ دقیقه به فعالیت ورزشی توجه داشت، گفت: هر فردی باید در بازه زمانی ۳۰ دقیقه فعالیت کاری، هشت دقیقه ایستاده و ۲ دقیقه به فعالیت ورزشی آسان توجه کند.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران نیز در این همایش اظهار داشت: بسیج مظهر اخلاق است و ورزش با معنویت و اخلاق گره خورده است.

مهدی میرجلیلی با بیان اینکه بسیج می تواند در توسعه اخلاق کمک به سزایی داشته باشد، گفت: امروز به صورت هماهنگ همایش پیاده روی خانوادگی خانواده های بسیجی کشور در ۴۰ شهر با جمعیتی چند هزار نفری برگزار شد.

وی اضافه کرد: یکی از اولویت های مهم در این برنامه ها توجه به ضرورت سلامت جامعه است.

معاون سازمان ورزش شهرداری تهران نیز در این همایش گفت: به مناسبت هفته بسیج و یاد خاطرات سرداران شهید در سه روز اخیر (چهارشنبه تا جمعه) برنامه های مختلف پیاده روی خانوادگی با همت شهرداری تهران در سطح فضاهای باز شهری انجام شده است.

حیدر سلیمانی افزود: یکی از مشکلاتی که جامعه با آن دست و پنجه نرم می کند مربوط به فقر حرکتی است که این معضل بسیاری از امراض شامل دیابت و فشار خون را برای خانواده ها به همراه می آورد.

وی بیان کرد: بنا داریم به عنوان متولی توسعه ورزش همگانی با ارائه ورزش رایگان این مشکلات را از خانواده ها و سالمندان دور کنیم.

همایش امروز پیاده روی خانوادگی با حضور ولی الله شجاع پوریان رئیس هیات همگانی استان تهران و ابوالفضل خدا قلی پور معاونت تربیت بدنی بسیج نیز شرکت داشتند و از سه خانواده شهید دفاع مقدس تجلیل شد.

 

در این همایش، شرکت کنندگان از ساعت هشت و ۳۰ دقیقه صبح مسافت ۲ کیلومتر را با حضور ورزشکاران بسیجی و خانواده های آنان در فضای پیرامونی باغ موزه دفاع مقدس پیمودند و در پایان ۲ دوچرخه و بسته های ورزشی به قید قرعه به حاضران اهدا شد.

 

انتهای پیام؛
کد خبر: ۱۴۲۸۴
۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha